اکتبر امسال اندروید 5.0 عرضه می‌شود

شرکت گوگل قصد دارد نسخه سیستم‌عامل Android 5.0 Key Lime Pie را با قابلیت پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند معمولی و ضعیف در اکتبر امسال روانه بازار کند.

اکتبر امسال اندروید 5.0 عرضه می‌شود, پورتال خبری فرهنگی گهر

پایگاه خبری VR-Zone به نقل از منبعی آگاه که نخواست نامش فاش شود گزارش داده است که گوگل قصد دارد سیستم‌عامل موبایلی Android 5.0 Key Lime Pie  را در اواخر ماه اکتبر به صورت رسمی وارد بازار کند.

این خبر چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد، زیرا مرکز خبری یاد شده دریافته است که سیستم‌عامل Android 5.0 قابلیت سازگاری با انواع دستگاه‌های الکترونیکی همراه، حتی دستگاه‌های مجهز به رم کمتر از ۵۱۲ مگابایت را دارد.

اگر این اخبار درست باشد، گوگل در این اقدام سعی دارد محبوبیت اندروید را در بازار جهانی افزایش دهد و سهم بیشتری از بازار اپل را در اختیار بگیرد. شرکت اپل نیز به تازگی نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی خود را با نام iOS 7 معرفی کرده که قرار است روی گوشی‌های هوشمند آیفون ۵، آیفون ۴S و آیفون ۴ هم به دست کاربران برسد.

شرکت گوگل هنوز اخبار منتشر شده در این زمینه را تایید یا تکذیب نکرده است، اما شواهد این طور به نظر می‌رسد که اخبار یاد شده صحت دارند. اکتبر امسال پنجمین سالگرد تولد سیستم‌عامل اندروید برگزار می‌شود و شرکت گوگل در این مراسم نسخه ۵.۰ این محصول را روانه بازار می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي