با نشانه های عشق زبان بدن پسرانه آشنا شوید

تاريخ : 22 مرداد

نشانه های عشق چیست ؟

زبان بدن یکی از اصولی است که به واسطه فراگیری آن می توان شاهد تفاوت های ملموسی در شناخت رفتار های انسان بود. در این متن با نشانه هایی آشنا خواهید شد که حاکی از عشق پسرانه می باشد.

با نشانه های عشق زبان بدن پسرانه آشنا شوید, پورتال خبری فرهنگی گهر

فهرست مطالب
[پنهان]
[نمایش]

نشانه های عشق زبان بدن پسرانه

در هر صورت یک بررسی کامل و جامع از مطالب علمی، شیوه‌هایی را که مردان برای ارسال نشانه‌ای مبنی بر علاقه‌شان به فرد مقابل عامدانه استفاده می‌کنند، در اختیار ما گذاشته‌است. و در این نوشتار وب‌گاه  (وب‌سایت) BLP جامع‌ترین فهرست موجود را برای شما آماده کرده‌است (البته اصلا کار راحتی نبود!)

مطابق با تحقیقات صورت گرفته، مردان از طریق نگاه مستقیم، به حداکثر رساندن حرکت در فضا، لمس کردن مردان دیگر و حرکات باز بدن و بسیاری دیگر سیگنال می‌فرستند. آ‌ن‌ها می‌توانند نشانه‌های غیرکلامی را در دوران نامزدی برای نشان دادن موقعیت، سلامت، قدرت، و همچنین علاقه و دوستی استفاده کنند. این‌ها همه سیگنال‌های مهمی در دوران نامزدی هستند که به لحاظ زمانی محدود است.

اما نکات بیش‌تری نیز وجود دارد، پس به خواندن این مطلب ادامه بدهید!

۱. او با شما تماس چشمی دارد.

آیا وقتی در حال دور شدن از شما است، برمی‌گردد و نگاه‌تان می‌کند؟ آیا پیش آمده که پنهانی نگاه-تان کند؟ وقتی شما متوجه نگاه او می‌شوید، ناگهان نگاهش را از شما می‌دزدد و تظاهر می‌کند که سرش شلوغ است؟ اگر مردی شما را دوست داشته باشد اما خجالتی باشد، نادیده گرفتن شما برایش دشوار است، و مدام شما را زیر نظر می‌گیرد. با این حال، او نمی‌خواهد که چندش‌‌آور یا درمانده به نظر برسد بنابراین می‌کوشد کاری کند که شما متوجه نگاه‌های او نشوید.

مردان وقت خود را برای نگاه کردن به کسی که دوست ندارند، ‌تلف نمی‌کنند! این‌که مردی مدام با شخصی تماس چشمی دارد یا بیش از حد معمول به او خیره می‌شود نشانی از صمیمیت (که قاعده‌ی “زمان مؤدبانه‌ی نگاه کردن به افراد” را نقض می‌کند) است.

مردان تماس چشمی را دلیل استفاده می‌کنند تا کاری کنند که شما هم به آن‌ها توجه کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که زنان احساس خوبی ندارند از این‌که مردی به آن‌ها نزدیک شود، پیش از آن‌که خودشان به او توجه کرده باشند. خیره شدن و برقراری تماس چشمی روشی است برای مردان که به صورت غیرکلامی و بدون این‌که بیش از اندازه صراحت به خرج بدهند، گام اول را برای برقراری رابطه بردارند.

۲. او از تماس چشمی با شما پرهیز می‌کند.

بعله! متناقض به نظر می‌رسد، اما وقتی مردان خجالتی هستند و برای برداشتن اولین قدم تردید دارند، صحبت رو در رو با یک دختر به جای صحبت از راه دور مردان را وادار می‌کند ارتباط چشمی را قطع کنند. چرا مردان خجالتی از برقراری تماس چشمی پرهیز می‌کنند؟ زیرا این کار به آن‌ها احساس خوشایندی نمی‌دهد.

۳. او شاد و خندان است و زیاد می‌خندد.

آیا او به چشمان‌تان نگاه می‌کند و سپس لبخند ملایمی تحویل‌تان می‌دهد؟ شاید او تلاش می‌کند تا شما را به خنده بیندازد. این نشان می‌دهد که او در تلاش است که با شما ارتباط برقرار کند. وقتی شما لبخند می‌زنید، او هم لبخند می‌زند؟ هنگامی که یک مرد به جوک‌های شما می‌خندد حتی زمانی که اصلا بامزه نیستند، احتمالا به شما علاقمند شده‌است. همچنین ممکن است که او سرزنده‌تر، پرصحبت‌تر و احساساتی‌تر شود. تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی مردان احساس می‌کنند که یک دختر جذاب دارد او را نگاه می‌کند، احساسات منفی در آن‌ها خاموش می‌شود و از بین می‌رود.

۴. او سعی می‌کند که به شما نزدیک شود.

اگر مردی شما را دوست داشته باشد سعی می‌کند که فاصله‌ی بین‌تان را کم کند. او این را با ایستادن نزدیک به شما نشان می‌دهد – حتی اگر فضای زیادی برای ایستادن وجود داشته باشد. اگر نشسته باشد، خود را تا لبه‌ی صندلی‌اش جلو می‌کشد انگار که می‌خواهد تک تک کلماتی را که از دهان‌تان خارج می‌شود ببلعد. حتی به طور خلاصه ممکن است بکوشد زمانی را با شما به تنهایی سپری کند (مثلا در آسانسور، در ایستگاه اتوبوس یا در محل کارتان). مردان سعی خواهند کرد که با شما به طور اتفاقی تماس داشته باشند تا به این صورت شانس صحبت با شما را افزایش بدهند.

اگر او عامدانه بکوشد لحظه‌ای را با شما به تنهایی سپری کند، حتی در یک فضای عمومی، احتمالا دوست دارد با شما رابطه‌ای نزدیک‌تر از یک دوستی ساده داشته باشد.

هر چند باید یادتان باشد که، مردهای واقعا خجالتی عکس این را انجام خواهند داد و مردان محترم حتی فضای میان‌تان را زیاد خواهند کرد به جای این‌که به شما نزدیک شود. این همیشه بدان معنی نیست که او به شما علاقه ندارد، بلکه او فقط به شما فضای کافی می‌دهد برای این‌که افکارتان را درباره‌ی او جمع و جور کنید بدون این‌که رفتار ناراحت‌کننده یا غیرمحترمانه‌ای داشته باشد.

۵. گاه گداری به شما نزدیک می‌شود.

هنگامی که یک مرد به خانمی نزدیک می‌شود، احتمالا به این دلیل است که او را دوست دارد یا دست کم او  را زیبا یا جذاب می‌بیند. این امر می‌تواند گاهی اوقات در مکان‌های تصادفی یا از سوی فردی کاملا غریبه رخ بدهد. مثلا در سالن سینما، کوچه و خیابان یا بازار. اگر مردی وقت بگذارد و نزد شما بیاید، احتمالا فکر می‌کند شما آن‌قدری زیبا هستید که بخواهد وقت‌اش را برای شناختن شما سرمایه‌گذاری کند و در حال بررسی چیزی بیش از یک دوستی ساده است.

۶. مدام خودنمایی می‌کند.

گاهی اوقات مردها هنگامی که دختری را دوست دارند، لوس و مضحک می‌شوند و  کارهای احمقانه برای جلب توجه او انجام می‌دهند. لاف زدن یکی از روش‌هایی است که مردان گاهی استفاده می‌کنند برای این‌که به طرف مقابل نشان دهند که ارزش زیادی برای‌شان دارد. خودنمایی در ورزش، صحبت کردن در مورد دستاوردها و غیره شیوه‌هایی است که مردان برای نشان دادن علاقه‌شان از طریق نشان دادن ارزش‌های اجتماعی بالاتر امتحان می‌کنند. مردها ممکن است با یک شوخی یا پیامک خنده-دار، ‌انجام یک رقص احمقانه، یا حتی گرفتن حالتی خنده‌دار در صورت‌شان برای شخص مورد نظرشان جلب توجه کنند. گاهی اوقات این روش تنها به عنوان یک رفتار اغراق‌آمیز بروز می‌کند. هر چیزی که برای خنداندن یک دختر امتحان شود!

 ۷. صدای او بم می‌شود.

تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی مردان سعی می‌کنند برای زنان جذابیت داشته باشند، می‌کوشند تن صدای-شان را مردانه‌تر و بم‌تر کنند. خوشبختانه، این احتمال وجود دارد که این تغییر صدا از نظر شما جذاب باشد. بنابراین حواس‌تان به مردی که تن صدای‌اش را پایین می‌آورد، باشد. محققان دریافته‌اند که چنین چیزی منجر به ایجاد این تصور می‌شود که آن‌ها فهیم‌تر و بامحبت‌تر هستند.

۸. او سر به سر شما می‌گذارد.

هنگامی که یک مرد دختری را دوست دارد، ممکن است با شما مانند خواهر کوچک‌ترش رفتار کند. او ممکن است یک کلاه یا دستکش‌تان را کش برود، هر چند، اگر متوجه شود که شما پریشان شده‌اید، به سرعت آن‌ها را پس می‌دهد. این رفتار یک بازگشت کودکانه است به روزهایی که پسرها و دخترها با هم قایم موشک بازی می‌کردند.

۹. وقتی به او نزدیک می‌شوید دوستانش سر به سر او می‌گذارند.

این احتمال وجود دارد که دوستانش از مکنونات قبلی او خبر دارند. حواس‌تان به هر سرنخی که دوستانش در رابطه با دلدادگی پنهانی او بروز می‌دهند، باشد. رفقای او ممکن است با شوخی و خنده مشتی به شانه‌اش بزنند، شما را ماهرانه به او نشان بدهند یا نگاه‌شان را از او بگیرند و به شما نگاه کنند. اگر او هنگام نزدیک شدن شما دوستانش زیادی سر به سر او بگذارند، این می‌تواند نمایان‌گر چیزی باشد!

۱۰. او گوش به زنگ حضور شما است.

اگر مردی به شما علاقه داشته باشد، متوجه نزدیک شدن شما خواهد شد و هنگامی که متوجه حضور شما می‌شود، رفتارش تغییر خواهد کرد. این تغییر ممکن است ظریف باشد، مثلا ممکن است ساکت‌تر و یا پر سر و صداتر شود، یا به طور ناگهانی دست از خندیدن بردارد. اگر او به طور ناگهانی دست و پا چلفتی به نظر برسد، احتمالا وارد یک واکنش عصبی جنگ و گریز شده‌است و به این ترتیب مکنونات قلبی او لو می‌رود.

۱۱. او صاف و شق و رق می‌ایستد و سینه‌اش را بیرون می‌دهد.

مردان برای این‌که نیرومندتر به نظر برسند، اغلب با عقب دادن شانه-های‌شان، باز کردن قفسه‌ی سینه‌شان و بالاتر گرفتن چانه‌شان، ژست بهتری به خود می‌گیرند. این طرز ایستادن همچنین برتری آن‌ها را نشان می‌دهد. اگر او همیشه هنگام سر رسیدن شما در بهترین حالت خود ظاهر می‌شود، این احتمال وجود دارد که چیزهایی در قلبش‌ نسبت به شما احساس می‌کند. چرا؟ زیرا استفاده از حالت بدنی خوب به دیگران نشان می‌دهد که شخص سالم و خوش فکر است و اندام متناسبی دارد.

۱۲. او زبان بدن شما را تقلید می‌کند.

آیا او سعی می‌کند با حرکات دست و پا و حالت کلی بدن‌تان هم‌گام باشد؟ آیا او حرکات و طرز ایستادن شما را تقلید می‌کند؟ مردان به طور طبیعی حرکات بدن زنان را تقلید می‌کنند زمانی که نسبت به او احساس علاقه دارند. تقلید کردن زبان بدن ممکن است آن‌قدر عمیق باشد که ریتم تنفس و تن صدای او با شما همگام شود. این رفتار بخشی از رقص جفت‌گیری است. ثابت شده‌است که تقلید زبان بدن احساسات را مسری می‌کند و این کمک می‌کند تا ما نسبت به سایر آدم‌ها احساس همدلی داشته باشیم.

۱۳. او در بهترین حالت خود ظاهر می‌شود.

هنگامی که مردها به دختری علاقه دارند، بهترین لباس‌شان را می‌پوشند و شق و رق راه می‌روند. آن‌چه آن‌ها واقعا در پی‌اش هستند این است که نشان بدهند به شما علاقه دارند. در واقع گلوی هر دوی‌تان پیش هم گیر کرده‌است و در حضور هم شق و رق راه می‌روید بدون این‌که از مکنونات قلبی هم خبر داشته باشید!

۱۴. او به دوستان شما نزدیک می‌شود و در مورد شما سوال می‌پرسد.

او در حال نشان دادن تمایلی است که برای نزدیک شدن به هر چیز مربوط به شما دارد، و حتی شاید این را به صورت کاملا غیرکلامی نشان بدهد. اگر دوستان‌تان در حال پاسخ دادن سوالاتی درباره‌ی شما هستند (حتی سوالات معمولی و پیش پا افتاده)، این نشانه‌ی خوبی است که او در حال تلاش برای برداشتن قدم اول است.

۱۵. او همیشه کاری می‌کند که به طور تصادفی با شما برخورد داشته باشد.

شاید موضوع این باشد که بیش‌تر از آن‌چه تصور می-کنید در مورد برنامه‌ی زمانی شما اطلاعات داشته باشد، و بنابراین مرتبا به طور تصادفی در محل یکسانی با شما برخورد دارد. اگر این اتفاق مکررا رخ می‌دهد، احتمالا تصادفی نیست. شاید او طوری برنامه‌ریزی کرده‌است که در همان کلاسی که شما هستید باشد، یا هم-شیفت شما در محل کار باشد. در هر صورت او در تلاش است که به شما نزدیک‌تر شود و روابط‌تان را توسعه دهد.

۱۶. او به صحبت‌های شما گوش می‌دهد … و جزئیات را به خاطر می‌سپارد.

مردان معمولا مجموعه‌ی بسیار محدودی از علاقمندی‌ها دارند، اما اگر او برخی از جزئیات خیلی پیش پا افتاده یا خاص را در مورد چیزهایی که شما قبلا گفته‌اید، به یاد می‌آورد و در مکالمات آینده آن‌ها را به زبان می‌آورد، احتمالا جای خاصی در مغز او برای شما وجود دارد. به عبارت دیگر، او به شما فکر می‌کند. اگر یک مرد شما را دوست داشته باشد، تلاش خواهد کرد که مکالمه‌اش را با شما کش بدهد. این بدان معنا است که او همچنان سوالاتی از شما خواهد پرسید – او می‌خواهد شما را بشناسد و آن‌چه را باعث ایجاد هیجان در شما می‌شود، بداند.

۱۷. او در حضور شما دست و پا چلفتی می‌شود.

هر پسری آن‌طور که دوست دارد آرام و راحت نیست  و بودن در اطراف یک دختر معمولا او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب می‌شود که کار را خراب کند و خیطی بالا بیاورد. آیا او مدام واژه‌ها را گم می‌کند، یا سخن را کوتاه می‌کند (خیلی کوتاه)؟ شما ممکن است تصور کنید که چنین رفتاری بی‌ادبانه است، اما احتمالا اعصاب او کنترلش را در دست گرفته‌است و در واقع خودش دوست دارد طولانی‌تر با شما صحبت کند – اما فقط نگران این است که سوتی بدهد. کمی آزادی عمل به او بدهید و به این ترتیب همه چیز برای او آسان خواهد شد. شاید این تمام چیزی باشد که او برای پا پیش گذاشتن نیاز دارد. اگر او خجالت بکشد یا دستپاچه شود اما تلاش کند که این را پنهان کند، احتمالا به این دلیل است که به شما علاقه دارد.

۱۸. او در حضور شما متفاوت است.

شاید شما نتوانید دلیل واقعی آن را کشف کنید، اما اگر به طور ناگهانی با مردی تنها شدید و او کمی تغییر کرد، مثلا کم‌حرف یا پرحرف شد، عصبی‌تر یا خجالتی‌تر به نظر رسید یا کوشید که بامزه‌تر و شوخ‌تر باشد، احتمالا در تلاش است که به نوعی شما را تحت تاثیر قرار بدهد. این چیزی است که ما آن را تحول در رفتار همیشگی‌اش می‌نامیم. چنین تغییر یک اشاره است مبنی بر این‌که چیزی حالت همیشگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ممکن است خود شما دلیل این تغییر باشید.

۱۹. او از شما تعریف می‌کند.

مطمئنا، ممکن است او فقط در حال چاپلوسی کردن باشد، اما اگر او زمان می‌گذارد و از ظاهر شما تعریف می‌کند، این احتمال وجود دارد که حرف‌هایش از سر صداقت باشد. مردان بسیار تحت تاثیر آن‌چه که می‌بینند، هستند، و اگر شما او را در این زمینه خشنود کنید، و او برای اقرار به چنین چیزی به اندازه‌ی کافی جسارت داشته باشد، پس احتمالا به شما علاقمند است.

۲۰. او از شما شماره‌ی تماس‌تان را می‌خواهد یا شما را به فهرست دوستان اپلیکیشن پیام‌رسانی خود اضافه می‌کند.

البته شاید او نیت واقعی خود را با بهانه‌ی ارسال یک ویدیوی خنده‌دار که دیروز دیده‌است یا دلایل چرند دیگری پنهان کند. به هر روی، مردان به ندرت سعی و تلاش خود را هدر می‌دهند – و احتمالا چیزهای مهم‌تری در ذهن او وجود دارد. خواستن شماره‌ی تماس یک دختر راه مطمئنی برای نشان دادن علاقه به او است. به ندرت پیش می‌آید که چنین چیزی بنا به دلیل دیگری باشد. اگر او به طور تصادفی چت کردن با شما را در فیس‌بوک شروع کند، احتمالا به شما علاقه دارد.

۲۱. او با شما سازگار است و شباهت‌هایی به شما دارد.

مردها وقتی کسی را دوست دارند اغلب شباهت‌های‌شان را با او، در نگرشی که نسبت به چیزهای مختلف دارند، بزرگ جلوه می‌دهند. احتمالا این‌طور نشان می‌دهند که همان موسیقی، همان باشگاه، همان نوشیدنی و همان ماده‌ی غذایی را دوست دارد که شما دوست دارید،‌ و نظراتش مشابه با نظرات شما است و غیره. هنگامی که یک مرد دختری را دوست دارد، سعی می‌کند مشترکاتی بین خودش و او ایجاد کند. البته این موضوع گاهی اوقات بیش از اندازه می‌شود. شما می‌توانید این را آزمایش کنید و علاقه به چیزی عجیب و غریب را بیان کنید. با دیدن این‌که او تا کجا ادامه خواهد داد، می‌توانید علائق او را تخمین بزنید (البته یادتان باشد که محترمانه رفتار کنید).

۲۲. او شما را به طور کامل نادیده می‌گیرد.

شاید او در گذشته شکست خورده‌است و شجاعت خود را برای نزدیک شدن به دخترها از دست داده‌است یا شاید فکر می‌کند راحت به دست نیامدن (سهل‌الوصول نبودن) سبب می‌شود که آدم باارزش‌تری به نظر برسد. در هر صورت، شما نادیده گرفته می‌شوید، یا حتی او به جای شما با دوستان‌تان گپ می‌زند، ولی شاید این شیوه‌ی او باشد برای این‌که حسادت شما را برانگیزد و در شما ایجاد کنجکاوی کند.

۲۳. او از شما دوری می‌کند ولی بدنش نه.

به همین ترتیب، او ممکن است جسما از شما دور شود اما صورت‌اش به طرف شما برگردد. این یکی دیگر از شیوه‌هایی است که مردان ممکن است امتحان کنند برای این‌که نشان بدهند برای شما بسیار خوب هستند و ارزش اجتماعی خود را بالا ببرند. او در حال انجام بازی دیگری است برای این‌که نشان دهد آدم سهل‌الوصولی نیست!

۲۴. او برای شما یک نوشیدنی می‌خرد.

اگر او حاضر است کمی پول (یا زمان) برای شما خرج کند، پس احتمالا دنبال چیزی بیش از یک دوستی ساده است. خریدن یک نوشیدنی برای دخترها روشی است که مردان از آن جهت نشان دادن علاقه‌شان و میلی که برای نزدیک شدن به آن دختر دارند، استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین ممکن است هدیه‌ی کوچکی به دختر مورد علاقه‌شان بدهند، خوراکی-های خاصی مانند آب‌نبات یا شیرینی که احتمالا بیش از اندازه تابلو به نظر نمی‌رسد (او ممکن است این کار را با دادن همان خوراکی به باقی افرادی که در جمع هستند،‌ پنهان کند).

۲۵. او از شما می‌پرسد که آیا با کسی قول و قراری گذاشته‌اید.

این یکی دیگر خیلی گویا است. مردها از شما چنین سوالی نمی-پرسند مگر این‌که علاقمند باشند با شما رابطه‌ای بیش از یک دوستی ساده برقرار کنند. آن‌ها همچنین به انگشت‌های‌تان دقت خواهند کرد تا ببینند که آیا حلقه دارید یا حتی ممکن است در دفتر کارتان جاسوسی کنند تا ببینند که آیا یادگاری یا عکس خاصی در آن‌جا دارید یا نه. این‌ها روش‌های منسوخ شده‌ی افشای راز هستند!

۲۶. او مدام با دوستان‌اش شوخی‌های فیزیکی می‌کند و در حال شوخی و خنده است.

مطالعات نشان داده‌اند که مردان قوی‌تر به نظر می‌رسند در صورتی که مدام در حال شوخی و خنده و لمس (غیر متقابل) رفقای مرد خود باشند. این کار شیوه‌ای است برای این‌که او به شما نشان دهد فرد مهمی است و لیاقت توجه شما را دارد. علم این رفتار را “لمس کردن درون‌جنسی،” می‌نامد و به این معنا است که مردی مرد دیگر را لمس می‌کند. این لمس کردن می‌تواند گذاشتن آرنج باشد بر روی شانه‌ی مردی که در کنارش است، ضربه زدن بر روی شانه‌ی او‌، با آرنج ضربه زدن به دنده و تنه زدن به حالت شوخی. هنگامی که این حرکات به صورت یک جانبه اتفاق می‌افتد، تفاوت قدرتی که بین دو نفر وجود دارد برجسته می‌شود و به دیگران نشان می‌دهد که در جمع حاضر، او از همه برتر است. به عبارت دیگر، او دارد می‌کوشد که خودنمایی کند.

۲۷. او از شما محافظت می‌کند.

مرد ممکن است کتش را به شما تعارف کند، از شما بخواهد که به جای لبه‌ی خارجی پیاده‌رو بر روی لبه‌ی داخلی آن راه بروید، برای بالا رفتن از پله یا پایین آمدن از آن یا راه رفتن روی زمین‌های سنگی به شما کمک کند. این روش او است برای نشان دادن این‌که دوست دارد از شما مراقبت کند.

۲۸. او حسود به نظر می‌رسد.

او دوست دارد بداند که در تعطیلات آخر هفته چه کار کرده‌اید و اگر شما در مورد مرد دیگری صحبت کنید، رفتار او به طور ناگهانی تغییر می‌کند – سردتر می‌شود یا لحن خود را تغییر می‌دهد. اگر یک مرد رفتارهای حسادت‌آمیزی از خود بروز می‌دهد، به این دلیل است که روی شما غیرت دارد. او همچنین ممکن است بکوشد که با مسخره‌بازی و خنده موضوع را تمام کند یا آن مرد را مورد تمسخر قرار بدهد و به این ترتیب تلاش کند خود را بهتر از او نشان دهد. سرنخ‌های غیر کلامی در این رابطه عبارتند از سرخ شدن، تغییر در حالت چهره، در هم کشیدن چهره، چین افتادن بین دو ابرو، دندان قروچه کردن، بروز حالتی بی‌تفاوت در چهره، و غیره.

هنگامی که یک مرد واقعا شما را دوست دارد، تلفن همراه‌اش را خاموش می‌کند یا از چک کردن آن پرهیز می‌کند. او روی شما و فقط شما تمرکز می‌کند. هرچند اگر او واقعا خجالتی باشد، ممکن است تلفن خود را به عنوان وسیله‌ای برای از بین بردن دستپاچگی خود استفاده کند. با این حال، او به سرعت آن را کنار می‌گذارد اگر که دوباره مکالمه‌تان ادامه پیدا کند. حتی اگر او گوشی تلفن‌اش را چک کند، اما باز هم مدام حواس‌اش به شما خواهد بود.

زبان بدن پسران ۳۰: او به شما کمک می‌کند.

مردها علاقه‌ی خود را با کمک کردن به طرف مقابل ( هر نوع کمکی) نشان می‌دهند. شاید رایانه‌تان دچار مشکلی یا ایرادی شده باشد یا در رابطه با یکی از وسیله‌های‌تان (هر چیزی) نیاز به کمک داشته باشید. اگر هنگامی که مشکلی برای‌تان پیش آمده‌است، او اولین شخصی است که سر و کله‌اش پیدا می‌شود یا مایل است هر کاری از دستش برمی‌آید برای شما انجام دهد، پس در تلاش است که ضروری بودن حضور خود را به شما نشان بدهد.

زبان بدن پسران ۳۱: او در را برای شما باز می‌کند.

این یکی ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما مطابق با نظرسنجی‌ها هنوز هم بسیاری از زنان علاقمند این هستند که مردان در را برای آن‌ها باز کنند و این کار را تحسین می‌کنند – و البته آقایان هم از این موضوع باخبر هستند. بنابراین اگر او این کار را برای شما کرد، می‌خواهد اهمیتی را که برای او دارید نشان دهد و دوست دارد که شما این را بدانید. هرچند به همان اندازه، برخی از مردان ممکن است این کار را انجام ندهند به این دلیل که می‌خواهند نشان بدهد که برای برای استقلال شما احترام قائل هستند. بنابراین حتی این‌که او درب را برای شما باز نکند، به این معنا نیست که شما را دوست ندارد.

زبان بدن پسران ۳۲: به نظر می‌رسد که زمان زود می‌گذرد.

اگر او اصلا نگران این نیست که خیلی دیر شده‌است، گوشی‌اش را به طور مداوم چک نمی-کند و اصلا اهمیتی به این نمی‌دهد که فردا باید سر کار برود، احتمالا زمانی را که با هم سپری می‌کنید، برای او بسیار عزیز است.

زبان بدن پسران ۳۳: او هم‌گام با شما راه می‌رود.

تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی مردان با زن مورد علاقه‌شان راه می‌روند‌، سرعت خود را کم می‌کنند برای این‌که همگام با او راه بروند. محققان دریافتند که وقتی مردی به زن خاصی علاقمند نیست، سرعت خود را برای راه رفتن در کنار خانمی که همراهش است، پایین نمی‌آورد. این مهم است زیرا انجام این کار برای مردان چندان مقرون به صرفه نیست، اما تحقیقات نشان داده‌اند که این هزینه‌ای است که مردان مایل به پرداخت آن هستند. چگونه باید این را آزمایش کنیم؟ خیلی ساده! با کم کردن سرعت-تان. آیا او می‌کوشد که همگام با شما راه برود یا راهش را می‌کشد و بدون شما می‌رود؟

زبان بدن پسران ۳۴: او سرش را برمی‌گرداند و با شما رخ به رخ می‌شود.

رخ به رخ شدن با کسی یا نشانه‌ای است از حالت تهاجمی مانند موضعی که یک بوکسور و حریفش به خود می‌گیرند، یا نشانه‌ای است از عشق! با این حال، در یک بافتار مناسب، بین یک زن و مرد، رخ به رخ هم ایستادن معمولا نشانی است از این‌که بین دو نفر صمیمیتی در حال شکل گرفتن است.

زبان بدن پسران ۳۵: بیش از اندازه عرق می‌کند.

آیا او اخیرا زمانی که دور و بر شما است، کف دست‌هایش را می‌خاراند یا آن‌ها را نیمه هشیارانه با شلوارش پاک می‌کند؟ شاید موضوع این باشد که حضور شما او را عصبی و هیجان‌زده می‌کند. ممکن است شما متوجه شده باشید که عطر او برای شما جذاب‌تر شده‌است؟ زمانی که ما هیجان‌زده می‌شویم، سیستم غدد درون‌ریز ما بیش از اندازه فعالیت می‌کند و سرعت متابولیسم بدن‌مان  بالا می‌رود و همین باعث می‌شود که بیش‌تر عرق کنیم. این احتمال وجود دارد که شما عرق کردن او را نبینید، اما او احتمالا یقه‌اش را تنظیم می‌کند، پیشانی‌اش را پاک می‌کند، یا سرخ و برافروخته می‌شود. عرق کردن ناشی از عصبی بودن است.

زبان بدن پسران ۳۶: او مدام وول می‌خورد و بی‌قرار است.

این هم یکی دیگر از سیگنال‌های غیرکلامی عصبی بودن است. او ممکن است این حالت را با ور رفتن با خودکارش یا دسته کلید، مرتب کردن موهایش یا هر شکل دیگری نشان دهد. او بدین شیوه کمی از انرژی را که در اثر هیجان زیاد ایجاد شده‌است تخلیه می‌کند تا آرامش خود را بازگرداند. با این حال، از خودتان بپرسید که چه چیزی باعث ناراحتی او شده‌است؟ علت بروز این حالت در او فقط خود شما هستید، و این یک سیگنال غیر کلامی مثبت است.

زبان بدن پسران ۳۷: او یکی از ابروهایش را بالا می‌اندازد.

ابروی بالا رفته نشانه‌ای از شک و بدگمانی است، اما می‌تواند نشانه‌ی کنجکاوی و گستاخی نیز باشد. اگر چنین چیزی رخ بدهد، شخص در ذهن خود دارد این را بررسی می‌کند که: «من تو را می‌بینم، تو من را می‌بینی، خوب بعدها چه پیش خواهد آمد؟» بنابراین شما چه‌ کار خواهید کرد؟ او شما را به داشتن رابطه‌ی جدی‌تر دعوت می‌کند! آیا لبخند می‌زنید، پوزخند می‌زنید یا صرفا او را نادیده می‌گیرید؟

زبان بدن پسران ۳۸: او چیزی به شما تعارف می‌کند.

تعارف کردن ژاکت یا کتش وقتی که هوا سرد است، نشانه‌ای حتمی است از این‌که او به شما علاقه دارد. همچنین ممکن است یک قطعه موسیقی (الکترونیکی یا طور دیگری)، گیم، وسیله یا هر چیزی را به شما قرض بدهد. این، شیوه‌ی او است برای این‌که قلمروِ خودش را به قلمروِ شما متصل کند.

زبان بدن پسران ۳۹: رفتارش عجیب و غریب می‌شود.

شما او را قبلا دوست داشته‌اید، اما اکنون که شما تنها هستید، به صورت عجیب و غریبی رفتار می‌کند. جوک‌های بی‌ادبانه تعریف می‌کند، حرف‌های بی‌ادبانه‌ای می‌زند که فکر می‌کند خنده‌دار است، یا حرکات عجیب و غریبی دارد. شاید او فقط در تلاش است برای این‌که شما را تحت تاثیر قرار بدهد، اما اصلا نمی‌داند که چه‌طور باید این کار را با فراست و مودبانه انجام دهد.

زبان بدن پسران ۴۰: او شما را راهنمایی می‌کند.

رسم و رسوم ادب نسبت به زنان که در قرون وسطی باب بود، هنوز نمرده‌است. مردان ممکن است علاقه‌ی خودشان را با هدایت کردن خانم به وسیله‌ی گذاشتن دست‌شان روی کمر او یا با قرض دادن بازوی‌شان نشان دهند – حتی ممکن است او شما را تشویق کند که دست‌تان را در بازویش حلقه کنید و با هم قدم بزنید.

زبان بدن پسران ۴۱: ساکت و آرام می‌شود.

کم شدن سر و صدا و ساکت شدن یکی از راه‌هایی است که مردان توسط آن تمایل خود را به ایجاد صمیمیت نشان می‌دهند و رازشان را نزد زنان فاش می‌کنند. این کار، شیوه‌ی آن‌ها است برای این‌که گفتگو را خصوصی‌تر کنند و یک مکالمه‌ی تک به تک را ترتیب بدهند. اگر او اسرارش را برای شما فاش می‌کند، احتمالا در تلاش است که شما را برای داشتن رابطه‌ی نزدیک‌تر وسوسه کند.

زبان بدن پسران ۴۲: او با شما وقت‌گذرانی می‌کند.

هر چه زمان بیش‌تری را برای شما سرمایه‌گذاری کند، بیش‌تر شما را دوست دارد. بله، حتی اگر شما تصور کنید که فقط با هم دوست هستید! مردان عمیقا دوست دارند به فرد مورد علاقه‌شان نزدیک شوند. اگر به این نتیجه برسند که در رابطه با شما به جایی نخواهند رسید، احتمالا اصلا به شما نزدیک نمی‌شوند. اگر شما هم به او علاقمند هستید، پس هم دست به کار شوید و به شیوه‌ای موافقت خود را برای برقراری رابطه به او برسانید!

زبان بدن پسران ۴۳: او همیشه از دیدن شما خوشحال به نظر می‌رسد.

اگر متوجه شدید که صرف نظر از روز بدی که سپری کرده‌است، همیشه با دیدن شما اخم صورتش باز می‌شود و لبخند بر لبش می‌نشیند، می‌توانید کاملا مطمئن شوید که او شما را دوست دارد!

زبان بدن پسران ۴۴: حالت بدن او باز و گسترده می‌شود و حرکاتش فضای زیادی را اشغال می‌کند.

انسان‌ها نیز درست مانند حیوانات، پف می‌کنند و بزرگ‌تر به نظر می‌رسند زمانی که دوست دارند برتری و نیرومندی خودشان را نشان بدهند. مردان برای انجام این کار با پاهای باز می-نشینند، دست‌‌شان را روی پهلوهای‌شان می‌گذارند، و چانه‌شان را بالا نگه می‌دارند. این کار شامل هر حرکتی می‌شود که در آن دست و پا به اندازه‌ی دست کم یک طول نیم تنه از بدن دور می‌شود. کشش یا گسترش بازوها در سراسر صندلی کناری، یا باز کردن هر دو دست و گذاشتن آن‌ها روی دو صندلی مجاور و قرار دادن دست‌ها روی پهلوها که “دست به کمر” نامیده می‌شود، همگی نشان می‌دهند که مرد در صدد نشان دادن برتری خود است.

اگر او حالات و رفتار خود را عوض کرده‌است تا مردانه‌تر به نظر برسد یا عضله‌ی دوسرش را نشان بدهد، احتمالا به شما علاقمند است. همچنین ممکن است نیرومندتر و سرحال‌تر به نظر برسد.

زبان بدن پسران ۴۵: وقتی آدم های دیگر می‌کوشند به او نزدیک شوند، او آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

بعید است که او بی‌ادب یا بی‌اعتنا باشد، اما اگر شما را دوست داشته باشد، سعی خواهد کرد که شما را درگیر در مکالمه نگه دارد به جای این‌که تمرکزش را از روی شما بردارد. اغلب این اتفاق از طریق زبان بدن انجام می‌شود. شاید او سرش را برگرداند، اما تنه و پاهایش رو به شما (فردی که واقعا مورد علاقه اش است) باشد. هنگامی که یک مرد به دختری علاقمند شده باشد، آن‌چه در توانش است انجام می‌دهد تا روی او متمرکز بماند به جای این‌که حواسش پرت چیز دیگری شود.

مطالعه‌ای نشان داد که اگر مردی خلاف این را انجام می‌دهد و شما را نادیده می‌گیرد، مدام تلفنش را چک می‌کند یا تلاش می‌کند تا شما به یکی از دوستان‌اش پاس بدهد، احتمالا علاقه‌ای به شما ندارد. حواس‌تان باشد که مردان معمولا از نادیده گرفتن برای نشان دادن بی‌علاقگی خود به طرف مقابل استفاده نمی‌کنند، آن‌ها اغلب حتی به گفتگوی خود ادامه می‌دهند حتی اگر علاقه‌ای به طرف مقابل‌شان نداشته باشند. هر چند، هنگامی که هیچ علاقه‌ای در میان نباشد، مردان تمایل به استفاده از توهین‌های آشکارتری دارند.

زبان بدن پسران ۴۶: او مدام تاییدتان می‌کند و سرش را به نشانه‌ی مثبت تکان می‌دهد تا بیش‌تر با شما صحبت کند.

تکان دادن سر به نشانه‌ی تایید یک روش غیرکلامی است که افراد از آن استفاده می‌کنند برای این‌که نشان بدهند صحبت‌های طرف مقابل را گوش می‌‌دهند و درک می‌کنند. اگر یک مرد به شما فرصت زیادی برای صحبت کردن می‌دهد، و در حین تکان دادن سرش آرام و ساکت است، یا سوالات زیادی می‌پرسد، یعنی که او به نظرات شما  احترام می‌گذارد و دوست دارد آن‌ها را با او در میان بگذارید. تایید کردن همچنین می‌تواند کلامی باشد. اگر دائما “بله،” می‌گوید یا به طور کلی با شما موافق‌تر از همیشه است یا با شما در مقایسه با افراد دیگر یکدل‌تر است، احتمالا در تلاش است که شما را به دست بیاورد.

زبان بدن پسران ۴۷: او راحت و آزادانه حرف می‌زند.

هنگامی که مردان می‌خواهند قلب یک دختر  را از آن خود کنند، نه تنها راحت‌تر و آزادنه‌تر با او صحبت می‌کنند و اطلاعات شخصی یا جزئیات بیش‌تری در مورد خودشان ارائه می‌دهند، بلکه حتی بازوهای‌شان را باز می‌کنند، کف دست‌هایشان را بالا می‌گیرند، و به طورکلی زبان بدنش پذیرنده‌تر است. زبان بدنِ مخالف این، دست به سینه ایستادن و کنار کشیدن و دور شدن است. به این می‌گویند بی‌علاقگی!

زبان بدن پسران ۴۸: او خود را لمس می‌کند و با سر و صورتش ور می‌رود.

این‌که مردی مدام خودش را لمس می‌کند، ممکن است نشانه‌ای باشد بر این‌که  او در تلاش است خود را آراسته و مرتب نگه دارد و زیبا به نظر برسد یا در کنار شما عصبی به نظر می‌رسد. مردی که عصبی شده‌است در واقع دچار رفتاری می‌شود که رفتار جابجایی نام دارد. این رفتار شامل لمس کردن یا نوازش موها، ماساژ دادن بدن (حتی گردن یا ناحیه‌ی استخوان ترقوه)، لمس کردن لب‌ها، مالیدن چشم‌ها، یا تند و تند دست زدن به صورت می‌شود.

مطالعات نشان داده‌اند که لمس کردن خویشتن نشانه‌ی آن است که حضور شما فرد را ناراحت کرده‌است (به شیوه‌ی خوبی). یک مطالعه نشان داده‌است که سیگنال کلیدی مردها برای نشان دادن علاقه لمس کردن ناحیه‌ی رشد ریش یا چانه است. بنابراین اگر مردی مدام با چانه‌اش ور می‌رود، احتمالا گلویش پیش شما گیر کرده‌است.

زبان بدن پسران ۴۹: او بیش از حد از تحرک دارد.

استفاده از ایما و اشاره از جمله رو به بالا چرخاندن کف دست‌ها یا بیش از اندازه تکان خوردن در حین صحبت، قدرت اجتماعی، راحت و سازگار بودن را نشان می‌دهد. آیا او این کار را اغلب به خاطر شما انجام می‌دهد؟ اگر چنین است، پس حتما علاقه‌ای در او نسبت به شما وجود دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي