بهترین صابون مناسب پوست

بهترین صابون مناسب پوست

بهترین صابون مناسب پوست
بهترین صابون مناسب پوست

آیا تا کنون توجه کرده اید که صابونی که خریداری می کنید مناسب پوست شما هست یا نه ؟

ترکیبات آن گیاهی است یا شیمیایی ؟

و آیا وجود ترکیبات شیمیایی اثرات مخربی بر روی پوست شما میگذارد یا خیر ؟

بهتر است ابتدا تاریخچه پیدایش صابون را بدانید.

به احتمال زیاد صابون را اولین بار مصریان در دره نیل ساختند. در حدود ۶۰۰ سال پیش از میلاد، ملوانان فنیقی، فن صابون سازی را به سواحل مدیترانه بردند.

در قرن اول میلادی بهترین صابون از چربی بز و خاکسترهای بدست آمده از چوب درخت آلش بدست می آمد. تا پایان قرن ۱۸ صابون را از چربی حیوانی و خاکستر چوب تهیه می کردند. در همان موقع معلوم شد که می توان به جای خاکستر چوب از سود سوز آور که قلیای حاصل از نمک خوراکی می باشد استفاده کرد.

در همین زمان روغنهای گیاهی نظیر روغن زیتون، روغن نخل، روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن سویا جانشین چربیهای حیوانی شد.

● صابون ها :

نمک سدیم یا پتاسیم اسیدهای چرب هستند که از هیدرولیز اسیدهای چرب در محیط قلیایی به دست می آیند. تمیز کردن صابون بدلیل این است که این ماده یک امولسیفایر خوب است.

چربی روی پوست که گرد و غبار و آلودگی محیط را به خود می گیرد. در شرایط عادی با آب مخلوط نمی شود، اما صابون کاری می کند که چربی در آب حل شده و شسته شود.

● و اما چه صابونی مناسب پوست شماست؟

در صورتی که شما پوستی خشک دارید، به این معنی است که روی پوستتان به اندازه کافی سبوم چربی طبیعی پوست وجود ندارد. بهترین و سازگارترین نوع صابون برای شما صابون های ملایم و آب رسان است. این گونه افراد هرگز نباید از صابون های سخت که حاوی انبوهی از مواد معدنی و شیمیایی هستند استفاده کنند.

افرادیکه پوست چرب دارند یعنی پوستشان بیش از حد سبوم تولید می کند و مستعد آکنه است. می توانند از یک صابون آنتی باکتریال استفاده کنند. صابون های دارویی ضد آکنه نیز برای افرادی که پوستشان مستعد آکنه است مفید است البته بطور کلی بیش از دو بار شستشو در روز توصیه نمی شود.

امروزه شوینده های غیر صابونی بدلیل ایجاد خشکی کمتر پوست رواج بیشتری یافته است. در صورتی که پوست معمولی دارید می توانید از صابون های صنعتی استفاده کنید. استفاده از صابون های مخصوص پوست های خشک یا چرب برای شما مناسب نیست.

صابون های حاوی ذرات ریز چون ممکن است باعث آسیب و خراش پوست شوند، صابون های دارای PH بسیار بالا یا بسیار پایین و صابون های تجاری بدون مجوز ساخت، برای شستشوی صورت مناسب نیستند.

صابون های عطری بدلیل خاصیت تحریک کنندگی پوست خصوصا در افرادی که پوست حساس دارند، مناسب نیست.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه