اگر سکسکه مداوم دارید پس باردارید!

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 4 آذر

همانطور که می دانید بارداری علائم مختلفی دارد که یکی از شابع ترین نشانه های باردار بودن، حالت تهوع است. اما یکی دیگر از نشانه های بارداری که تعجب برانگیز است، سکسکه است. در این مطلب به جزییات این خبر می پردازیم.

اگر سکسکه مداوم دارید پس باردارید!, پورتال خبری فرهنگی گهر

سکسکه در اثر بسته شدن ناگهانی تارهای صوتی ایجاد می‌شود. تارهای صوتی در اثر انقباض ناگهانی دیافراگم بسته می‌شوند. یک جریان الکتریکی باعث می‌شود دیافراگم زمانی که لازم نیست، بپرد.
در برخی موارد سکسکه‌ها آزاردهنده می‌شوند، هر چیزی که دیافراگم یا عصب واگوس (عصبی که از مغز تا شکم کشیده شده) را تحریک کند، منجر به سکسکه می‌شود و گاهی این تحریک‌ها جدی هستند.

معمولاً سکسکه‌هایی را مصر در نظر می‌گیریم که بیشتر از ۴۸ ساعت ادامه دارند. سکسکه‌های دیردرمان آن‌هایی هستند که بیش از یک ماه ادامه دارند. هر فردی که بیش از ۴۸ ساعت دچار سکسکه شده، بایستی به پزشک مراجعه کند تا علت را بررسی کنند. حتی افرادی که ۱۲ ساعت مداوم سکسکه می‌گیرند نیز بایستی به پزشک مراجعه کنند.

در ادامه به بیماری‌هایی اشاره می‌کنیم که از طریق سکسکه تشخیص داده می‌شوند.

بارداری
اگرچه هیچ توضیح علمی برای این مورد وجود ندارد؛ اما تعدادی از زنان ادعا می‌کنند اولین نشانه بارداری، سکسکه‌های متعدد است. ممکن است تغییرات هورمونی یا افزایش و کاهش سطح استرس منجر به بروز سکسکه شود. شاید هم افزایش بازگشت اسید از معده در دوران بارداری باعث سکسکه می‌‌شود.

بازگشت اسید از معده
نفخ و سوزش معده می‌تواند باعث تحریک دیافراگم شود. این نوع مشکلات گوارشی دلیل اصلی سکسکه‌های مصر هستند. خبر خوب این است که با درمان مشکلات دستگاه گوارشی، می‌توانید سکسکه را بند آورید.

آسیب به عصب‌ها
شاید دیافراگم اسپاسمی شما با آسیب به عصب واگوس ارتباط داشته باشد. آسیب به عصب واگوس چه موقت باشد یعنی در اثر آماس لوزه‌ها یا خارش گوش میانی توسط مو ایجاد شده باشد و چه دائمی مانند تومور یا یک تصادف رانندگی، ممکن است باعث انقباض دیافراگم شود. هر چیزی که با اعصاب گردن، گلو، قفسه سینه و شکم درگیر شود، منجر به سکسکه خواهد شد.

تومور مغزی
در یک مستند بی‌بی‌سی که در سال ۲۰۱۰ تهیه شده است، فردی به نام کریس سندز نشان داده شد که بیش از ۴ سال سعی داشت سکسکه خود را درمان کند. بعد پزشکان تشخیص دادند که وی تومور مغزی دارد. جراحان در عرض ۳ ساعت تنها توانستند دوسوم تومور را خارج کنند. ۴ ماه پس از جراحی، سکسکه‌های سندز به میزان چشمگیری کاهش یافتند. البته به خاطر داشته باشید این شرایط بسیار نادر است.

سکته مغزی
یک سکسکه مستمر و شدید ممکن است نشان‌دهنده سکته مغزی باشد. اگرچه متخصصین دقیقاً نمی‌دانند علت چیست؛ اما نوعی سکته مغزی که بیشتر در پشت مغز اتفاق می‌افتد تا بالای آن، با سکسکه ارتباط دارد. این نوع سکته بیشتر در زنان مشاهده می‌شود. این سکسکه‌ها معمولاً به همراه درد قفسه سینه، سستی و تاری دید همراه هستند؛ اما خود سکسکه‌ها به قدری شدید هستند که ممکن است به علائم دیگر توجه نکنید.

مشکل کلیوی
مدارک زیادی وجود ندارند که مشکلات کلیوی را نشان دهند؛ اما اگر عملکرد کلیه‌ها به تدریج ضعیف شود، مواد زائد سمی که اندام‌های داخلی دفع می‌کنند، ممکن است در بدن انباشته شوند. این شرایط برای دیافراگم و عصب واگوس قابل‌تحمل نیست و منجر به بروز سکسکه می‌شود. اگر سکسکه‌ها همراه با حرکت ماهیچه‌ها، تشنگی شدید یا رنگ‌پریدگی پوست اتفاق می‌افتند، به پزشک مراجعه کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي