بهترین روش برای رفع فاصله دندان ها

تاريخ : 23 فروردین

در این مقاله بهترین روش برای رفع فاصله دندان ها را در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید.

.

بهترین روش برای رفع فاصله دندان ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

به وسیله این روش درمانی دندان‌ها در پوزیشن صحیح خود قرار می‌گیرند و اگر جای دندان‌ها تنگ باشد، به وسیله فنر باز می‌شود.

اکبر فاضل دندان پزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین روش درمان دندان‌های فاصله دار،‌ ارتودنسی است، یعنی ردیف کردن و جمع کردن دندان‌ها. حال گاهی اوقات ممکن است دندان‌ها از نظر سایز و اندازه کوچک باشد و دندان‌ها فاصله‌دار باشند؛ آن زمان  به وسیله ترمیم یا روکش تمام چینی می‌توان فواصل آن‌ها را پر کرد، ولی اولویت اول ما ترجیحا ارتودنسی است.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه ارتودنسی انجام شد و در پوزیشن صحیح قرار گرفت، کارهای زیبایی را انجام می‌دهیم. اگر جای دندان‌ها تنگ است، برای جابجایی دندان‌ها به وسیله فنر دندان‌ها باز می‌شود ولی اگر دندان‌ها فاصله دارد و فضا بین دندان‌ها باز است، قوس جمع می‌شود و دندان‌ها تنگاتنگ هم قرار می‌گیرند و فضا بسته می‌شود.

فاضل عنوان کرد: ایده آل ارتودنسی این است که در سن ۱۳ و ۱۴ سالگی یعنی زمانی که تمام دندان‌های شیری ریخته شده و دندان‌های دائمی درآمده شروع شود که معمولا ارتودنسی ثابت انجام می‌شود.

این دندانپزشک در پایان خاطرنشان کرد: ارتودنسی تا سن ۲۴ و ۲۵ سالگی که فک‌ها در حال رویش است و جابجایی خیلی راحت تر است، انجام می‌شود. در سنین بالاتر نیز مشکلی ندارد ولی کار مشکل‌تر می‌شود و پاسخ دادن نیروهای ارتودنسی که به دندان وارد می‌شود، یک مقداری ممکن است دچار اشکال شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي