اگر سفر طولانی دارید بخوانید

تاريخ : 19 مرداد

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد اگر سفر طولانی دارید بخوانید   صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

اگر سفر طولانی دارید بخوانید, پورتال خبری فرهنگی گهر

شاید سفر به دور دنیا، رویای هر کسی باشد اما حتما با خود فکر می کنید که یک دانش آموز، کارگر و یا یک بازنشسته چگونه می تواند به این سفر بروید. باید بدانید که هر چیزی امکان پذیر است. برای اینکه بدانید چگونه، نکات زیر را بخوانید:

۱. برنامه ریزی برای ذخیره پول داشته باشید
اگر در مورد مکان و زمان سفر انعطاف پذیر باشید، قطعا می توانید به معاملات بهتری دست یابید. حتی می توانید از پروازهای لحظه آخری و همچنین رزرو آنلاین هتل همراه با تخفیف بهره مند شوید. باید هر ریال را پس انداز کنید.

۲. سبک بار سفر کنید
باید یاد بگیرید که چگونه وسایل موجود در چمدان و یا کوله پشتی را کاهش داده و در کنار آن نیازی هم نباشد که هر ثانیه وسیله ای بخرید. اگر وسایلتان کم باشد دیگر برای اقامت، رفت و آمد و هزینه حمل و اضافه بار دچار مشکل نخواهید شد. همچنین می توانید با کمپینگ و سفر به شیوه هیچهایک ها هزینه ها را کاهش دهید.

۳. از بودجه خارج نشوید
اگر هر چند سال یکبار به سفر می روید، خوب است که در هتل خوب اقامت داشته باشید، بهترین پرواز را انتخاب کنید و یا در بهترین رستوران غذا بخورید اما دیگر باید قید مسافرت در آینده ی نزدیک و یا به آنسوی جهان را بزنید. خوردن غذای محلی، اقامت در خوابگاه و همچنین استفاده از پروازهای لحظه آخری، امکان سفر زودتر و کسب تجربه ی بیشتر را برای شما امکان پذیر می کند.

۴. حواستان به خودتان باشد
اگر زیاد در سفر هستید و یا به جایی سفر می کنید که خطر ابتلا به بیماری، گزش توسط مالاریا، جنگ و … را در پیش دارید، حتما خود را بیمه ی جامع کنید تا در امان باشید. هزینه ی های درمان و پزشکی در هرجای دنیا، سنگین و زیاد است و دردسرهای خاص خودش را دارد.

نکته: اگر در طول سال،بیشترین زمان را در سفر هستید، حتما از بیمه ی سالانه استفاده کنید. هم هزینه ی کمتری دارد و هم دیگر خیالتان راحت است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي