با این نکات لحظات شادی را کنار همسرتان سپری کنید

تاريخ : 16 خرداد

با این نکات لحظات شادی را کنار همسرتان سپری کنید

اگر می خواهید عشق و علاقه خود را به همسرتان تداوم ببخشید؛ نخست باید یاد بگیرید که زمان کافی را برای با هم بودن و ابراز محبت اختصاص دهید. بعضی از زن و شوهر ها نمی دانند که چگونه باید لحظات باهم بودن را جاودانه کنند، بسیار ساده است : رابطه صمیمانه گذشته را تجدید کنید؛ به انگیزه عشق و ازدواجتان بیندیشید؛ مثلا با همسرتان درباره نخستین روزهای آشنایی و دوران خوش زندگی گفتگو کنید؛ زیرا یادآوری شادی ها و رویدادهای شیرین آن روزها، هم وجودتان را گرم می کند و هم تازگی و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد کرد.
یکسری از کارها را باهم انجام دهید، مثلا به كمك همسر خود، گاراژ ماشین، كابینتها و كمدهای لباس خود را مرتب كنید، مهم نیست این كار چقدر طول می كشد، مهم این است كه شما كنار همسر خود بوده اید.
قدم زنان به مغازه های اطراف بروید و از رفتن در زیر باران لذت ببرید. به سینما، موزه یا گالری نقاشی بروید. شب هنگام در كنار همسر خود مشغول دیدن برنامه های تلویزیون شوید، حتی اگر فوتبال را نیز دوست ندارید، به خواسته شوهر خود احترام گذاشته و كمی فوتبال تماشا كنید.
با این نکات لحظات شادی را کنار همسرتان سپری کنید, پورتال خبری فرهنگی گهر
در روزهای آفتابی،به پیك نیك بروید، جای سرسبزی را پیدا كنید و لحظاتی را در آن بنشینید و با هم صحبت كنید، ورزش كنید، بدوید یا دوچرخه سواری كنید، یا هر كار دیگری كه به شما و شوهرتان انرژی می دهد، به باغ وحش بروید و از دیدن حیوانات و حركات آنها لذت ببرید. كوه بروید و در هوای آزاد با فكری آزاد با همسر خود صحبت كنید، آرزوهایتان را بیان كنید، از مشكلات حرف بزنید و مطمئن باشید كه در آن هوای آزاد بهتر می توانید راه حل مشكلات را بیابید.
به دیدن اقوام و دوستان خود بروید و لحظاتی را كنار آنها بگذرانید.دكوراسیون منزل خود را به كمك همسر خود تغییر دهید، جابه جایی اثاثیه و ایجاد حالتی جدید در منزل باعث تغییر روحیه و حوصله افراد می شود. اگر باغچه كوچكی دارید، زمانی را صرف رسیدگی به گلها و گیاهان باغچه كنید.
در كنار آتش شومینه بنشینید و دو فنجان چای یا گل گاو زبان بنوشید. چنانچه از خواندن كتابی لذت برده اید، آن را بیاورید و نكات جالب را برای همسرتان بخوانید. برنامه های مربوط به زندگی روزمره خرید منزل تا خرید پوشاك و پرداخت قبوض را با همسر خود چك كنید و برای آن برنامه ریزی كنید. این فرصت را برای او فراهم كنید كه بداند در همه چیز شریك شماست و شما در تمامی امور منازل او را كمك می خواهید.
سعی كنید هرچند روز یك بار با گفتن کلمات محبت آمیز، محبت و علاقه خود را به همسرتان نشان دهید. یا در كیف او، جیب كتش، روی تلویزیون كاغذ كوچكی حاوی این نوشته را برایش بگذارید.
دوستی در ظرف غذایی که برای ناهار شوهرش آماده کرده بود، هر روز یادداشتی متفاوت می گذاشت، اشتیاق آقا برای زمان ناهار مثال زدنی بود.
برای هم گل بخرید. وقتی از هم دورید (هنگام روز وقت كار) با تلفن با همسر خود در ارتباط باشید و به او بگویید كه دوری از او برایتان سخت است و دلتنگش شده اید.
گاهی اوقات با یك مداد شمعی روی آیینه میز توالت كلمه «دوستت دارم» را برایش بنویسید. سعی كنید اجازه ندهید زندگی و كارهای روزمره و حتی خود شما تكراری نشوند، بنابراین هر روز كار جدیدی را آزمایش كنید.خلاصه فراموش نکنید که عشق مثل گل است که هر روز نیاز به مراقبت و توجه دارد.
ببینید همه ی این کارها ساده است، در فیلم ها هم زیاد دیده اید، نگویید شعار است، به جای این بهانه ها، انجامش دهید و تاثیر جادویی آن را در زندگیتان ببینید.
البته ذکر این نکته ضروری است که ابتدا ممکن است همسرتان به محبت های شما توجه نکند و یا کارهای متنوعی را که برای شعله ور شدن آتش عشقتان انجام می دهید، به مسخره گیرد، بگوید: این کارها چیه ؟ زشته؟ یاد جوونی ها افتادی؟ دلسرد نشوید، ادامه دهید، کیست که در مقابل محبت رام نشود. به عنوان حسن ختام به داستان زیر توجه کنید : روزی زنی برای شکایت از بی توجهی همسرش به نزد دانای شهر رفت و از او معجونی برای جلب محبت همسرش خواست. دانای شهر به او قول تهیه معجون جلب محبت را داد، اما به او گفت : برای تهیه این معجون نیاز به چند عدد موی بچه گرگ دارم.
زن از پیش دانا رفت و پس از مدتی با چند عدد موی بچه گرگ بازگشت.
دانا با تعجب پرسید: موی گرگ از کجا آورده ای؟
زن پاسخ داد: ابتدا در جنگل گشتم تا لانه گرگ را پیدا کنم، سپس هر روز مقداری گوشت و غذا برایشان می بردم تا اعتماد گرگ مادر را جلب کنم، بعد با ادامه این کار توانستم به بچه گرگ ها نزدیک بشوم و موی آنها را برایتان بیاورم.
دانای شهر گفت: تو توانستی گرگ وحشی زبان نفهم را رام کنی، اما همسرت را که انسان هست و زبان می فهمد را نمی توانی اسیر محبت خودت کنی؟ همسرت که از گرگ بدتر نیست ، برگرد و آنقدر به همسرت محبت کن تا رام تو شود.


منبع: tebyan.net

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي