اگر داخل هندوانه به این شکل بود هرگز آن هندوانه را نخورید

در ادامه شکلی ار هندوانه را منتشر می کنیم که اگر داخل هندوانه به این شکل بود هرگز آن هندوانه را نخورید

اگر داخل هندوانه به این شکل بود هرگز آن هندوانه را نخورید

در روزهای گرم و طاقت‌فرسای تابستان تصور اینکه هندوانه نخورید غیرممکن است. در یک دورهمی خانوادگی هندوانه پای اصلی مهمانی است اما مصرف برخی از انواع هندوانه می‌تواند به ضرر سلامت شما باشد و زمینه‌ساز ابتلا به سرطان شود.
هندوانه از ۹۲ درصد آب تشکیل شده و یکی از صیفی‌جات کم‌کالری است. هندوانه قند پایینی دارد و حاوی مقادیر ناچیزی پروتئین و چربی است.
اگر هندوانه در حد معمول مصرف شود بدون عارضه است اما مصرف بیش از اندازه آن سبب افزایش پتاسیم و لیکوپن در خون می‌شود. در صورتی که میزان دریافت لیکوپن روزانه بیش از ۳۰ گرم باشد سبب حالت تهوع، اسهال، مشکلات گوارشی و نفخ می‌شود. افراد مبتلا به پتاسیم خون بالا نیز نباید بیش از یک لیوان آب هندوانه که حاوی ۱۴۰ میلی گرم پتاسیم است مصرف کنند.
هنگام خرید هندوانه باید به شکل ظاهری و حتی حالت درونی آن توجه کرد. داخل یک هندوانه خوب باید کاملا صاف و یک دست باشد. طبق تحقیقات دانشگاه کشاورزی نانجینگ چین زمانی که یک کشاورز به میزان زیاد یا دیر و آخر فصل از سموم و کود‌های شیمیایی استفاده می‌کند داخل میوه متلاشی می‌شود. به عبارتی زمانی که داخل یک هندوانه ترک خورده یا تکه تکه شده است علامت استفاده بیش از اندازه از کودهای شیمایی است. مصرف این نوع از میوه و سبزی و صیفی‌جات نه تنها به سلامت کمک نمی‌کنند بلکه می‌توانند زمینه‌ساز تجمع سموم شیمیایی در بدن و ابتلا به برخی بیماری‌ها شود.
متاسفانه هیچ نوع نظارتی بر میزان سموم و کود‌های شیمیایی در کشاورزی وجود ندارد و این مردم هستند که باید در انتخاب میوه و سبزیجات بیشتر توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه