ایده هایی ناب برای چیدمان قابلمه و ماهی تابه

تاريخ : 7 اردیبهشت

بعضی از خانمها دوست دارند قابلمه ها و یا ماهیتابه ها را در کابینت قرار ندهند و در یک فضایی جلوی چشم به صورت زیبا و شکیل در آشپزخانه جای دهند در ادامه با چند ایده چیدمان قابلمه و ماهیتابه آشنا می شوید

ایده هایی ناب برای چیدمان قابلمه و ماهی تابه, پورتال خبری فرهنگی گهر

اغلب خانم های خانه دار با مشکل کمبود جا در فضای داخلی آشپزخانه و جابه جا کردن وسایل در اینن مکان مواجه هستند . یکی از مواردی که تقریبا به صورت معضلی در آشپزخانه درآمده است جابه جا کردن قابلمه و ماهی تابه ها در آشپزخانه است که به دلیل کمبود جا به یک مساله برای خانم های خانه دار تبدیل شده است.

قابلمه ها و ماهی تابه ها از جمله وسایلی در آشپزخانه هستند که جای زیادی اشغال می کنند و به دلیل استفاده ی روزانه از آن ها، باید بهترین و راحت ترین مکان را برایشان در نظر گرفت. یکی از روش های نگهداری این ظروف، به خصوص وقتی فضای کمی در اختیار دارید، آویزان کردن آن ها است. سبک دکوراسیون منزل شما هرچه که باشد؛ مدرن، روستیک، کلاسیک یا هر سبک دیگری، نظم دادن به قابلمه ها و ماهی تابه ها به صورت آویز می تواند فضای آشپزخانه ی شما را گرم و دلپذیر کند.
راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید این ظروف را آویز کنید، ما قصد داریم تعدادی از این ایده های خلاقانه و دوست داشتنی را به شما نشان دهیم.

آویزان کردن قابلمه ها و ماهی تابه ها در بالای جزیره آشپزخانه

اگر آشپزخانه ی شما چنین جزیره ی زیبایی دارد، با یک چنگک چوبی در بالای جزیره که مانند این نمونه با کفپوش و صندلی ها ست است، قابلمه ها و ماهی تابه ها را آویزان کنید. ضمنا برای آویزان کردن آن ها حلقه های s را فراموش نکنید.

آویزان کردن قابلمه ها و ماهی تابه ها از نردبان

آویزان کردن این ظروف در بالای جزیره یا کانتر آشپزخانه راه حلی آسان برای استفاده از فضاهای هدر رفته است، اما زمانی که مانند این تصویر در کنار گلدان هایی زیبا از یک نردبان چوبی کهنه آویزان شوند، به عنصری شاخص در دکوراسیون منزل شما تبدیل می شوند.

آویزان کردن قابلمه ها و ماهی تابه ها روی دیوار آشپزخانه

با نصب تعدادی قلاب بر روی بخشی از دیوار، می توانید یک فضای مرده را به فضایی کاربردی تبدیل کنید. می توانید برای اینکه به دیوار آسیبی نرسد، صفحه ای را به دیوار نصب کرده و قلاب ها را روی آن بزنید و محکم کنید. سعی کنید صفحه ای انتخاب کنید که بتواند به زیباتر شدن دکوراسیون شما کمک کند.

آویزان کردن قابلمه ها و ماهی تابه ها از سقف

میله ها یا تجهیزات نگه دارنده ی قابلمه ها می توانند در هر جایی نصب شوند. در این نمونه از فضای بالای اجاق گاز بدین منظور استفاده شده که از جهت دسترسی و نزدیک بودن به محل پخت و پز، مکان بسیار مناسبی است.

آویزان کردن قابلمه ها و ماهی تابه ها در زیر کابینت ها و شلف ها

در این آشپزخانه به سبک مراکشی، تنها با دو لوله ی مسی محلی برای قابلمه ها و ماهی تابه ها در زیر شلف های باز فراهم شده است.

آویزان کردن قابلمه ها و ماهی تابه ها در فضاهای مرده

وقتی حفظ فضا از اهمیت زیادی برخوردار است، باید از هر فضایی به نفع خود استفاده کنید. در اینجا دیوار کنار پنجره برای تعبیه کمد یا شلف دارای عمق کافی نبوده و با نصب میله ها و آویز کردن ظروف به نحو احسن از آن استفاده شده است.

آویزان کردن قابلمه ها و ماهی تابه ها جلوی پنجره

در آشپزخانه ی خود هیچ فضایی برای آویز کردن این ظروف ندارید؟ میله ای که در بالای پنجره نصب می شود، می تواند پاسخ مشکل شما باشد. در این نمونه دو ردیف میله ی نصب شده، هم مکان مناسبی برای قابلمه ها فراهم آورده اند و هم جلوی ورود نور را مسدود نکرده اند.
اگر نصب میله در بالای پنجره دسترسی به قابلمه ها را برای شما سخت می کند، با نصب یک شلف در ارتفاع مناسب جلوی پنجره می توانید این مشکل را حل کنید.

ایجاد آویز برای قابلمه ها و ماهی تابه ها با وسایل دور ریختنی

یک نرده یا حفاظ قدیمی باغچه یا باغ می تواند به عنوان صفحه ی آویزان کردن ظروف آشپزخانه به کار رود و در عین حال بدون صرف هزینه ای به صحنه ای برجسته و زیبا در دکوراسیون داخلی منزل شما تبدیل شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي