با مصرف پرتقال کلسترول خون را کاهش دهید

تاريخ : 7 آبان

«اصغر نقشی» برای استفاده بیشتر از مواد غذای پرتقال بهتر است که پوست زردرنگ آنرا بگیرید و با پوست سفید و پره‌های داخل آن بخورید چون در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد که اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می‌کند.

با مصرف پرتقال کلسترول خون را کاهش دهید, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی افزود: باید بدانید که یک لیوان آب پرتقال، حاوی ۱۲۰ میلی‌گرم ویتامین ث دو برابر میزان توصیه شده در روز است و علاوه بر آن سرشار از کلسیم، پتاسیم، نیاسین و اسید فولیک است‌.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: پرتقال گرچه اسیدی است اما با خوردن آن شرایط قلیایی در بدن پدیدارمی‌شود از این‌رو این میوه‌ی زمستانی برای افرادی با میزان مصرف فراوان گوشت و اسیدیته‌ی زیاد سودمند است.

نقشی از جوشانده‌ی برگ‌های پرتقال گفت و یادآور شد: جوشانده‌ی برگ‌های پرتقال برای شست‌وشوی وَرم‌ها و کاهش درد مفید است.

وی با توصیه مبنی بر استفاده از آب پرتقال سرد افزود: هر چه آب پرتقال در یخچال نگهداری و سردتر شود ویتامین ث موجود در آن بیشتر حفظ می‌شود.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مزایای استفاده‌ از پرتقال و پیشگیری از سرطان یادآور شد: مصرف مقادیر فراوان پرتقال علاوه بر پیشگیری از سرطان معده در پیشگیری از انواع دیگر سرطان‌ها نیز مؤثر است.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي