ايران با پيروزي بر ايتاليا شگفتي ساز شد

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 8 تیر

تيم ملي واليبال ايران در هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ جهاني به مصاف ايتاليا رفت و پس از آنکه توانست در ست نخست بانتيجه ۲۵ بر ۲۳ شب آبي پوشان ايتاليا را خراب کند در ست دوم نيز موفق شد با امتياز ۲۵بر۲۲ قدرت خود را به حريف ديکته کند.

ايران با پيروزي بر ايتاليا شگفتي ساز شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

ايتاليايي‌ها پيش از اين مسابقه با ۱۵ امتياز در صدر جدول گروهB قرار داشتند. شاگردان “بروتو” اصلا نمي‌خواستند تا در خانه به تيم تازه وارد ايران امتياز بدهند. در مقابل تيم ملي واليبال ايران در حالي به مصاف حريف خود مي‌رفت که تشديد آسيب ديدگي فرهاد قائمي دست ولاسکو را در آرايش ترکيب تيم بسته بود.

سعيد معروف، پاسور و کاپيتان تيم ملي واليبال ايران دو ساعت پيش از آغاز مسابقه ايران و ايتاليا از ناحيه گردن دچار اسپاسم شده بود و با تلاش پزشک تيم سيامک افروزي مصدوميت وي تا ۷۰ درصد بهبود پيدا کرد تا به اين بازي برسد.

تيم ملي واليبال ايران با پيراهن سفيد برابر آبي پوشان ايتاليا به ميدان رفت.

تيم ملي ايران با ترکيب غفور، موسوي، زريني، داودي، تشکري و عليرضا مباشري و فرهاد ظريف به ميدان رفت.

ايتاليا هم بازي را با ترکيب برتا، پارودي، وتوري، ساواني ، تراويکا ، بيرارلي و روسيني آغاز کرد.

*ست نخست: ۲۵ بر۲۳ ايران

تيم ملي واليبال ايران ست نخست اين بازي را مقتدرانه آغاز کرد. بازي خوب موسوي آبشارها و دفاع بي نظير روي تور او کاملا سرعتي‌هاي ايتاليا را تحت تاثير قرار داده بود.

سعيد معروف با وجود آسيب ديدگي مثل هميشه خوب پاس مي‌داد. هر چه امير غفور خوب سرويس مي‌زد بازيکنان ايتاليا هم خوب دريافت مي‌کردند. ملي پوشان ايران خيلي زود ۳ امتياز از ايتاليا در خانه‌اش جلو افتادند. با وجود اينکه تيم ملي ايران کيلومتر‌ها دور‌تر از وطن خود بازي مي‌کرد حضور پر تعداد هواداران ايراني حال و هواي خاصي را به سالن داده بود.

ساواني هر چه در توان داشت در آبشارهايش مي‌گذاشت.

امير غفور حتي روي برد تبليغاتي هم توپ را بر مي‌گرداند تا برتري ايران همچنان ادامه داشته باشد. جاي خالي معروف که کُري خواني زيادي با تراويکا همتاي ايتاليايي خود داشت نيز در نوع خود جالب توجه بود.

صداي تماشاگران ايراني که يک دو سه مي‌گفتند و تيم ملي را تشويق مي‌کردند کاملا فضاي سالن را پر کرده بود. ايران با دو اختلاف امتياز وقت استراحت فني دوم را نيز به سود خود تمام مي‌کرد. ولاسکو مربي سابق واليبال ايتاليا بار ديگر اقتدار خود را به رخ ايتاليايي‌ها کشيد. کاملا مشخص بود که ارسال سرويس‌هاي ريسکي و ويران کننده در دستور کار ملي پوشان ايران قرار داشت. بازيکنان نامدار ايتاليا که اصلا نمي‌خواستند در خانه به ايران امتياز دهند سرانجام کار را به تساوي کشاندند. بعد از امتياز ۱۶ بازي براي هر دو تيم پاياپاي پيش مي‌رفت. غفور از پشت خط کاملا دريافت کننده‌هاي حريف را آزار مي‌داد. رحمان داوودي خيلي خوب در پست دريافت کننده نقش آفريني مي‌کرد. جاي خالي زاتسيف در تيم ايتاليا کاملا مشهود بود. او به دليل مصدوميت پس از بازي با روسيه در اين مسابقه حاضر نشد. هيچ يک از دو تيم سر تسليم شدن نداشتند. سرانجام ملي پوشان ايران موفق شدند ست نخست را با دو اختلاف به سود خود تمام کنند.

لوکا وروتي با ۷ امتياز و موسوي با ۴ امتياز بهترين‌هاي ست نخست بودند.

*ست دوم: ۲۵بر ۲۲ ايران

ملي‌پوشان ايران کاملا جنگنده ظاهر شده بودند. ايتاليايي‌ها در آغاز ست دوم همچنان مقهور توانايي بازيکنان ايران بودند. برتري تا امتياز ۶ از آن ايران بود.

امير غفور که به روزهاي اوج خود نزديک شده بود به خوبي از پاس‌هاي طلايي کاپيتان معروف امتياز مي‌ساخت. رحمان داودي برگ برنده خوليو ولاسکو با سرويس‌هاي بي نظير خود بهترين دريافت کننده‌هاي جهان را مغلوب مي‌کرد. ايران با دو اختلاف امتياز ايتاليا را شکست داده بود. ايتاليايي‌ها تمرکز حملات خود را روي منطقه چهار گذاشته بودند. بازي سرعت بسيار بالايي داشت. سعيد معروف خيلي خوب بازيکنان را در زمين تهييج مي‌کرد. آرمين تشکري جوان جوياي نام ايران مثل چهار بازي قبلي موثر بود. ايتاليا همچنان در حسرت برتري در امتياز‌ها ايران را تعقيب مي‌کرد. حتي تراويکا و سرويس‌هاي خطرناکش هم نمي‌توانست دردي از اين تيم دوا کند. دريافت‌هاي تيم ملي ايران عالي بود. ايران برابر يکي از قدرت‌هاي مطلق واليبال جهان مقتدرانه کار مي‌کرد. بازيکنان ايران کاملا خود را باور داشتند. در چهره ولاسکو رضايت مشهود بود. پارودي که قدري عصبي شده بود سرويس‌اش را به تور زد. در مقابل محمد موسوي به زيبايي سرويس مي‌زد و امتياز مي‌گرفت. ايران کاملا به جريان بازي مسلط بود. پايپ‌هاي بي‌نظير معروف براي تشکري ايده آل بود و براي ايران همچنان امتياز مي‌آورد. ايتاليا چهار امتياز عقب افتاده بود. بروتو سرمربي نامدار ايتاليا که در برابر تدابير فني ولاسکو حرفي براي گفتن نداشت مجبور بود تا باز هم وقت استراحب بگيرد. سعيد معروف بازهم با توپ دوم دفاع سه نفره حريف را فريب مي‌داد. انصافا او از تراويکا همتاي مشهور خود خيلي بهتر بود. چند اشتباه فردي از بازيکنان ايران موجب شد تا ايتاليا در امتياز ۱۶ کار را به تساوي بکشاند.

توپي که داودي از دست داد ايتاليا را جلو انداخت اما بلافاصله خود رحمان از پشت خط کار را جبران کرد. داودي سومين امتياز را هم از سرويس گرفت. او نخستين بازي خود را در ليگ جهاني تجربه مي‌کرد. ولاسکوي افسانه‌اي در کشورش ايتاليا پس از سال‌ها طعم پيروزي را مي‌چشيد. ايران باز هم برتري امتيازهاي خود را به عدد سه رساند. ايراني‌هاي زيادي براي تشويق تيم ملي به سالن رفته بودند. فرياد ايران ايران کاملا در سالن به گوش مي‌رسيد. ايران ست دوم اين بازي را هم با امتياز ۲۵بر ۲۲ به سود خود تمام کرد. اتفاقي که قبل از بازي براي بسياري غيرممکن به نظر مي‌رسيد.

ست سوم: ۲۲ بر۲۵ ايتاليا

ايتاليا در ست سوم چيزي براي از دست دادن نداشت. آن‌ها تا اينجاي کار حداقل يک امتياز از دست داده بودند و نمي خواستند در خاک خود مقابل ايران تسليم شوند. آن ها ديگر انتحاري بازي مي‌کردند. تراويکا تلاش مي‌کرد تا به هر شکل ممکن توپ‌هاي بلندي را براي مهاجمانش ارسال کند. سرمربي ايتاليا در ست سوم ايوان زايتسو يکي از بهترين هاي خود را به ميدان فرستاد. بازيکنان نامدار ايتاليا براي حفظ آبروي خود هم که شده هر چه در توان داشتند نشان دادند تا در ست سوم به برتري ۴ امتيازي دست يابند. اما در مقابل بازي خوب غفور اجازه نمي داد اختلاف امتياز ها بيشتر شود. ولاسکو در کنار زمين جريان بازي را زير نظر داشت. زايتسو يکي از بهترين بازيکنان حال حاضر جهان جريان بازي را متحول کرده بود.محمودي در اين ست نيز به ميدان آمد خط حمله ايران تقويت شود. ساواني و پيرارلي هم به بازي برگشته بودند. اگر چه تيم ملي ايران هم بازي خوب و منطقي ارائه مي کرد اما ايتاليا همچنان با چهار امتياز از حريف پيش بود. علي مباشري حالا ديگر به عنوان دريافت کننده تمام عيار تيم ملي نمايش کم نقصي داشت. بازيکنان ايران که در ست سوم از حريف عقب افتاده بودند قدري در ضربه زدن عجله مي کردند. داور يک امتياز مشکوک به ايتاليا داد و اعتراض شديد بازيکنان ايران را موجب شد. حتي سيچلو مربي ايران هم نسبت به داور اعتراض داشت. ايتاليا در ست سوم از موجوديت واليبال خود برابر ايران دفاع مي کرد. آن‌ها ست سوم اين مسابقه را با امتياز ۲۵بر ۲۲ به سود خود تمام کردند.

ساواني با ۱۲ امتياز بهترين بازيکن ست سوم اين مسابقه و تعويض طلايي سرمربي ايتاليا بود که با وجود مصدوميت نقش بسزايي در پيروزي تميش ايفا کرد.

ست چهارم: ۳۲ بر۲۹ ايران

ايران در ست سوم باز هم کار را با تسلط آغاز کرد و خيلي زود سه امتياز از حريف پيش افتاد. سرويس‌هاي خوب تشکري و دفاع منسجم روي تور ايران را پيش انداخته بود. موسوي در مصاف با زايتسو اسطوره ايتاليايي کار سختي داشت. تمام ملي پوشان ايران در اين بازي فراتر از حد انتظار کار مي‌کردند. اما کار در برابر بازيکنان نامدار و با تجربه ايتاليا آسان نبود. آن‌ها در امتياز ژنج سرانجام کار را به تساوي کشاندند. محمد موسوي باز هم امتياز سرويس گرفت. ايران همچنان از حريف خود پيش بود. شاگردان ولاسکو نمي خواستند کار به ست پنجم بکشد. حريف سر تسلي شدن نداشت. هر دو تيم پاياپاي پيش مي‌رفتند. ساواني همچنان پر انرژي کار مي‌کرد. هواداران تيم ملي ايران نيز در تمام طول اين مسابقه يکصدا ملي‌پوشان را تشويق مي‌کردند. علي مباشري روي دست دفاع ايتاليا خيلي خوب امتياز مي‌گرفت. موسوي در نبرد تن به تن با زاتيسو موفق تر بود. او ايران را دو امتياز از حريف پيش انداخت. ولاسکو خوشحال بود. واليبال جهان قدرت جديدي را مي‌شناخت. ايران مقابل دومين تيم پرافتخار تاريخ ليگ جهاني مقتدرانه کار مي‌کرد. وقت استراحت فني دوم هم به سود ايران تمام شد. تعداد پرچم هاي ايران در سالن بيشتر از ايتاليا بود. بازيکنان ايتاليا با چنگ و دندان در پي پيروزي در اين ست بودند. آن‌ها با تکيه بر سرويس‌هاي پر قدرت پيرارلي عملا سرعتي‌هاي ايران را از کار مي‌انداختند. پيش بيني نتيجه اين ست غير ممکن بود. هر دو تيم خوب کار مي کردند. ايتاليا در امتيازهاي پاياني پيش افتاده بود. موسوي با هنرنمايي خود و کمک گرفتن از پايش اختلاف امتياز را به عدد يک رساند. امير غفور پاس بلند معروف را به امتياز بدل کرد و در امتياز ۲۳ کار به تساوي رسيد. بازي در امتيازهاي بالا ادامه داشت. بازي خوب معروف و داودي و غفور اجاه نمي داد ايتاليا پيروز شود. در مقابل زايتسو به تنهايي کار را مساوي پيش مي برد.

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي