برگزاری جشنواره «مد و لباس دانشجویی»

ایسنا: مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هدف از برگزاری جشنواره مد و لباس دانشجویی را تولید مد مبتنی بر هویت ایرانی و اسلامی عنوان کرد.

جلیل دارا  با بیان اینکه دو دانشگاه تهران و الزهرا(س) مسوولیت اجرای این جشنواره را دارند، اظهار کرد: متولی این جشنواره دانشگاه الزهرا(س) است و دبیرخانه جشنواره در این دانشگاه تشکیل شده، اما نمایشگاه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری این جشنواره نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه متولی این جشنواره دانشگاه الزهرا است، هنوز تاریخ دقیقی به ما اعلام نکرده‌اند.

دارا با بیان اینکه تلاش ما این است که این جشنواره جنبه علمی داشته باشد، گفت: در این جشنواره قصد داریم که انجمن‌های علمی را درگیر کنیم تا جشنواره از حالت صرفا رقابتی به علمی تبدیل شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سال تولید ملی،‌ استفاده از خلاقیت و نوآوری دانشجویی و دانشگاه‌ها را در جهت کارهای تولیدی از اهداف این جشنواره عنوان و اظهار کرد: ما قصد داریم که دانشجویان صاحب ایده و فکر را در این زمینه درگیر کارهای پژوهشی کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدا قصد داشتیم این جشنواره را به عنوان بخشی از جشنواره کانون‌های فرهنگی جای دهیم، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مسائل بودجه، نتوانستیم این جشنواره را همزمان با جشنواره کانون‌های فرهنگی برگزار کنیم، اما با رفع مشکلات بودجه‌ای امیدواریم که هر چه زودتر این جشنواره برگزار شود.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه