بازتاب‌های واکنش روحانی به تهدیدات اسرائیل

تاريخ : 27 تیر

یکی از مطالبی که از روز گذشته تاکنون بازتاب بسیار گسترده ای در مطبوعات جهان داشته، اظهارنظر حسن روحانی درباره تهدیدات رژیم اسرائیل است. خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع، به نقل از روحانی می نویسد تهدیدات رژیم اسرائیل «خنده دار» است. این خبرگزاری می نویسد رئیس جمهور منتخب ایران اظهار داشته این موضوع که نتانیاهو می گوید ایران به خط قرمز هسته ای رژیم اسرائیل نزدیک شده، خنده دار است و همچنین توانایی این رژیم برای حمله به ایران را به استهزا گرفته است. رویترز اشاره می کند روحانی که در جمع کهنه سربازان جنگ ایران و عراق سخنرانی می کرده، در این زمینه اظهار داشته: «وقتی این حرف ها را می شنوید خنده تان می گیرد. صهیونیست ها کیستند که بخواهند ما را تهدید کنند؟».

گالف نیوز، تلگراف، فاکس نیوز، یونایتد پرس و تایمز اسرائیل، از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که این سخنان روحانی را بازتاب داده اند. 

بازتاب‌های واکنش حسن روحانی به تهدیدات رژیم اسرائیل 

این در حالی است که جنگ طلبان اسرائیلی و آمریکایی همچنان به اظهارات تهدیدآمیز خود درباره ایران ادامه می دهند. در این رابطه، سایت شبکه خبری «نیوز مکس» اظهارات جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل را منتشر کرده که اظهار داشته رژیم اسرائیل باید پیش از این به ایران حمله می کرد. وی مدعی شده هر روز که می گذرد، رژیم اسرائیل در معرض خطر جدی تری از جانب احتمال حمله هسته ای قرار می گیرد و این در حالی است که این رژیم ایران را مورد حمله قرار نمی دهد. وی گفته: «اسرائیل باید دیروز به ایران حمله می کرد. هر روز که می گذرد، اسرائیل در معرض خطر بزرگ تری قرار می گیرد و هر روز، ایران بیشتر پیشرفت می کند»
 
بازتاب‌های واکنش حسن روحانی به تهدیدات رژیم اسرائیل 

اظهارات علی اکبر صالحی، وزیر خارجه کشورمان درباره ادامه مذاکرات هسته ای، موضوع دیگری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «واشنگتن پست» می نویسد وزیر خارجه ایران گفته به محض اینکه رئیس جمهور جدید ایران، تیم مذاکراتی خود را گرد هم بیاورد، ایران آماده ادامه گفت و گوهای هسته ای با قدرت های جهانی خواهد بود. این روزنامه اشاره می کند اظهارات مذکور از سوی صالحی، پس از آن ابراز می شود که نمایندگان گروه ۱+۵، در جریان نشستی در بروکسل در روز سه شنبه در مورد ضرورت از سرگیری هر چه سریعتر روند مذاکرات با ایران به توافق رسیدند.

بازتاب‌های واکنش حسن روحانی به تهدیدات رژیم اسرائیل 
 
در نهایت، «وال استریت ژورنال» با انتشار تحلیلی به بررسی ابعاد موضوع چینش کابینه جدید از سوی حسن روحانی پرداخته و آن را چالشی در پیش روی وی دانسته است. این روزنامه می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران، پس از پیروزی در انتخابات با حمایت وسیع و غیرمنتظره مردمی، تمرکز خود را طی هفته های آتی بر انتصاب کابینه ای معطوف خواهد کرد که می تواند سبب ناخرسندی مخالفان وی را فراهم آورد. وال استریت ژورنال اشاره می کند که روحانی وعده داده در کابینه خود از نیروهای متخصص و میانه رو استفاده خواهد کرد؛ اما در عین حال، طی هفته های اخیر برخی چهره ها و جریان های سیاسی ضمن هشدار به وی درباره ترکیب کابینه، مخالفت هایی را نسبت به برخی انتخاب های وی ابراز کرده اند. بر این اساس، تعیین کابینه جدید به عنوان چالشی برای روحانی در نظر گرفته می شود.

 

منبع: تابناک

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي