اگر همیشه کافی میکس می خورید بخوانید

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 4 تیر

در ادامه عواض کافی میکس برای کسانی که عادت به خوردن آن دارند را عنوان می کنیم.

اگر همیشه کافی میکس می خورید بخوانید, پورتال خبری فرهنگی گهر

برای تهیه یک کافی میکس یا قهوه فوری کافی است دانه قهوه را آسیاب کرده و در آب بجوشانیم در این صورت فیبر آن رسوب و رنگ قهوه در آب جوش حل می شود. حال اگر در صنعت با صافی رسوب را حذف و محلول حاصل را تبخیر، خشک و آسیاب کنند «قهوه فوری» به دست می آید که به محض ریختن آن در آب جوش، قهوه، آماده مصرف است. کافی میکس نوشیدنی رایج بین خانواده های ایرانی در عین طعم و بوی دلپذیر اما همیشه برای مصرف مناسب نیست و بخاطر برخی عوارض از نوشیدن دایم آنها باید پرهیز کرد.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گویی درباره کافی میکس ها عنوان کرد:دانه قهوه همچون دانه های دیگر حاوی فیبر نامحلول است، یعنی اگر دانه قهوه را آسیاب کرده و در آب بجوشانیم فیبر آن رسوب و رنگ قهوه در آب جوش حل می شود.
وی با بیان اینکه کافی میکس و قهوه مثل چای کیسه ای و چای هستند، افزود:کافیین کافی میکس ها منجر به حس نشاط، شادابی و کم خوابی فرد می شود.
این متخصص اظهار داشت:پودر آماده کافی میکس چون حاوی شکر، خامه و چربی است کالری بالایی داشته و مصرف زیاد آن به دلیل افزایش وزن و چاقی توصیه نمی شود.
وی ادامه داد:همچنین برخی انواع آن حاوی مواد نگهدارنده است که می تواند موجب بروز حساسیت در افراد مستعد شود.
این متخصص تغذیه با اشاره به انواع مختلف کافی میکس ها گفت:علامت سه در یک(۱*۳) این محصول نشان از وجود شکر در آن و علامت دو در یک (۱*۲) آن نشان از عدم وجود شکر است.
وی بیان کرد:در روز مصرف دو تا سه کافی میکس نوع دو در یک برای افرادی که مشکلات گوارشی یا حساسیت به ترکیبات را ندارند، مشکلی ایجاد نمی کند، اما همگان باید بدانند که رعایت تعادل در مصرف این ماده همچون چای ضروری است.
این متخصص تغذیه عنوان کرد:در صورت عدم رعایت تعادل در نوشیدن کافی میکس، فرد دچار بی قراری، برافروختگی، تپش قلب و اضطراب می شود.
وی یادآور شد:کافی میکس بدون شکر هم به دلیل وجود خامه و شیر خشک کالری دارد اما قهوه خالص تقریبا بدون کالری است.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي