بستنی یخی آلو و هل وانیلی

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 18 مرداد

اگر طرفد ازاران بستنی یخی باشید حتما دوست دارید طعم و مزه مورد علاقه خودتان را کشف کنید ، این بار بستنی یخی آلو قرمز را امتحان کنید ، حتما عاشقش می شوید !

هم ساده هستند و هم بسیار خوشمزه ! همه شما می توانید به راحتی آنها را در خانه در کمترین زمان آماده کنید … ایده های جالب و خوشمزه برای بستنی یخی را در آی بانو ببینید .

بستنی یخی آلو و هل وانیلی, پورتال خبری فرهنگی گهر

بستنی یخی آلو و هل وانیلی

مواد لازم :
۲ فنجان آلو قرمز، خرد شده
۲ قاشق غذاخوری عسل
۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
۲ قاشق غذاخوری آب
۱/۸ قاشق چایخوری هل
۱ فنجان ماست ساده یونانی
۱/۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل
۱ لوبیای وانیل ، داخلش را خالی کنید وغلاف را دور بیندازید

دستورالعمل
۱. در یک قابلمه بزرگ ، آلو، عسل، آب لیمو، آب و هل را ترکیب کنید و روی حرارت کم قرار دهید ،به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که آلو بسیار نرم شود. بعد قابلمه را از روی حرارات بردارید و بگذارید تا به انداره دمای اتاق خنک شود .
۲. در یک کاسه کوچک، ماست یونانی، عصاره وانیل، و دانه لوبیای وانیل راهم بزنید تا خوب مخلوط شود و آن را کنار بگذارید.
۳. مخلوط آلو سرد شده را داخل مخلوط کن بریزید تا به صورت پوره بسیار نرم درآید. با استفاده از صافی، عصاره آلو را بگیرد و تفاله ها را دور بریزید(بعضی ها از کل پوره استفاده می کنند )
۴. یک لایه از آلو در قالب بستنی چوبی بریزید ، سپس از مخلوط ماست بریزید، وهمینطور لایه لایه تکرارکنید تا زمانی که قالب پرشود. با یک سیخ چوبی کباب دو مخلوط را یک هم کوچک بزنید تا در پایان بستنی مثل ابرو باد داشته باشید . چوب بستنی را داخل قالب قرار داده و حداقل چهار ساعت در فریزر قرار دهید و بعد نوش جان کنید .

 منبع: ibanoo.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي