اینستاگرام مخرب ترین و بدترین شبکه اجتماعی شد

شبکه اجتماعی اینستاگرام این روزها بیش از هر برنامه و سایت شبکه اجتماعی محبوب و مشهور است. اما در عین حال لقب مخرب ترین و بدترین شبکه اجتماعی را گرفت.

طبق یک نظر سنجی از ۱۵۰۰ فرد ۱۴ تا ۲۴ ساله، اینستاگرام به دلیل ایجاد حس بی‌کفایتی و اضطراب، شایسته لقب بدترین شبکه اجتماعی است!
اینستاگرام مخرب ترین و بدترین شبکه اجتماعی شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
چرا اینستاگرام به عنوان بدترین شبکه اجتماعی انتخاب شده است؟

در مطالعه‌ای که با همکاری Royal Society for Public Health و Young Health Movement انجام گرفت به پنج شبکه اجتماعی مطرح براساس امتیازاتی که جوانان به آنها داده بودند، امتیازات خالص متوسطی داده شد.

در میان این پنج شبکه اجتماعی مطرح، فقط یوتیوب تاثیرات مثبتی بر ذهن جوانان داشت. اسنپ چت دومین شبکه اجتماعی خطرناک برای جوانان لقب گرفت و جایگاه سوم بدترین شبکه اجتماعی به فیسبوک تعلق گرفت.

اینستاگرام مخرب ترین و بدترین شبکه اجتماعی شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

در این نظرسنجی از جوانان خواسته شد به هر کدام از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی براساس ۱۴ موضوع سلامتی و رفاه که به تشخیص کارشناسان از همه مهمتر هستند، امتیاز دهند.

طبق این تحقیق، افراد جوان معتقدند چهار شبکه اجتماعی فیسبوک، توییتر، اسنپ چت و اینستاگرام اضطراب آنها را بیشتر می‌کنند.

به گفته این گزارش، یک نفر از هر شش جوان دچار اختلال اضطراب در مراحلی از زندگی خود هستند. میزان اضطراب جوانان نسبت به ۲۵ سال گذشته تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

ماهیت تصویری اینستاگرام علت انتخاب آن به عنوان بدترین شبکه اجتماعی می‌باشد

به گفته Cramer CBE مسئول اجرایی RSPH: اینستاگرام و اسنپ چت هر دو بدترین تاثیرات را بر سلامت روحی و روانی جوانان دارند، هر دو پلتفرم به شدت تصویرمحور هستند و همین ویژگی باعث ایجاد حس بی‎کفایتی و اضطراب در میان افراد جوان می‌شود.

او اضافه می‌کند شبکه‌های اجتماعی اعتیادآورتر از سیگار و الکل هستند و آنچنان به بهداشت روانی جوانان آسیب زده‌اند که به هیچ‌وجه نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

اینستاگرام مخرب ترین و بدترین شبکه اجتماعی شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

اینستاگرام باعث کاهش اعتماد به نفس، تصویر ذهنی منفی در مورد بدن و بی‌خوابی می‌شود و اسنپ چت باعث می‌شود جوانان حس کنند از آنها سوء استفاده شده یا کنار گذاشته شده‌اند.

Laci Green یک یوتیوبر فعال در حوزه سلامتی با ۱.۵ میلیون کاربر معتقد است شبکه‌های اجتماعی به شدت بر نحوه معاشرت مردم و شکل ارتباطات آنها تاثیر گذاشته است.

پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام و فیسبوک کامل‌ترین نسخه افراد و جهان اطراف را نشان می‌دهند و همین موضوع منجر به تصورات اشتباه در مورد واقعیت‌های جهان خواهند شد.

RSPH از شبکه‌های اجتماعی درخواست کرد، کاملا برای افراد مشخص کنند که کدام عکس‌ها دستکاری شده‌اند. همچنین این سازمان در مورد استفاده شدید جوانان از پاپ آپ‌ها در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي