باران و برف در انتظار مسافران نوروزی

بررسی نقشه های هواشناسی ناشی از این است که از روز شنبه دوم فروردین ماه جاری، سرمای شدیدی به مناطق شمالی کشور نفوذ کرده و اولین روزهای بهار ۹۳ ، رنگ زمستانی و برفی خواهد گرفت.
طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور در دو روز نخست سال جدید بارش باران و برف به ترتیب در ارتفاعات شمال و شمال شرق کشور پیش بینی شده و از این رو با اعلام هشدار زود هنگام هوای سرد از مسافران نوروزی درخواست شده تا در سفرهای خود احتیاط بیشتری کنند.

باران و برف در انتظار مسافران نوروزی
نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد از روز گذشته (جمعه) به نوار شمالی است که انتظار می رود کاهش قابل توجه دما و بارش باران و برف به ترتیب در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را در پی داشته باشد.
همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور روز شنبه دوم فروردین نیز بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف و باران و کاهش دما (7 تا 15 درجه سلسیوس) در شمال شرق و بارش برف به همراه وزش باد و کولاک در جاده‌های ارتباطی و کوهستانی منطقه پیش بینی می‌شود.
از امروز (شنبه)، شاهد بارش باران همراه با بارش برف در شمال شرق کشور خواهیم بود و هوای سرد در این مناطق تا یکشنبه ماندگار است و به تدریج تا پایان هفته آینده دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.
همچنین برای روز شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود. از این رو به تمامی رانندگان و خانواده‌هایی که قصد سفر به این مناطق را دارند توصیه می‌شود با امکانات و تجهیزات مناسب و رعایت احتیاط کامل سفر خود را آغاز کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه