ایران 30 هزار تن مواد غذایی به سوریه فرستاد

دسته بندي : بین الملل,⭐ اخبار
تاريخ : 20 فروردین

محموله کمک های غذایی ایران به سوریه روز گذشته وارد بندری در دریای مدیترانه شد.

به گزارش عصر ایران خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از تلویزیون دولتی سوریه نوشت این کمک های غذایی که ۳۰ هزار تن است، در چارچوب کمک های ایران به دولت سوریه برای مقابله با بحران جنگ داخلی این کشور ارایه می شود.

ایران 30 هزار تن مواد غذایی به سوریه فرستاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

این کمک های غذایی بخشی از کمک های گسترده تر ایران به حکومت بشار اسد در سوریه است. ایران بارها بر ارائه کمک های بشردوستانه به سوریه اعلام کرده است.
تلویزیون دولتی سوریه به محتویات این کمک غذایی ایران اشاره نکرده است.

در ماه می سال گذشته میلادی نیز ایران یک وام ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری در قالب خط اعتباری به منظور خرید نفت سوریه و نیز حفظ ارزش پول ملی این کشور اختصاص داده بود.

اقتصاد سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور از ۳ سال پیش دو منبع اصلی درآمدی  خود یعنی صدور نفت و درآمدهای توریستی را از دست داده است، و حکومت سوریه به متحدان نزدیک خود از جمله روسیه و ایران متکی است.

برنامه غذای سازمان ملل متحد مستقر در رم نسبت به کمبود ما یحتاج غذایی و قحطی در سوریه هشدار داده است. این سازمان بین المللی هم اینک بیش از ۴ میلیون سوری را در داخل این کشور تحت پوشش دارد، اما بسیاری از سوری ها که در مناطق جنگی مستقرند، به برنامه های حمایتی سازمان های امدادی بین المللی دسترسی ندارند.

طبق پیش بینی  برنامه غذای سازمان ملل تولید گندم داخلی در سوریه امسال به پایین ترین سطح خود خواهد رسید و این کشور به واردات بیش از ۳ میلیون تن گندم برای تامین مایحتاج غذایی مردم خود نیازمند خواهد بود.

منبع: asriran.com
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي