بدون رژیم گرفتن، وزن خود را كاهش دهیم

تاريخ : 19 تیر

بدون رژیم گرفتن، وزن خود را كاهش دهیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

سلامت نیوز :هر چند رژیم های غذایی لاغری بسیاری وجود دارند كه ممكن است بتوانند به شما كمك كنند وزنتان را كم كنید اما این برنامه های غذایی در عین حال احساس شدید گرسنگی را به همراه دارند و ولع خوردن را پس از مدتها افزایش می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ اگر شما هم جزو افرادی هستید كه انگیزه یا وقت كافی برای دنبال كردن یك رژیم غذایی سخت لاغری و با شركت كردن در كلاس های ورزشی را ندارید در این مقاله خبرهای خوبی برایتان داریم.متخصصان تغذیه و سلامت می گویند اگر می خواهید به شیوه ای سالم و بدون درد و ناراحتی وزن خود راكاهش دهید راه كارهای زیر را دنبال كنید.این راه كارها به شما نمی گویند چه بخورید بلكه می آموزند كه چگونه بخورید.

این راه كارها عبارتند از:
-لقمه های كوچك بردارید اما مدت بیشتری غذا را بجوید.
-هرگز روز را بدون صبحانه آغاز نكنید.
-هنگام غذا خوردن فقط غذا بخورید و همزمان كار دیگری انجام ندهید. چون تمركز مغزتان از غذا خوردن منحرف می شود و زیاد از حد می خورید.
-غذا را زیاد نپزید چون ارزش غذایی و ریزمغذی هایش را از دست می دهد و اگر بدنتان به اندازه كافی ریزمغذی ها را دریافت نكند، احساس سیری نخواهید كرد در نتیجه حجم زیادی غذای كم ویتامین وارد بدنتان می كنید.
-۳۰دقیقه قبل از هر وعده غذایی اصلی میوه بخورید. خوردن میوه با معده خالی سیستم گوارشی شما را سم زدایی می كند كه در نتیجه به بدن شما انرژی زیادی برای كم كردن وزن می رسد.
-حجم وعده غذایی را كم اما تعداد آن ها را افزایش دهید. این اقدام در جلوگیری از پرخوری در وعده های غذایی اصلی مؤثر است.
-از ساعت ۸شب به بعد چیزی نخورید. اگر این كار برایتان سخت است تا قبل از خواب چای گیاهی بنوشید و یا بلافاصله بعد از شام ساعت۸، مسواك بزنید تا فكر خوردن از ذهنتان خارج شود.
-وسط غذا خوردن آب ننوشید چون وجود مایعات در معده بین غذا خوردن، روند جذب مواد غذایی را كند می كند و در نتیجه ریزمغذی ها خوب جذب بدن نمی شوند. برای جلوگیری از نوشیدن آب وسط غذا ۱۵دقیقه قبل یا بعد از غذا آب بنوشید یا اگر نیاز دارید وسط غذا آب بخورید حتما مقدار آن را به حداقل برسانید.

 

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي