برنامه انتخاباتی تلویزیون/ عکس دکور

پارسینه: به زودی و با احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، رسانه ملی وارد فاز جدیدی از تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی خواهد شد.

 

بنا بر این گزارش، در انتخابات دوره گذشته یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون مناظره‌ها بود که توانست میلیون‌ها مخاطب را در سراسر دنیا به خود اختصاص دهد.

 

اما امسال هنوز برگزاری مناظره‌ها در هاله‌ای از ابهام است. یکی از دلایل آن نیز تعداد کاندیداهایی است که ثبت نام کرده‌اند. البته وجود برخی حاشیه‌ها در مناظره گذشته نیز مزید بر علت است و همین امر موجب شد تا رسانه ملی در این مورد کمی دست‌به عصاتر حرکت کند.

 

اجرای مناظرات تلویزیونی نیز یکی از موارد دیگری است که از اهمیت بالایی برخوردار است. به نظر می‌رسد تلویزیون برای انتخابات سال 92 تصمیم گرفته از جمعی از مجریان خبره خود که هنوز اسامی آنها اعلام نشده، جهت برگزاری گفت‌وگوهای انتخاباتی استفاده کند و در حقیقت هر گفت‌وگویی در قالبی مشخص و خاص به روی آنتن برود.

 

در همین راستا ساخت دکورهای انتخاباتی نیز آغاز شده و در حال حاضر چهار دکور برای برنامه‌های انتخاباتی مراحل ساخت خود را سپری می‌کنند.

برنامه انتخاباتی تلویزیون/ عکس دکور

دکور اول که متعلق به گفت‌وگوهای اصلی کاندیداهاست، دکور اصلی محسوب می‌شود که در استودیو شماره 11 ساخته می‌شود. این استودیو همان استودیویی است که برنامه‌های نود، هفت و دیروز، امروز، فردا نیز از آنجا به روی آنتن می‌روند.

 

این دکور که دکور اصلی محسوب می‌شود، طراحی و قطعات آن ساخته شده است اما هنوز وارد فاز ساخت نشده است.

 

قرار است نامزدها در این استودیو، در قالب برنامه‌ای که از شبکه یک پخش می‌شود، به صورت دسته جمعی حاضر شوند و برنامه‌هایشان را برای مخاطبان اعلام کنند.

 

استودیوی شماره 14 محل دیگری است که ساخت دکور برنامه‌های انتخاباتی در آن آغاز شده است.

این دکور با رنگ آبی و المان‌هایی از معماری سنتی و تلفیق آن با طرح‌هایی مدرن قرار است پس زمینه کاندیداها قرار بگیرد.

 

این دکور متعلق به برنامه‌ای در شبکه یک سیماست. در این برنامه قرار است هر کاندیدا به مدت 30 دقیقه و با حضور یک مجری به سوالات مردم پاسخ دهد. در حقیقت مجری در این برنامه سوالاتی را خواهد پرسید که در حال حاضر رسانه ملی از طریق فراخوان عمومی از مردم دریافت می‌کند.

 

شبکه سه به عنوان شبکه اصلی جوانان نیز دارای ویژه برنامه‌ای خاص برای خود است. در این ویژه برنامه که سومین دکور برای آن ساخته می‌شود، قرار است سوالات جوانان از کاندیداها مطرح شود.

 

در این برنامه نیز یک مجری حضور خواهد داشت که سوالات قشر جوان را که اصلی‌ترین گروه سنی جامعه را تشکیل می‌دهند، از کاندیداها به صورت فردی می‌پرسد.

 

اما شبکه چهار سیما به عنوان شبکه فرهیختگان نیز در انتخابات 92 برای خود صاحب سهم است و دکور آن در تالار خورسید سالن همایش‌ها ساخته شده است. شبکه چهار که احتمالا مجری برنامه‌هایش «رضا پورحسین» مدیر شبکه چهار و مجری مناظرات سال 88 است، قصد دارد در حوزه‌های تخصصی‌تری وارد عمل شود.

 

در کنار این شبکه‌های اصلی، شبکه تلویزیونی جام‌جم نیز ویژه برنامه‌هایی را با حضور کاندیداها خواهد داشت که ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور است. در این برنامه‌ کاندیداها برنامه‌های خود را برای ایرانیانی که در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند، اعلام می‌کنند.

 

در کنار برنامه‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، گفت‌وگوی ویژه خبری نیز که هر شب حدود ساعت 23 از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود، برنامه‌هایی ویژه انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت. علاوه بر کارشناسان و منتقدان عرصه‌های مختلف، کاندیداهای ریاست جمهوری نیز حضور خواهند یافت و به گفت‌وگو با مجری برنامه خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه