باخت تیم ایران در مقابل برزیل

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 28 آبان

تیم ملی والیبال ایران به عنوان قهرمان قاره آسیا در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها حضور دارد. شاگردان خولیو ولاسکو در نخستین مسابقه خود در این پیکارها برابر برزیل، قهرمان آمریکای جنوبی و موفق‌ترین تیم تاریخ این مسابقات قرار گرفت. این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک ( ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۳ ) به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

باخت تیم ایران در مقابل برزیل, پورتال خبری فرهنگی گهر

اولین رویارویی والیبال ایران و برزیل ۴ سال پیش در جریان دوره گذشته همین جام قهرمانان به تاریخ پیوست. آن بازی با حساب ۳ بر یک به سود برزیل تمام شد، اما امسال و تقابلی دیگر میان این دو تیم، حدیث دیگری بود، چراکه علاوه بر صف کشیدن دو گروه والیبالیست پرتوان و تکنیکی مقابل هم، تقابل تفکرات دو مربی پرافتخار دنیای والیبال (خولیو ولاسکو و برناردو رزنده) هم محسوب می‌شد.

تیم ملی والیبال ایران با میانگین قدی ۱۹۴ سانتی‌متر و میانگین سنی ۲۶ سال مقابل برزیل با میانگین قدی ۱۹۹ سانتی‌متر و میانگین سنی ۲۸ سال قرار گرفت. ولاسکو بازی را با ترکیب سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، حمزه زرینی، عادل غلامی و امیر غفور آغاز کرد.

گیم اول را برزیلی‌ها با حساب ۲۵ بر ۱۶ به سود خود رقم زدند تا قهرمان آمریکای جنوبی گیم نخست را از قهرمان آسیا ببرد. در این گیم تیم ایران در دریافت‌های اول بسیار مشکل داشت و بازیکنان ایران کمی سردرگم بودند. در گیم نخست غفور و زرینی هر کدام با کسب ۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان ایران بودند.

در گیم دوم هرچند که بازی با امتیاز ۱۲ پایاپایی پیش می‌رفت، اما از آن به بعد برزیلی‌ها شناخت بهتری از ایران پیدا کردند و توانستند از شاگردان ولاسکو پیشی‌ بگیرند؛ سرویس‌های زیادی که بازیکنان ایران از دست دادند و حمایت‌های خوبی که برزیلی‌ها در مناطق مختلف زمین داشتند مهمترین علت پیروزی طلایی‌پوشان بود. این گیم در پایان با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود قهرمان آمریکای جنوبی خاتمه پیدا کرد.

در گیم سوم هم بازی تا امتیاز ۱۳ پایاپای پیش رفت، اما بازهم برزیلی‌ها سعی کردند اختلاف امتیاز را بیشتر کنند. ولاسکو مدام بازیکنان داخل زمین را عوض کرد تا شاید بتواند حداقل یک گیم را از حریف بگیرد، اما در مقابل رزنده (پاسور برزیلی‌ها) هم حساب‌شده کار می‌کرد و برای هر توپ برنامه‌ای خاص داشت. بازی در امتیاز ۲۰ به تساوی کشیده شد تا رزنده درخواست وقت استراحت فنی کند، اما پس از آن بازهم تیم ایران موفق به کسب امتیاز شد و بازی در امتیاز ۲۵مساوی پیش رفت تا اینکه شاگردان ولاسکو گیم سوم را با حساب ۲۷ بر ۲۵ به سود خود رقم زدند تا بازی به گیم چهارم کشیده شود.

ایران مانند گیم‌های قبلی بازی را خوب شروع کرد، اما تیم‌ها در امتیاز ۸ بر۶ به سود برزیل، به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۲۰ بر ۲۰ ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کرد. این گیم در پایان با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود برزیل خاتمه پیدا کرد تا طلایی‌پوشان برزیل در مجموع سه بر یک پیروز میدان شوند.

شاگردان خولیو ولاسکو فردا در دومین مسابقه خود از ساعت ۶:۴۰ صبح به وقت تهران برابر ایتالیا صف‌آرایی خواهند کرد.

 

منبع: فارس

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي