برای زیبایی و شادابی موهای‌تان آب بنوشید

آب ماده حیاتی است که در تمام فعالیت‌های بدن نقش دارد.آب به انتقال مواد غذایی و زائد به داخل و بیرون سلول‌ها کمک مي‌کند. مهم‌ترین موضوعی که نباید در طول روز از آن غافل شویم، نوشیدن آب است. آب همچون دیگر گروه‌های غذایی (کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی) در فرآیند تغذیه خوب حائز اهمیت است.متاسفانه بسیاری از افراد این موضوع را درک نمي‌کنند كه بدن انسان به آب نیاز دارد و روزانه باید به مقدار کافی به همه اندام‌های بدن از جمله موها آب برسد.

اهمیت نوشیدن آب در افزایش زیبایی و شادابی موها

آب، نقش بسیار مهمی را در زیبایی و شادابی موهای شما ایفا مي‌کند.آب، دارویی طبیعی برای داشتن موهای زیبا و شفاف است.آب در تمامی سلول‌های بدن وجود دارد. تقریبا دوسوم وزن بدن و یک‌چهارم وزن هر تار مو را آب تشکیل مي‌دهد. نوشیدن آب برای سلامتی و شادابی مو و نیز پیشگیری از بروز خشکی و از بین رفتن حالت انعطاف‌پذیری آن مفید است. نوشیدن آب کافی (نوشیدن یک و نیم لیتر آب در روز) در سلامت موها نقش مهمی را بازی مي‌کند و موجب درخشندگی موها و نرم شدن آن مي‌شود.

به طور کلی، مصرف آب به اندازه مورد نیاز باعث نرمی و شادابی موها می‌شود. به علاوه جریان خون، حالت آبی خود را حفظ مي‌كند و به طور مرتب مواد غذایی و اکسیژن مورد نیاز مو را تامین و مواد زائد را از ریشه مو و پوست، جدا و دفع مي‌كند. مصرف آب به اندازه کافی موجب تسریع در دفع مواد زائد از بدن مي‌شود و موها را پاک، روشن، زیبا و شاداب مي‌کند.

میزان مصرف روزانه آب

بهتر است روزانه 8 تا 10 لیوان آب (به خصوص در فصل تابستان و گرما) بنوشید.با دریافت آب کافی و بهبود کیفیت پوست، مو و ناخن، از چهره شاداب‌تری بهره‌مند خواهید شد.در روزهای گرم، به ویژه در فصل تابستان بدن بیش از اندازه به آب نیاز دارد.آب مورد نیاز بدن، تنها با نوشیدن آب معمولی تامین نمي‌شود، بلکه انواع غذاها و میوه‌ها دارای مقدار فراوانی آب هستند که مورد استفاده بدن قرار مي‌گیرند. هر چند نوشیدنی‌های گرم مي‌توانند نیاز بدن به آب را رفع کنند اما موادی مانند کافئین مي‌توانند موجب دفع آب و کم‌آبی شدیدتر شوند.

توصیه‌های مهم

* توصیه مي‌شود هر فرد به طور متوسط روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشد.این کار برای فعالیت مناسب بسیاری از اندام‌های بدن، به ویژه پوست، کلیه و قلب مفید است.مصرف این میزان آب در طول روز در حل چربی‌های ذخیره در بدن بسیار موثر است.

* دو لیوان آب پس از بیدار شدن و یک یا دو لیوان، یک ساعت تا نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی بنوشید.

* روز خود را با نوشیدن یک فنجان آب جوشیده مخلوط با نصف یک لیمو (آب نصف لیموترش) آغاز کنید. این نوشیدنی هر گونه مواد غیرمفیدی را که شب قبل در دستگاه بدنی شما ساخته شده است، مي‌زداید. همچنین لیمو برای کبد نقش پاک‌کنندگی بسیار قوی را ایفا مي‌کند.

* هرگز نباید پس از انجام یک فعالیت سنگین بلافاصله آب سرد نوشید، زیرا آب سرد به کلیه‌ها، ریه‌ها و نیز دستگاه گوارش آسیب مي‌رساند؛ بنابراین آب را پس از کمی استراحت و کاهش دمای بدن مصرف کنید.

* از نوشیدن آب بين ‌غذا خوردن خودداری كنيد. استفاده از آب در بین غذا خوردن به مقدار زیاد، موجب رقیق شدن شیره معده مي‌شود. در نتیجه در گوارش و جذب مواد غذایی اختلال ایجاد مي‌كند و باعث نفخ مي‌شود.

* به محض شروع غذا هرگز آب نخورید.سعی کنید غذا خوردن را از نوشیدن آب جدا كنيد. پیش از غذا یا دو ساعت پس از آن آب بنوشید.

* چنانچه از نوشیدن آب خسته مي‌شوید از نوشیدنی‌های کم‌کالری مانند دوغ کم‌چرب یا  آبمیوه طبیعی که میزان آب آن زیاد است، استفاده كنيد.

 * بخشی از سهمیه روزانه آب خود را مي‌توانید از جوشانده گیاهی یا عصاره‌های طبیعی گرفته شده از میوه‌ها و سبزی‌های تازه تامین کنید.

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

منبع: زیبایی

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه