برنامه “هفت” تعليق شد

برنامه “هفت” تعليق شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

تهران امروز:  آن طور كه از شواهد امر برمي‌آيد، فشارها روي برنامه «هفت»، تعطيلي سه هفته‌اي اين برنامه را در پي داشته است.

مدير گروه اجتماعي شبكه سه با اعلام اينكه همزمان با پخش جام ملت‌های اروپا، اين برنامه یک ماه تعطیل خواهد شد، از احتمال تغيير مجري برنامه نيز خبر داده است.

فضل‌الله شریعت پناهی به نامه سرگشاده ۲۱ رسانه به رئيس رسانه ملي درمورد برنامه «هفت» هم اشاره مي‌كند و مي‌گويد: در این بیانیه نظراتی مطرح شد که طی آن عزت‌الله ضرغامی نیز تذکراتی را به برنامه دادند.

جیرانی نیز نقطه نظراتی را در زمینه این بیانیه عنوان کرد که این نظرات کاملا شخصی بوده است. وی با اشاره به اظهارات جیرانی پیرامون بحث دولتی‌شدن سینما و اعلام جهت‌گیری برنامه «هفت» مقابل این جریان و حمایت از واگذاری سینما به صنوف واقعی مي‌گويد: «هفت» منتسب به جریان و گروه خاصی نیست و اعلام مجری برنامه در زمینه حمایت از این جریان اشتباه بوده است.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه ادامه مي‌دهد: برنامه «هفت» یک برنامه یکنواخت و یکسان نیست، ممکن است در این برنامه مجری یا مهمانان حرف‌هایی را مطرح کنند که باب میل برخی از افراد نباشد؛ اما این مسئله دلیلی برای تداوم این روند نيست.

من با این گفته جیرانی که عرصه فرهنگ، عرصه گفت‌وگو است کاملا موافق هستم؛ زیرا با این روند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و در این راستا نباید هراس داشته باشیم که عده‌ای موضوعاتی را مطرح کنند که مشکل‌ساز شود.

وی با اشاره به پایین بودن آستانه نقد مسئولان و سینماگران در ایران اظهار مي‌كند: «هفت» سعی داشته تا در طول این مدت آستانه تحمل مسئولان و سینماگران را در زمینه نقد بالا ببرد و همچنین با باز کردن فضای نقد اجازه بیان اظهارنظرات مختلف را به افراد بدهد.

شریعت‌پناهی با اشاره به تغییرات احتمالی در برنامه «هفت» مي‌گويد: قرار است تغییر و تحولاتی در برنامه «هفت» رخ دهد که این امر نیازمند استراحت یکماهه گروه است. به احتمال قوی جیرانی از برنامه «هفت» خداحافظی می‌کند.

جيراني اما با ترديد از آينده خود در برنامه هفت صحبت مي‌كند: «این احتمال وجود دارد که از برنامه «هفت» بروم یا نروم، اما فعلا صحبت‌ها درباره تعطیلی سه هفته‌ای برنامه است و سایر تصمیم‌ها بعدا گرفته خواهد شد.» جيراني دليل كناره‌گيري خود را شروع ساخت سريالش مي‌داند: «در تكاپوي ساخت سريال «فصل بی‌پروایی» هستم.

به همين دليل طبیعتا از یک زمانی نمی‌توانم به برنامه هفت بیایم اما برنامه هفت قرار نیست تعطیل شود.» او ارتباط رفتنش از اين برنامه را با نامه‌هايي كه اخيرا عليه هفت منتشر شد، رد مي‌كند: «رفتن من از برنامه هفت هیچ ربطی به هیچ نامه و مورد خاص دیگری ندارد.

اصلا مورد حاشیه‌ای دیگری وجود ندارد و من قبلا هم سر موضوع سریال با دوستان صحبت کرده بودم.» جيراني البته تصريح مي‌كند كه علاقه چنداني ندارد برنامه «هفت» را ترك كند: «نه اینکه دلم بخواهد ولی مجبورم که دیگر در برنامه هفت نباشم چون سریال فصل بی‌پروایی الف ویژه است و بخش‌هایی از آن در خارج از کشور تصویربرداری می‌شود.» هنوز گزينه‌اي براي جانشيني جيراني مشخص نشده است.

جيراني در اين مورد مي‌گويد: «هنوز رفتن من به این میزان قطعیت نرسیده و اینکه چه اتفاقی بعدا می‌افتد، یا چه کسی اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت، فعلا درباره‌اش صحبت نشده است.» جداي از سرنوشت جيراني، بايد ديد چه اتفاقي براي مسعود فراستي كارشناس هميشگي اين برنامه رخ خواهد داد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گــهــر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي