این پراید متفاوت در خیابان‌های‌ تهران چه می‌کند؟

«سروناز هرانر و مهدی یزدانی» که در اقدامی جالب ماشین‌ خود را با کتاب مزین کرده‌اند، زندگینامه بزرگان جهان را ترجمه و به شهروندان ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این زوج با این ماشین در سطح شهر حرکت کرده و به صورت اتفاقی شهروندان را سوار می‌کنند و در فضایی همراه با موسیقی آرام به مردم کتاب می‌دهند. آنطور که فارس گزارش داده، سروناز هرانر و مهدی یزدانی که در اقدامی جالب ماشین‌ خود با کتاب و سی دی مزین کرده‌اند و در سطح شهر می‌چرخند، در کنار تبلیغ کتاب به عنوان کالای فرهنگی خود نیز دست به قلم برده و مکتوباتی هم دارند. کتاب‌هایی مربوط به زندگی‌نامه از تالیفات این زوج جوان است، یکی از همین آثار با عنوان «لحظاتی با چارلی چاپلین» اخیرا با ترجمه هرانر و گردآوری یزدانی منتشر شده است.

هرانر درباره تازه‌ترین تالیف و ترجمه‌ها اظهار داشت: برای اینکه شهروندان تهران با شخصیت‌های تاثیرگذار جهان به سادگی آشنا شوند این مجموعه زندگینامه‌ها را جمع‌آوری و ترجمه می‌کنیم. لحظاتی با نلسون ماندلا Nelson Mandela و استیو جابز Steve Jobs از جمله این زندگینامه‌ها هستند که از سوی نشر نامک روانه بازار شده است.

وی به مجموعه شعر «سریزهای سکوت» هم اشاره و خاطر نشان کرد: در این مجموعه سروده‌های بنده گردآوری شده و به تازگی تجدید چاپ شده است.

«کتابرانه» یک پراید معمولی است که با ابتکار یزدانی و همسرش تبدیل شده است به کتابخانه‌ای سیار و علاوه بر اینکه شما را از جایی به جای دیگر می‌رساند دعوتتان می‌کند تا دمی به دور از مشغله و فکر و هیاهوی جنگل ‌‌‌آهن و سیمان بیرون٬ در کتاب یا داستان مورد علاقه خودتان غرق بشوید و از شنیدن موسیقی لذت ببرید. این زوج جوان نزدیک به سه سال است که ماشین خود را به «کتاب‌رانه» تبدیل کرده‌اند.

علی جنتی، وزیر ارشاد نیز چندی پیش به صورت نمادین سوار این ماشین شد. وزیر ارشاد از این زوج جوان پیرامون اینکه به جز کتاب موارد دیگری فرهنگی، هنری هم ارائه می‌دهند پرسید که این زوج عنوان کردند: ماشین کتاب نام وسیله ما است، اما موسیقی آرام و الهام بخش و فیلم‌های مستند کوتاه را از جوانان مستندساز دریافت کرده و در فاصله رسیدن مخاطب تا مقصد پخش می‌کنیم.

جنتی با تاکید بر این فعالیت فرهنگی از همسران جوان سوال کرد، آیا شما در مناطقی هم توقف می‌کنید، که آنها عنوان سد معبر را مطرح و گفتند از نظر قانون کار ما سد معبر است و نباید صورت گیرد، اما وزیر ارشاد از آنها خواست تا داخل پارک و فضای عمومی کتاب ارائه دهند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه