بروزرسانی اندروید انتقال دسترسی به حافظه های میکرو را می دهد

بروزرسانی اندروید انتقال دسترسی به حافظه های میکرو را می دهد

بروزرسانی اندروید انتقال دسترسی به حافظه های میکرو را می دهد, پورتال خبری فرهنگی گهر

یکی از اقدامات بحث برانگیز گوگل در بروزرسانی اندروید کیت‌کت، مشکلات از کارت حافظه خارجی  که سبب می‌شد استفاده از این قابلیت در تلفن‌های هوشمند به روز شده به این نسخه با مشکلات زیادی همراه شود. حال به نظر می‌رسد که نسخه جدید سیستم عامل گوگل، یعنی Android L، بار دیگر امکان استفاده از این حافظه‌ها را به کاربرانش بازگردانیده است.

گوگل تا چند ماه آینده نسخه جدید اندروید را منتشر خواهد نمود. نسخه‌ای که تغییرات بسیار و غالبا مفید و کاربردی در آن صورت پذیرفته است. یکی از این تغییرات امکان استفاده از کارت‌های حافظه و  دسترسی اپلیکیشن‌ها به این حافظه است. این تغییر درست بر خلاف سیاست‌ها و محدودیت‌هایی است که اندروید کیت‌کت در استفاده از SD Cardها به وجود آورده بود. گوگل در اندروید کیت‌کت دسترسی اپلیکیشن‌های تولید شده توسط شرکت ‌های دیگر به کارت حافظه را محدود کرده بود. به عنوان مثال شما نمی‌توانستید با استفاده از یک اپلیکیشن ویرایش عکس (غیر از اپ Photos خود گوگل) به تصاویر داخل کارت حافظه خود دسترسی داشته باشید.

هر چند این تغییرات آنقدری عمیق نیستند که تمامی سیاست‌هایی که گوگل با بروزرسانی اندروید کیت‌کت به اجرا در آورده بود را تغییر دهد، ولی تا حد زیادی مشکلات به وجود آمده در این نسخه را بر طرف می‌کند.در واقع، حالا می‌توانید برای اپلیکیشن‌های مختلف امکان دسترسی یا عدم دسترسی به بخش‌های مختلف کارت حافظه را معین نمایید که مثلا به کدام قسمت‌ها دسترسی داشته و به کدام‌یک دسترسی نداشته باشند.

یکی از دلایل گوگل در محدود کردن استفاده از SD Cardها در اندروید کیت‌کت، مشکلات و خطرات امنیتی بود که این موضوع می‌توانست برای کاربران به وجود بیاورد. برای مثال تا پیش از این اپلیکیشن‌ها می‌توانستند به راحتی به تمامی فایل‌های شخصی یا غیر شخصی شما دسترسی داشته باشند. بدین ترتیب گوگل با ارائه اندروید L، به جای ایجاد محدودیت کامل در حافظه‌های خارجی همانند آنچه در اندروید کیت‌کت انجام داده بود، امکان محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها به این بخش را ترتیب داده است. موضوعی که می‌تواند راه حل جایگزین و مطمئنی برای حل مشکل امنیت کاربران باشد.

برای مثال اگر شما یک برنامه ادیت تصاویر داشته باشید و این برنامه نیاز داشته باشد که به تصاویر شما دسترسی داشته باشد، شما می‌توانید برای این اپلیکیشن امکان دسترسی به بخش تصاویر در SD Card را بدهید و دسترسی به بخش‌های دیگر را برای این اپلیکیشن خاص محدود کنید. همچنین امکان دسترسی به کل حافظه نیز همچنان وجود دارد  و بدین ترتیب به بعضی اپلیکیشن‌ها می‌توانید امکان دسترسی به کل لایه‌ها و فایل‌های درون SD Card را بدهید. بدین ترتیب نه تنها امنیت بیشتری از نظر دسترسی اپلیکیشن‌ها ایجاد خواهد شد، بلکه محدودیت‌های سخت‌گیرانه اندروید کیت‌کت نیز دیگر وجود نخواهد داشت.

نظر شما چیست؟‌ آیا تغییر سیاست گوگل در رابطه با حافظه‌های SD می‌تواند در بهبود استفاده از این حافظه‌ها موثر باشد؟

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي