با خوردن همزمان نمک و شکر بی خوابی را درمان کنید

پزشکان به تازگی پی برده اند که می توان با خوردن همزمان نمک و شکر بی خوابی را درمان کرد

با خوردن همزمان نمک و شکر بی خوابی را درمان کنید

مصرف همزمان نمک و شکر چندان خوشایند نیست اما می‌دانستید این دارو بهترین درمان بی‌خوابی است؟
برخی از اختلالات خواب از جمله بی‌خوابی احتمال ابتلا به دیابت، فشارخون بالا و چاقی را افزایش می‌دهد و زمینه‌ساز اختلالات حافظه، انرژی کم بدنی و تمکز پایین است.
مسایل مختلفی در بروز بی‌خوابی نقش دارند و این موضوع از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال در برخی افراد مصرف مواد غذایی غنی از کافئین مثل چای، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، استرس و دیگر مشکلات روحی روانی، سبک نادرست زندگی، عدم فعالیت فیزیکی، تغذیه نامناسب، خواب نیمروزی طولانی و ساعات خواب به هم ریخته، مصرف دخانیات و حتی سیگار می‌تواند مسئله ساز شود.
مصرف نمک و شکر در حد افراطی می‌تواند مشکلات اساسی برای سلامت پیش آورد اما مصرف آن در حد متعادل و از انواع تصفیه نشده می‌تواند سردرد را کاهش دهد و درمانی برای بی‌خوابی باشد. در صورتی که مبتلا به بی‌خوابی شبانه هستید ضمن اصلاح رفتارهای نادرست و سبک اشتباه زندگی خود یک قاشق چای خوری نمک طبیعی و ۵ قاشق شکر قهوه‌ای را در یک ظرف کوچک با هم مخلوط کنید و در یخچال بگذارید و هر شب هنگام رفتن به رختخواب مقدار کمی از این معجون را زیر زبانتان قرار دهید.
گلوکز که ترکیب اصلی شکر است محرک برخی سلول‌هاست که در فرایند خواب تاثیرگذارند. مشروح تحقیقات پژوهشگران مرکز نوروساینس لیون که در مجله Neuroscience منتشر شده است نشان داد گلوکز محرک نرون‌های دخیل در روند خواب است.
نمک صورتی یا نمک هیمالیا که طبیعی‌ترین نوع نوع نمک است، ۸۰ نوع ماده معدنی دارد و غنی از ید، کلسیم، پتاسیم، بی‌کربنات و منیزیم است. یکی از دلایل شایع بی‌خوابی کمبود منیزیم است.
ترکیب نمک و شکر می‌تواند ضمن رفع بی‌خوابی درمان مناسبی برای خستگی بدن باشد و به رفع استرس کمک کند. فراموش نکنید در کنار هر درمانی، تغذیه سالم و ورزش به درمان اختلالات خواب کمک می‌کند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه