برچسب واکسن یک روش بدون درد برای تزریق واکسن

تاريخ : 9 اسفند

همه مون ساکت نشسته بودیم و جیک نمی زدیم . شاید اولین باری بود که از یه چیزی بیشتر از خطکش ناظم می ترسیدیم ! تو خودمون بودیم تا اینکه یه دفه با صدای معلم مون یه دفه به خودمون میومدیم : « ۵ نفر بعدی برن طبقه پایین » . بلاخره با ترس و لرز یه جوری میرفتیم طبقه پایین . از شانس بدمون هم به جای اینکه یه خانم جذاب با لباس سفید و تمیز ، یه سیبیل کلفت با لباسای چرک با اخم و تشر اونجا نشسته و « بدو بیا بینم دیره … » . خلاصه بد نبینید ایشالا این آمول رو چنان فرو کرد که انگار می خواست دشمن شو …  بگذریم دیگه اون روزا گذشته . الان دیگه دوره دوره « قربونت برم ، اگه استرس داری می تونیم ۱۰ دیقه دیگه واکنسن تو بزنیم و …» این حرفاست . دیگه الان واسه اینکه موقع تزریق واکسن یه وقت بچه ها ناز نشن کم مونده  واسه شون عربی برقصن  اخیرا موسسه فناوری جوررجیا Georgia Institute of Technology برای رفع مشکل درد واکسن یه تکنولوژی جدیدی رو ابداع کرده که با استفاده از این تکنولوژی دیگه تزریق واکسن بدون درد توسط خود فرد انجام میشه و نیازی هم به فرد متخصص نیست ! این تکنولوژی در واقع یک پچ واکسن Vaccine Patch یا برچسب واکسن هست که استفاده از اون بسیار بسیار ساده است . در ادامه مختصری درباره این تکنولوژی جالب خدمت تون توضیح میدم .

برچسب واکسن یا پچ واکسن Vaccine Patch چیست ؟

برچسب واکسن یک روش بدون درد برای تزریق واکسن, پورتال خبری فرهنگی گهر

برچسب واکسن بدون درد در واقع یک برچسب کوچیکه که یه طرفش مثه لایه رویی چسب زخمه و لایه زیری ( لایه ای که به پوست میچسبه ) از ۵۰ سوزن فوق العاده ریز به اصطلاح microneedle تشکیل شده . هر فرد عادی می تونه خیلی راحت این برچسب رو روی دستش بچسبونه و بعد از مدت کوتاهی این برچسب رو برداره.ارتفاع این سوزن های ریز به اندازه ضخامت چند تار مو هست که در نوع خودش باور نکردنیه!

برچسب واکسن یک روش بدون درد برای تزریق واکسن, پورتال خبری فرهنگی گهر

دکتر Mark Prausnitz یکی از استاد های موسسه فناوری جورجیا Georgia Institute of Technology و بنیان گذار محصولات Microneedles گفته که هنگام آزمایش برچسب واکسن همه افراد داوطلب  به راحتی تونستن ازش استفاده کنن . James Norman یکی از فارق التحصیلان موسسه فناوری جورجیا میگه : « هنگام آزمایش برچسب واکسن متوجه شدیم که عده بسیار زیادی از افرادی که می خوان واکسینه بشن تمایل دارن که خودشون عمل تزریق رو انجام بدن » . نکته جالب دیگه ای که هنگام آزمایش برچسب واکسن به دست اومده اینه که وقتی از افراد خواسته شد که میزان درد آمپول رو با برچسب واکسن مقایسه کنن و به میزان درد هر روش از ۰ تا ۱۰۰ درجه بندی کنن ؛ به طور متوسط میزان درد برچسب رو ۱٫۵ و میزان درد سوزن های بزرگ رو ۱۵ تعیین کردن ! نسخه آزمایشی برچسب واکسن تب قراره که در بهار بعدی ( ۲۰۱۴ ) به بازار بیاد . امیدواریم که هر چه زودتر خیلی از تزریق ها با این روش انجام بشن چون همونطور که حتما در اطرافیان تون هم دیدین خیلیا هنوزم از آمپول وحشت دارن برچسب واکسن یک روش بدون درد برای تزریق واکسن, پورتال خبری فرهنگی گهر البته این ترس خیلی هم خنده دار نیست چون حرکت های غیر ارادی فرد بیمار ممکنه عواقب جبران ناپذیری رو در بر داشته باشه . لطفا این پست رو به دوستان تون هم معرفی کنید تا همه از این تکنولوژی جدید مطلع بشن .

 منبع: علم فردا
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي