اگر می خواهید خودرو دست دوم و کارکرده بخرید حتما بخوانید

تاريخ : 14 شهریور

در ادامه این مطلب راهنمای خرید خودرو دست دوم و کارکرده را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

اگر می خواهید خودرو دست دوم و کارکرده بخرید حتما بخوانید, پورتال خبری فرهنگی گهر

خرید یک اتومبیل جدید در کنار تمامی جذابیت‌هایی که دارد، یکسری دغدغه‌های خاص خودش را به همراه دارد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای اینکه خودروی صفر کیلومتر بخرند، از طریق نمایندگی‌های رسمی اقدام کنند. معمولا این فرایند ساده‌تر بوده و مشکلات کمتری به همراه دارد. اما در این مطلب روی صحبت ما با مشتریانی است که قصد دارند خودروی جدید را، چه صفر کیلومتر و چه کارکرده، با مراجعه به بنگاه‌های معاملاتی و یا دلالان خودرو تهیه کنند. معمولا بعد از خرید به این روش، برگرداندن خودرو به هر دلیل خیلی کار ساده‌ای نبوده و یا شاید اصلا امکان پذیر نباشد! پس هیچکس دوست ندارد یک خرید ناموفق را تجربه کند. در حین معامله و حتی بعد از آن نکات بسیاری زیادی وجود دارند که لازم است رعایت شوند. ولی در این مطلب بیشتر سعی شده به یکسری مواردیکه قبل از خرید کمتر به آنها توجه می‌شود، اما شاید یک خرید بد را رقم بزنند، صحبت شود.

۱. مدت زمان معامله

خوب روی کاغذ فرآیند خرید یک خودرو بسیار ساده به نظر می‌رسد. شما به بنگاه مراجعه کرده، مدل دلخواه را انتخاب می‌کنید و قیمتی که برای آن تعیین شده، حالا با کمی بالا یا پایین، پرداخت و درنهایت مالک آن اتومبیل می‌شوید. اما شاید مدت زمان لازم برای تکمیل این فرآیند بنا به دلایلی، بیشتر از حد معمول شود. گاهی اوقات امکان دارد به دلیل برخی شلوغ کاری‌های بی‌مورد که فقط معطل شدن را به همراه دارند، مشتری تمرکز خود را از دست بدهد و نتواند به اصلی ترین نکات معامله توجه لازم را داشته باشد. در این حالت امکان دارد شما تن به هر شرایطی بدهید و نتوانید به درستی درباره یکسری از مسائل تصمیم گیری کنید. یعنی در این لحظه تمامی هدف شما این است که از این شلوغی رها شده و با یک خودرو بنگاه را ترک کنید. پیشنهاد می‌شود در چنین شرایطی از فروشنده در خواست کنید تا دوری با خودرو زده و اگر شد روز بعد برای انجام معامله مراجعه کنید تا اولا دیگر حرفی از مقدمات درمیان نباشد و ثانیا فقط به معامله اصلی پرداخته شود.

۲. دانش فنی مشتری

اکثر فروشندگان و دلالانی که در بنگاه حضور دارند، برای شروع فرض می‌کنند شما دانش و اطلاعات کمی در مورد خودرویی که برای خرید به دنبال آن هستید، دارید. به طور مثال بارها دیده شده که فروشنده با تبلیغاتی که برروی رینگ و لاستیک نو یک خودرو و یا تمیز بودن بدنه آن به راه انداخته، مشتری را مجاب کرده که این خودرو در نوع خود بی‌نظیر بوده اما غافل از اینکه بعد از خرید، مشکلات فنی زیاد قرار است حسابی او را به دردسر و خرج های اضافی بیاندازد! امروزه به لطف حضور پررنگ اینترنت در زندگی روزمره همه ما، انتظار می‌رود مشتریان قبل از اینکه به خرید قطعی یک خودرو فکر کنند، به خوبی تمامی اطلاعات پیرامون آنرا، چه از لحاظ فنی و چه از دید آپشن‌ها و امکانات، تحت بررسی قرار دهند. در این حالت به جای توجه به موارد بی اهمیت، سوالات مهم‌تری را بیرسید تا فروشنده حساب کار دستش باشد و به هیچ عنوان سعی نکند ذهن شما را منحرف کند.

۳. بازی با شرایط پرداخت

همیشه به ابن نکته دقت کنید که هدف اصلی اکثر فروشنده‌ها، رسیدن به حداکثر سود ممکن در هر معامله است. پس مطمئن باشید مصلحت شما و یا به بیان دیگر سود و نفعی که ممکن است از معامله نصیب شما شود، به هیچ عنوان جزء دغدغه‌های آنها محسوب نمی‌شود. زمانیکه برای تعیین شرایط پرداخت خودروی مدنظر وارد مذاکرات جدی با فروشنده می‌شوید، خیلی دقت کنید. بدانید که همیشه برای قیمت اولیه اعلام شده، جا برای چانه زدن وجود دارد. اگر قصد دارید خودروی خود را به صورت اقساطی یا همان شرایطی تهیه کنید، لازم است توجه خود را بالا ببرید. این امکان وجود دارد که فروشنده در بازی با اعداد کمی تمرکز شما را برهم بزند. مثلا مدت زمان پرداخت را افزایش دهد و شما فکر کنید که این به نفع شماست چون در این حالت مبلغ اقساط ماهانه کاهش می‌یابد. همیشه حساب کنید که کل مبلغ نهایی پرداختی در شرایط مختلف چقدر خواهد شد. گاهی شما ناخواسته مجبور می‌شوید چند برابر قیمت یک خودرو را پرداخت کنید!

۴. طعمه گذاشتن

یکی از روش‌های بازاریابی بسیار مرسوم در بین فروشنده‌ها، طعمه گذاشتن است. فرض کنید پشت ویترین یک مغازه ایستاده و نظرتان به قیمت یک کالا که از حد معمول ارزانتر تعیین شده، جلب می‌شود. فروشنده که با نیت پیاده کردن برنامه فروش خودش این کار را انجام داده، به محض ورود شما به داخل فروشگاه شروع به تبلیغ یک کالای گرانتر می‌کند. هدف این کار متقاعد کردن شما برای منصرف شدن از خرید کالای اول و درنهایت فروش محصول مورد نظر فروشنده است. حالا این داستان در مورد خودرو هم وجود دارد. تبلیغات گسترده و جذاب برای یک مدل با قیمتی استثنایی که باعث جذب شدن بسیاری به بنگاه می‌شود. اما اتفاقی که می‌افتد فروش یک مدل دیگر با قیمتی بالاتر است. بعضا دیده شده حتی اگر مشتری روی همان مدل اصرار کند، با بهانه‌هایی در محدودیت فروش آن مواجه می‌شود!

۵. پافشاری برای فروش

همیشه نسبت به رفتار فروشنده حساس باشید. گاهی اوقات فروشندگان به گونه‌ای یک خودرو را به شما توصیه و تبلیغ می‌کنند مثل اینکه تنها مدلی است که صرفا برای شما ساخته شده و اگر آن را نخرید، ضرر می‌کنید. یا اینکه طوری صحبت می‌کنند که انگار شما فقط یکبار فرصت خرید خودرو را دارید و اگر آن را از دست بدهید، باید به داشتن دوچرخه یا موتورسیکلت فکر کنید! در لابه‌لای این مدل پافشاری‌ها همیشه حواستان باشد که شاید مدل جدیدتر خودروی مدنظر شما وارد بازار فروش شده و از این موضوع بی‌خبرید. بنابراین حتما قیمت مدل فعلی با کاهش قابل توجهی مواجه خواهد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي