باهوش ترین حیوانات دنیا

تاريخ : 16 مرداد

حیوانات، جهانی وسیعتر از انسان ها دارند چرا که هزارن گونه مخلتف از حیوانات روی زمین زندگی میکنند که هر کدام آن ها صدها گونه مختلف دارند از این رو جمعیت آن ها روی زمین بیشتر و البته پیچیدگی بالاتری نیز دارند.

در میان حیوانات می توانیم موارد عجیبی پیدا کنیم که برخی از آن ها به رنگ یا شکل و ظاهر حیوانات مربوط است اما آن ها استعدادهایی نیز دارند که ما از ان ها بی خبر هستیم. از آنجایی که حیوانات تمامی کارهای خود را از رو غریزه انجام می دهند شاید بپندارید که چیزی به نام هوش در آن ها وجود ندارد اما در ادامه با هم باهوش ترین حیوانات دنیا را بررسی می کنیم:

** شامپانزه

باهوش ترین حیوانات دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

این موجودات تقریبا ۸۵ درصد شبیه به انسان ها هستند و از ظاهر و فرم بدنی تا سیستم های داخلی آن ها بسیار مشابه با انسان ها است. شامپانزه ها به مانند انسان کارهای گروهی را دوست دارند و می توانند از کمترین امکانات بیشتری سود را برده و ابزارهایی برای کارهایشان بسازند. آن ها تا به حال چندین بار تحت تحقیقات بزرگی قرار گرفته اند که نشان می دهد شامپانزه ها از نظر هوشی نیز می توانند شبیه به انسان ها باشند.

** دلفین

باهوش ترین حیوانات دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

شاید به نظر باهوش بودن یک آبزی کمی عجیب باشد اما دلفین ها پس از شامپانزه باهوش ترین حیواناتی هستند که روی زمین دیده شده اند. این آبزیان در برخی از قسمت ها مانند یادگیری حرکات دست انسان ها از شامپانزه ها نیز جلوتر رفته اند و این درحالی است که آن ها بازو یا دستی ندارند ولی می توانند حرکات دست را به راحتی درک کنند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که دلفین ها قادرند حرف انسان ها را فهمیده و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

** فیل

باهوش ترین حیوانات دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

شاید به نظر اینکه یک حیوان غول پیکر در رتبه سوم قرار بگیرد بسیار عجیب باشد اما فیل ها واقعا حیوانات باهوشی هستند. این حیوانات به خاطر جثه و ریشه ای که به دوران دایناسورها برمی گردد مشهور شده اند ولی از نظر هوشی نیز در سطح بالایی قرار دارند. فیل ها می توانند خودشان را در آینه شناسایی کنند و تغییرات ظاهری را درک می کنند. آن ها همچنین به مانند انسان ها از فرزنداشان محافظت کرده و حتی مردگان خود را دفن می کنند. فیل ها اگر در نقطه خاصی ساکن شوند برای خود خانه ای مشخص دارند و زندگی دسته جمعی آن ها بسیار روی نظم پیش می رود.

** اختاپوس

باهوش ترین حیوانات دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

باز هم یک موجود آبزی دیگر در لیست باهوش ها قرار گرفته است. اختاپوس به عنوان باهوش ترین موجود بی مهره دنیا شناخته می شود و قابلیت های بسیار جالبی نیز دارد. این حیوان می تواند به راحتی از طریق مشاهده، موارد مختلف را بیاموزد و حتی قادر است با استفاده از بازوهایش معماهایی را نیز حل کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که نزدیک به ۹۰ درصد از بدن این حیوان با رگ های عصبی پوشیده شده است که در میان حیوانات امری نادر است.

** کلاغ

باهوش ترین حیوانات دنیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

کلاغ به عنوان باهوش ترین پرنده دنیا شناخته می شود و از طوطی یا کاسکو هم بالاتر ایستاده است. جانورشناسان بر این اعتقاد هستند که کلاغ توانایی خاصی در ساخت ابزار به کمک هوش خود دارد و حتی دیده شده است که او می تواند برای خودش چاقو درست کند. این پرنده ها با نگاه کردن موارد بسیاری را می آموزند و همچنین آن ها می توانند به صورت گروهی با یکدیگر متحد شده و کارهای سخت و پیچیده را انجام دهند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي