مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» که به دلیل بیان برخی از مشکلات سیاسی و اجتماعی با زبان کودکانو طنزانه عروسک‌های این مجموعه به عنوان یکی از برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی در چند سال گذشته تبدیل شده است بر طبق سنت هر ساله پخش این برنامه نوروزی با اما و اگرهای فراوانی همراه می‌شود و درگیر بازی‌های پینک پنگی میان تهیه کننده و مدیران شبکه دو سیما می‌شود.

حتی تولید «کلاه قرمزی ۹۳» با انجام توافق قابل ‌پیش‌بینی بین تیم تولید و تلویزیونی‌ها ظاهراً برایرسانه ملی خیلی گران تمام شده بود و اخبار بیرون آمده از مبلغ قرارداد «کلاه قرمزی» برای تولید و پخش آن در سال ۹۳ نشان می‌دهد روی مبلغی کمتر از ۲ میلیارد تومان توافق شده بود. رقمی که در مقیاس قراردادهای تلویزیونی برای برنامه کم‌هزینه‌ای مثل «کلاه قرمزی»  باورنکردنی به نظر می‌رسید. اما در آن دوران مدیران شبکه دو دائماً اعلام می‌کردند که امسال هم «کلاه قرمزی» ویژه ایام نوروز از تلویزیون پخش می‌شود و ایرج طهماسب در سوی دیگر ماجرا اعلام می‌کرد که امسال برنامه ندارند، چون با تلویزیون به توافق نرسیدند. این ماجرای قابل‌پیش‌بینی سرانجام با توافق دو سمت ماجرا پایان یافت و تلویزیونهم اعلام کرد که امسال «کلاه قرمزی» پخش می‌شود و طهماسب هم در نامه دیگری اعلام کرد که این اتفاق خواهد افتاد و این برنامه به پخش رسید و مورد استقبال مخاطبین رسانه ملی هم قرار گرفت.

امسال هم بنا به سنت چند سال گذشته مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» در تلویزیون، این ماجرا بین حمید مدرسی تهیه‌کننده «کلاه قرمزی» با مدیران تلویزیون جریان دارد که گویا حمید مدرسی وسوسه درآمد میلیاردی تبلیغات بازرگانی قبل و بعد و مابین برنامه را در سر دارد و با ایجاد جو رسانه‌ای بر علیه تلویزیون و صداوسیما که خانه ابدی و ازلی «کلاه قرمزی» است قصد بالا بردن مبلغ قراداد خود هستند.

در دو روز گذشته با پیگیری‌ها، مسئولین شبکه دو سیما در اظهار نظری اعلام کرده بودند که تیم تولید «کلاه قرمزی» تلاش خود را برای ساخت و تولید این برنامه پرمخاطب در ایام نوروز انجام می‌دهد و قطعا برنامه «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۶ در ساعت ۲۰ طبق اعلام گذشته پخش می‌شود. و درباره هزینه‌های تولید مجموعه «کلاه قرمزی» نیز اعلام شده بود که این امر از طریق مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های سازمان صداوسیما تأمین شدنی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و کلیه حق و حقوقسه سال پیش تیم تولید «کلاه قرمزی» جز مبلغ اندکی به آنها پرداخت شده است.

برنامه کلاه قرمزی به شبکه “جم” داده می شود!؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

مدرسی در یادداشت خود گفته است: “خبر منتشر شده به نقل از مدیران ارشد شبکه ۲ سیما و اعلام برنامه کلاه قرمزی با جزئیات توسط  مدیر محترم شبکه ۲ سیما جناب آقای جعفری جلوه مبنی بر پخش «کلاه قرمزی» نوروز ۹۶ در ساعت ۲۰ و اعلام رفع مشکلاتاین مجموعه بدین وسیله اعلام می نمایم. (خبر پخش کلاه قرمزی در نوروز ۹۶ کذب محض می‌باشد.) خبر انتشار یافته از طرف شبکه ۲ سیما بجزخوراکرسانه‌ای و درست شدن حاشیه‌ها چیز دیگری بدنبال نخواهد داشت و در زمین دشمن بازیکردن را بیاد می‌آورد.

آنچه که مشخص است این است که این اظهارات از سوی مدیران شبکه دو به مذاق حمید مدرسی تهیه‌کننده «کلاه قرمزی» خوش نیامد و وی در جدیدترین یادداشت خود اظهارات دیگری را بیان کرد که از آن جمله نادیده گرفتن مدیران سازمانی است که در آن برنامه خود را چندین و چند سال تولید می‌کنند و از طرف دیگر تهدید به پخش این مجموعه پرمخاطب در شبکه‌ فارسی زبان بیگانه  از جمله شبکه معاند «جم» آن هم در نوروز ۹۶ است که با خط و نشان‌ کشیدن برای مردم و مخاطبان میلیونی و هواداران این برنامه نادرست‌ترین راه ممکن را انتخاب کرده است.

حالا به نظر می‌رسد که تهیه‌کننده «کلاه قرمزی» علاوه بر ایجاد جو رسانه‌ای علیه سازمان صداوسیما و بخصوص مدیران شبکه دو سیما با توجه به شنیده‌ها، بخشی از تأمین منابع مالی این مجموعه از طریق جذب اسپانسر و تبلیغات آن در زمانهای مختلف پخش «کلاه قرمزی» بویژه در پیام‌های بازرگانی میان برنامه انجام می‌شود، فکر افزایش مبلغ قراداد را در روزهای باقی‌مانده تا پخش در سر دارد و به همین دلیل دست به دامان این حاشیه‌سازی‌ها شده است. از طرف دیگر تجربه‌ سال‌های گذشته تلویزیون نیز نشان داده است که پخش برنامه پرمخاطب «کلاه قرمزی» با تمام حواشی که قبل از پخش آن بوجود می‌آید انجام می‌شود.