روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو

تاريخ : 29 مهر

اگر موهایتان را رنگ کرده اید و با رنگ آن مشکل دارید و راضی نیستید روشی به شما پیشنهاد می کنیم که بتوانید آنرا اصلاح کنید و از زیبایی موهایتان لذت ببرید.

با متدهای درست و انتخاب رنگ موی مناسب از رسیدن به رنگ غیرمنتظره‌ای که نیاز به اصلاح دارد جلوگیری کنید. این بدین معناست که به رنگ‌هایی که دوست ندارید دل نبندید چون می‌توانید با آن‌ها برای همیشه خداحافظی کنید.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر

اما اگر کار رنگ شما به شکلی که می خواستید به نتیجه نرسید 🙁 خوشبختانه ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای از بین بردن رنگ موها استفاده کنید. در صورت مشاهده نشدن نتایج مطلوب ، احساس کنید که بیش از یکی از این تکنیک ها یا همان تکنیک را چندین بار امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که اگر بلافاصله پس از رنگ کردن موهای خود ، آنها را امتحان کنید ، این روشها به بهترین شکل ممکن است و در رنگهای نیمه یا دائمی مؤثر هستند. هر چقد از زمان آن بگذرد سخت تر رنگ آنها از بین می رود.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر

روش اول : استفاده از شامپو ضد شوره و جوش شیرین

۱- شامپوی ضد شوره خریداری کنید

شما می توانید این شامپو را از هر فروشگاهی تهیه کنید. برچسب روی محصول نشان خواهد داد که این یک شامپوی ضد شوره است.

• شامپوی ضد شوره کمی بیشتر از شامپوی معمولی قوی است. افرادی که شوره سر دارند که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود ، همین امر موجب می گردد پاک کردن شوره ها به فرمول قوی تری نیاز داشته باشد.

۲. کمی جوش شیرین خریداری کنید:

در هنگام استفاده به جای جوش شیرین هرگز از بیکینگ پودر استفاده نکنید. بسته بندی این دو اغلب شبیه هم است اما بیکینگ پودر در این شرایط کمکی به شما نخواهد کرد. جوش شیرین یک ماده دکلره کننده طبیعی است.

چرا جوش شیرین:

جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی است. شما می توانید از این ماده برای پاک کردن لکه ها هم استفاده کنید. این ماده به روشن کردن و پاک نمودن رنگ بدون دکلره کردن آن ها کمک می کند. ترکیب جوش شیرین با شامپوی شوره سر که مواد فعالی در خود دارد می تواند ترکیب بسیار قدرتمندی برای پاک کردن رنگ ایجاد نماید.

نکته: اگر جوش شیرین در دست ندارید از شامپوی ضد شوره استفاده کنید. اگر از رنگ نیمه دائمی یا رنگ مو با مواد گیاهی استفاده می کنید شستن موی سر با این شامپو به پاک شدنش کمک خواهد کرد.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
۳. شامپو و جوش شیرین را به مقادیر مساوی ترکیب کنید:

شما می توانید این دو را در یک ظرف ترکیب کنید یا تنها بخش های مساوی از هر کدام را روی دست بریزید و سپس روی سر بمالید. اصلا لازم نیست مقادیر را دقیق اندازه گیری کنید.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر

۴. موهای خود را با ترکیب به دست آمده شامپو بشویید:

قبل از اینکه بخواهید موهای خود را بشویید، ترکیب را روی موهای خود بمالید و سپس چند دقیقه منتظر بمانید. بعد از گذشت چند دقیقه می توانید موهای خود را بشویید.

نکاتی برای شامپو کردن موها:

قبل از اینکه بخواهید موهای خود را شامپو کنید، موها را خیس کنید.
زیر دوش قرار بگیرید و برای چند دقیقه موهای خود را زیر آب قرار دهید. حالا می توانید موهای خود را شامپو کنید.

  • شامپو را به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید:
    از دو دست خود برای پوشاندن ریشه های مو استفاده کنید. از نوک تا ریشه مو را شامپو کنید.
  • اجازه دهید این ترکیب چند دقیقه بماند:
    شامپو و جوش شیرین باید به رشته های مو نفوذ کند و بر روی رنگ کار نماید. اجازه دهید این ترکیب بدون دست زدن یا شستن حدود ۵ الی ۷ دقیقه روی سر بماند.

۵. موهای خود را به طور کامل شستشو دهید:

زمانی که موهای خود را می شویید متوجه پاک شدن رنگ نیز خواهید شد. می توانید موهای خود را برای چندین بار با این محلول شستشو دهید تا به نتایجی که مدنظر دارید دست پیدا کنید. اگر اخیرا موهای خود را رنگ کرده اید این روش بسیار کارساز خواهد بود.

روش دوم: ترکیب شامپو و مایع ظرفشویی

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
۱- ۴ الی ۵ قطره از مایع ظرفشویی را با شامپوی معمولی ترکیب کنید:

مایع ظرفشویی را با شامپو ترکیب کنید. شما باید مایع ظرفشویی را با یک چهارم شامپوی معمولی ترکیب نمایید.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
۲. موهای خود را خیس کنید و ترکیب را روی آن بمالید.

حالا این ترکیب را روی سر بمالید و اجازه دهید به موها نفوذ کند. چند بار این کار را تکرار کنید.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
۳. موهای خود را کاملا شستشو دهید:

مایع ظرفشویی باعث خشک شدن موها می شود و چربی طبیعی موها را می گیرد. به همین خاطر باید مطمئن شوید آن را به طور کامل می شویید. ممکن است مجبور شوید چند بار آبکشی نمایید. از آن جایی که مایع ظرفشویی ماده قوی است پشت سر هم این تکنیک را انجام ندهید.

۴. بعد از هر بار زدن این ترکیب اثرات آن را بر روی موها بررسی کنید

نتایج بلافاصله مطلوب نخواهد بود اما باید بعد از ۲ الی ۳ بار ، شاهد پاک شدن رنگ از روی سر باشید.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
۵. هر بار از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید:

بعد از آخرین بار، از نرم کننده عمیق استفاده کنید. مایع ظرفشویی باعث خشک شدن موها می شود. در این شرایط رشته های مو به یک مرطوب کننده نیاز خواهند داشت.

روش سوم: استفاده از ویتامین C

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
۱. خمیری با قرص های ویتامین C درست کنید:

اگر موهای رنگ شده شما رنگ تیره ای دارند و از رنگ نیمه دائمی استفاده شده است و تنها چند روز از رنگ کردنش می گذرد، سعی کنید از این تکنیک بهره بگیرید. کمی قرص ویتامین c را در کاسه بریزید و کمی آب داغ به آن بیفزایید. آن را با قاشق له کنید تا خمیر ضخیمی به دست آورید.

چرا باید از قرص ویتامین C استفاده کنیم؟

ویتامین C گزینه امنی برای موهایی است که رنگ تیره ای دارند. اسید موجود در این ویتامین باعث اکسید شدن رنگ می شود و آن را شل می کند.

قرص ویتامین C را از داروخانه ها یا فروشگاه های بزرگ تهیه کنید:

سعی کنید ویتامین سی را از داروخانه ها تهیه کنید. پودر در آب بهتر حل می شود اما هر دوی این ها کارکرد خوبی خواهند داشت.

اگر از رنگ کردن موها بیش از سه روز نگذشته است این روش موثر خواهد بود:

اگر مدت زمان طولانی تری از این ماجرا گذشته است باز هم ممکن است نتیجه بگیرید اما زیاد امیدوار نباشید.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
۲. خمیر را روی موهای خیس بمالید و یک ساعت منتظر بمانید:

حتما خمیر را روی موهای خیس بمالید. ویتامین C راحت تر به موهای خیس نفوذ می کند. بعد از زدن خمیر، کلاهی را روی سر بگذارید یا موها را با پلاستیک بپوشانید. یک ساعت باید منتظر بمانید.

۳. موهای خود را بشویید:

خوب حالا می توانید موهای خود را کاملا شستشو دهید، آن را شامپو بزنید و از نرم کننده استفاده کنید. اگر چند روز بعد از رنگ کردن موها از ویتامین C استفاده کنید نتایج قابل ملاحظه ای خواهید داشت. همچنین اگر از رنگ مو با رنگ های خوراکی یا گیاهی استفاده می کنید، این روش بیشتر برای پاک کردن رنگ مو جواب می دهد.

روش چهارم: شستشو با سرکه

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
۱. ترکیبی از مقادیر مساوی سرکه و آب گرم ایجاد کنید:

مطمئن شوید از سرکه سفید خالص استفاده می کنید. سرکه سیب موثر نخواهد بود.

• بیشتر رنگ ها از مواد قلیایی تشکیل شده اند و ماده اسیدی ندارند. اسیدیته سرکه سفید به پاک شدن رنگ ها کمک خواهد کرد.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر

۲. موهای خود را با ترکیب مدنظر بپوشانید:

در حمام یا در سینک، موهای خود را با آب و سرکه آغشته کنید. اجازه دهید این ترکیب کاملا در موها نفوذ کند.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر
۳. موهای خود را بپوشانید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید:

از کلاه یا کیسه پلاستیکی برای پوشاندن موها استفاده کنید. این ترکیب باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی موها بماند.

۴. موها را شامپو کنید و کاملا بشویید:

زمانی که موهای خود را می شویید، متوجه پاک شدن رنگ ها خواهید شد، زمانی که آب بدون رنگ خارج شد موها را شامپو بزنید. می توانید این فرآیند را در صورت نیاز چندین بار تکرار نمایید.

روش های خانگی پاک کردن سریع رنگ مو, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر از رنگ موی خود ناراضی هستید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید

شما با رنگ کردن موهایتان سه تن قرمز، زرد و آبی را در پیگمنت‌های موی خود تزریق می‌کنید. تن آبی کمتر از رنگ‌های دیگر روی موها می‌نشیند و بعد از مدتی رنگ می‌بازد زیرا پیگمنت‌های آبی مو بسیار کم هستند. اما چون پیگمنت‌های قرمز و زرد ماندگاری و تعداد بیشتری دارند رنگ موی شما را به رنگ نارنجی در می آورد. حال نکته اینجاست که چگونه این تن آبی را به موها بازگردانیم؟

به رنگ‌هایی که پایه‌ی آبی یا سبز دارند رنگ‌های دودی یا خاکستری گفته می‌شود که رنگ نارنجی را خنثی می‌کند. در دنیای رنگ‌ها، آبی متضاد نارنجی است این اصل به ما می‌آموزد که با ترکیب رنگ آبی یا سبز با رنگ نارنجی رنگ خنثی‌ای بدست می‌آید که دیگر حالت زنگ زدگی ندارد و به رنگ ایده‌آل شما نزدیک‌تر است.

۱ – اگر رنگ‌مویتان به سمت طلایی-قرمز کشیده شده از پایه‌ی سبز و اگر به سمت نارنجی-طلایی سوق پیدا کرده‌است از تن آبی استفاده کنید.

۲ – گاه رنگ روی موهای سفید یا خاکستری بسیار روشن‌تر از رنگ مورد نظر از آب در می‌آید این بدین معناست که موهای سفید برای پوشش کامل نیازمند رنگ‌هایی تیره‌تر هستند. هنگامی که رنگ مورد نظر را انتخاب کردید دو یا سه درجه تیره‌تر را برای موهای سفیدتان به کار ببرید تا به رنگ مطلوبتان برسید. اما سعی کنید بیشتر از رنگ‌های مات و طبیعی استفاده کنید.

۳ – برای افرادی که در منزل موهایشان را رنگ می‌کنند حتماً پیش آمده‌است که رنگ بدست آمده خیلی تیره‌تر از رنگ مورد انتظارتان بوده‌است. بی‌رنگ کردن مو باعث می‌شود که با اضافه کردن رنگ تیره‌تر رنگ دلخواه روشنی داشته باشید. اما باید در استفاده از مواد رنگ بری همچون دکلره مهارت داشته باشید.

در عوض می‌توانید از شامپوهای دکوپاژ که رنگ بری ضعیف هستند استفاده کنید. برای رنگ‌بری رنگ نامطلوبتان نیز می‌توانید از رنگ برهای موجود در بازار بهره ببرید.

۴ – موهای رنگ شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده در ماندگاری بیشتر رنگی زیبا مؤثر هستند.

۵ – برای داشتن رنگ موی یکدست باید توجه داشته باشید که قبل از انجام عملیات رنگ کردن، موهایتان را با کاندیشنر به طور کامل ماساژ دهید.

۶ – موهای به رنگ ماهاگونی، بادمجانی و دیگر رنگ‌های فانتزی پس از مدتی با شستن از بین می‌روند و رو به قهوه‌ای می‌روند. برای داشتن رنگ فانتزی خوب می‌بایست هرچند هفته یک بار تمدید شوند. آرایشگرتان حتماً برای تمدید این رنگ‌ها به شما وقت دیگری خواهد داد.

۷ – استفاده از شامپوهای رنگساژ حقیقتاً بی تأثیر نیست. این شامپوها در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند و با استفاده آن هر از چندگاهی روی مویی که پایه‌ی متناسب را دارد می‌توانید رنگی به زیبایی اولیه آن داشته باشید.

۸ – استفاده از واریانس‌های دودی، سبز و آبی تن زرد و نارنجی را می‌پوشانند. اگر به رنگ انتخابی‌تان ایمان ندارید می‌توانید مقدار کمی از موهایتان را رنگ کنید و نتیجه را ببینید اگر مورد قبول نبود دیگر لازم نیست رنگ تمام موهایتان را دوباره اصلاح کنید.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي