بخاطر این دلایل خوب بوی پیاز را تحمل کنید

تاريخ : 8 آبان

زیاد شنیدید از میان داروهای گیاهی هر کدام تلخ هستند معمولا خالص و بهترند.پیاز جز سبزیجاتی است که علی رغم بوی بدی که بعد از استفاده نشان می دهد خواص عالی دارد

بخاطر این دلایل خوب بوی پیاز را تحمل کنید, پورتال خبری فرهنگی گهر

کلسترول خون یکی از مشکلاتی است که افراد بیشتر با بالا رفتن سن به آن مبتلا می شوند. برای پایین آوردن کلسترول خون تان می توانید از پیاز کمک بگیرید.

کلسترول خون تان را با خوردن پیاز کاهش دهید!

نتایج به دست آمده از یک بررسی جدید نشان می‌دهد که مصرف پیاز می‌تواند در کاهش سطح کلسترول موثر باشد.پیاز به غیر از آنکه یکی از مواد اصلی در پخت بسیاری از غذاها به حساب می‌آید می‌تواند فوائد بی‌شماری هم برای سلامت بدن به همراه داشته باشد. بررسی‌های جدید نشان می‌دهد پیاز می‌تواند به بهبود سطح کلسترول در بدن کمک کند.

پیاز منبع غنی از ترکیب‌های «پلی‌فنولیک» به نام «فلاونوئید»هاست که با ویژگی‌های ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی شناخته شده است. همچنین در یک مطالعه مشخص شد فلاونوئید موجود در پیاز با کاهش سطح کلسترول بد در افراد چاق و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی همراه است. به گفته متخصصان این خاصیت پیاز به دلیل وجود نوعی آنتی‌اکسیدان در آن است.

همچنین در یک بررسی دیگر تاثیر عصاره پیاز بر میزان کلسترول در بدن موش‌ها نشان داده و تاکید شد که با مصرف این عصاره سطح کلسترول کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند در حالی که سطح تری گلیسیرید بدون تغییر باقی ماند. همچنین مشخص شد ترکیب عصاره پیاز با سولفات روی تاثیر بهتری روی سطح کلسترول خونِ موش‌ها می‌گذارد.

پزشکان همچنین با بیان اینکه مبتلایان به دیابت در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی هستند، اظهار داشتند: دیابت اغلب با کاهش کلسترول خوب و افزایش کلسترول بد و تری گلیسیرید همراه است. به همین دلیل ضرورت دارد مبتلایان به دیابت سطح کلسترول خود را تحت کنترل داشته باشند.

در بسیاری از آزمایش‌ها تاثیر مصرف پیاز خام یا عصاره آن روی سطح کلسترول بررسی شده و کاملا مشخص نیست مواد مغذی موجود در پیاز از حرارت دیدن چه تاثیری می‌گیرند.
منبع : isna.ir

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي