برترین آنتی ویروس های سال 2018

کاربران فضای مجازی همیشه مورد آسیب ویروس ها ، اسب های تروا و کلاه برداری های اینترنتی قرار خواهند گرفت. برای حفاظت از اطلاعات شخصی بهتر است از آنتی ویروس های قابل اطمینان بر روی سیستم شخصی خود استفاده کنید.

در ادامه با برترین آنتی ویروس های سال ۲۰۱۸ آشنا می شوید

متاسفانه هکر‌ها هر روز با ابزار‌های پیشرفته‌تری به خرابکاری می‌پردازند. این خرابکاری‌ها می‌تواند به دست گرفتن کنترل کامپیوترتان باشد یا ایجاد یک ویروس آزار دهنده که نادیده گرفتن آن به قیمت از دست دادن اطلاعات شخصی‌تان تمام شود.

بنابراین استفاده از یک آنتی ویروس مناسب برای حفاظت از اطلاعات شخصی یکی از بهترین رویکرد‌هاست. در این مطلب به معرفی ۵ آنتی ویروس برتر سال ۲۰۱۸ از نظر متخصصین و منابع معتبر خواهیم پرداخت و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

برترین آنتی ویروس های سال 2018, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱. ‌BitDefender Antivirus Plus 2018

بیت دیفندر یکی از آنتی‌ ویروس‌های معروفی به شمار می‌رود که نامش را زیاد شنیده‌ایم. شاید یکی از دلایل محبوبیت و مورد توجه بودن این آنتی ویروس استفاده از موتوری قابل اعتماد است که عموما مورد توجه منتقدین قرار گرفته و باعث شده در بحث تشخیص ویروس‌ها و بد افزار‌ها با دقت فوق العاده‌ای عمل کند.

ویژگی Web Filtering در آنتی ویروس بیت دیفندر جلوی دسترسی به سایت‌های مشکوک را می‌گیرد. همچنین با استفاده از این آنتی ویروس می‌توانید تراکنش‌های بانکی خود را با اطمینان بیشتری انجام بدهید. خصوصا که این آنتی ویروس امکان ذخیره سازی رمز عبور کارت‌های بانکی را با امنیت بالایی فراهم می‌کند.

البته این آنتی ویروس مشکلاتی هم دارد. یکی از آن‌ها استفاده‌ی زیاد از منابع سیستم است و احتمال دارد در حین استفاده از نرم افزار‌های دیگر باعث بروز مشکلاتی شود. البته به طور کلی با توجه به امنیتی که این آنتی ویروس به ارمغان می‌آورد می‌توان از این مشکل چشم پوشی کرد.

نکات مثبت
  • دقت بالا
  • مدیریت رمز‌های عبور
نکات منفی
  • استفاده‌ی زیاد از منابع سیستم
برترین آنتی ویروس های سال 2018, پورتال خبری فرهنگی گهر

۲. Norton AntiVirus Basic 2018

آنتی ویروس نورتون یکی از قدیمی ترین چهره‌های این حوزه به شمار می‌رود. نورتون یکی از حرفه‌ای ترین قاتلین بد افزار هاست. البته ناگفته نماند که یکی از مهم ترین دلایلی که این آنتی ویروس توانسته رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص بدهد قیمت مناسب آن در بازار‌های جهانیست (هرچند در ایران آنچنان مناسب نخواهد بود).

نورتون ویژگی‌های زیادی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این آنتی ویروس URL Blocker است که از ورود به وبسایت‌های خرابکار جلوگیری می‌کند. حتی اگر در وهله‌ی اول نتواند موفق شود، به سرعت دانلود‌های مشکوک را تشخیص داده و آن‌ها را از بین می‌برد.

البته برخی از افزونه‌های نورتون عملکرد خوب این آنتی ویروس را تحت الشعاع قرار می‌دهند. به عنوان مثال Norton Identity Safe یکی از افزونه‌های قابل اطمینان برای مدیریت رمز‌های عبور به شمار می‌رود، اما این افزونه در گوگل کروم دچار مشکلاتی است و گاهی بدون هیچ دلیلی متوقف می‌شود. هرچند استفاده از این افزونه اجباری نیست و می‌توانید هرگز از آن استفاده نکنید.

نکات مثبت
  • جلوگیری از به روز ترین بدافزار‌ها
  • استفاده‌ی مناسب از منابع سیستم
نکات منفی
  • افزونه‌هایی که به مرورگر‌ها اضافه می‌کند قابل اعتماد نیستند
برترین آنتی ویروس های سال 2018, پورتال خبری فرهنگی گهر

۳. Webroot SecureAnywhere Antivirus

شاید راجع به همه‌ی آنتی ویروس‌های بزرگ بتوان از صفت «پر سرعت» استفاده کرد، اما بدون شک Webroot SecureAnywhere پر سرعت ترین آنتی ویروس حال حاضر دنیاست. در عرض چند ثانیه نصب می‌شود، استفاده اندکی از رم دارد، شاید کمی بیشتر از ۲ مگابایت از حافظه‌ی دستگاهتان را اشغال کند و از همه مهمتر، آپدیت‌های آن از حجم بسیار کمی برخوردارند.

البته این حجم کم به معنای فقدان ویژگی‌های معمول یک آنتی ویروس خوب نیست. وب روت مثل همه‌ی رقبای سنگین و پر حجم خود ویژگی‌های معمول یک آنتی ویروس قدرتمند را به ارمغان می‌آورد.

البته مقایسه‌ی این آنتی ویروس با رقبای خوش نام مثل بیت دیفندر و نورتون ساده نیست. به این خاطر که منابع معتبری که در زمینه‌ی ارزیابی آنتی ویروس‌ها فعالیت می‌کنند به ندرت به بررسی این آنتی ویروس پرداخته‌اند. به همین خاطر نمی‌توان با اطمینان راجع به آن ادعایی مطرح کرد. هرچند در بررسی‌هایی که توسط کاربران انجام شده، وب روت توانسته نمرات مناسبی را به دست آورد.

نکات مثبت
  • استفاده‌ی فوق العاده مناسب از منابع سیستمی
  • سرعت بی‌‌نظیر
نکات منفی
  • وجود داده‌های اندک از عملکرد این آنتی ویروس
برترین آنتی ویروس های سال 2018, پورتال خبری فرهنگی گهر

۴. ESET NOD 32 Antivirus 2018 Edition

اگر به دنبال لیست بلندبالایی از ویژگی‌ها در یک آنتی ویروس هستید، شاید ESET NOD32 گزینه‌ی مناسبی نباشد. اما این موضوع به معنای قدرتمند نبودن این آنتی ویروس نیست، بلکه به این معنی است که ESET NOD32 تمرکز اصلی خود را روی مبارزه با ویروس‌ها گذاشته.

به عنوان مثال ویژگی Device Control احتمال مبتلا شدن سیستم به ویروس‌هایی که از طریق USB ها ایجاد می‌شوند را به شدت کاهش داده. حتی این آنتی ویروس دستگاه‌هایی که از طریق بلوتوث به سیستم متصل می‌شوند را هم مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهد.

البته موضوع قابل تامل درباره‌ی این آنتی ویروس رابط کاربری آن است که گاهی پیچیده به نظر می‌رسد. همچنین در این آنتی ویروس ویژگی‌هایی وجود دارد که شاید برای کاربران تازه‌ کار کمی گمراه کننده به نظر برسد. حتی بخش راهنمای این نرم افزار هم کمک شایانی نمی‌کند و به مراتب ممکن است موضوع را پیچیده تر از قبل کند.

یکی از ویژگی‌های چشمگیر و جدید این آنتی ویروس، اسکنر UEFI نام دارد. این ویژگی‌ فوق العاده همه‌ی دستگاه‌های متصل به کامپیوتر قبل از شروع ویندوز را مورد بررسی قرار می‌دهد و جلوی نفوذ ویروس‌ها و بدافزار‌ها به سیستم عامل را می‌گیرد.

نکات مثبت
  • امکان اعمال تنظیمات متنوع
  • توانایی مدیریت دسترسی نرم افزار
نکات منفی
  • قیمت بسیار بالا
  • پیچیدگی و مناسب نبودن برای تازه کار‌ها
برترین آنتی ویروس های سال 2018, پورتال خبری فرهنگی گهر

۵. F-Secure Antivirus SAFE

این آنتی ویروس بهترین ابزار‌های مربوط به حفاظت از سیستم عامل را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته بزرگترین نقطه ضعف آن که قیمت بالای آن است را نمی‌توان نادیده گرفت. برای استفاده از این آنتی ویروس باید سالانه ۷۰ دلار بپردازید که در مقایسه با رقبا رقم بسیار بالایی به شمار می‌رود. این در حالی است که قیمت سالانه‌ی بیت دیفندر تنها ۲۰ دلار است.

با استفاده از F-Secure Antivirus Safe می‌توانید با اطمینان کامل به خرید‌های اینترنتی بپردازید، دسترسی کودکان به وبسایت‌های خاص را محدود کنید و همچنین موقعیت دقیق دستگاه‌های اندرویدی و iOS خود را ملاحظه کنید. این آنتی ویروس بسته‌ای از ابزار‌های امنیتی را به ارمغان می‌آورد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها بیش از گذشته احساس آرامش و امنیت داشته باشید.

F-Secure از AV-Test‌ نمرات بسیار خوبی دریافت کرده و در آزمایش‌های مختلف عموما رضایت بخش نشان داده است. از دیگر نکات مثبت این نرم افزار می‌توان به رابط کاربری، کم حجم بودن و سرعت و دقت مناسب آن اشاره کرد. این نرم افزار تاثیر ناچیزی روی عملکرد سیستم دارد و باعث بروز مشکلی در سیستم نخواهد شد.

اگر قیمت نامناسب این آنتی ویروس را نادیده بگیرید، F-Secure Antivirus Safe‌ می‌تواند یکی از قابل اطمینان ترین آنتی ویروس‌ها باشد.

نکات مثبت
  • رابط کاربری دوست داشتنی
  • ارائه‌ی ابزار‌های پر شمار امنیتی
نکات منفی
  • قیمت بالا در مقایسه با رقبا

 

آنتی ویروس مورد علاقه شما در لیست بالا نیست؟ آن را با ما در میان بگذارید و از دلایل برتری‌اش به ما بگویید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي