اوباما رای عدم کفایت گرفت

ایمیلی که کمیته دموکراتیک آمریکا برای حامیان حزب دموکرات ارسال کرده، نسبت به روی کار آمدن جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره هشدار داده و اعلام کرده است که اگر اکثریت به دست جمهوری‌خواهان بیفتد، شاید به عدم کفایت اوباما رأی دهند.

اوباما رای عدم کفایت گرفت

شبکه «فاکس‌نیوز» اعالم کرد: کمیته ملی دموکراتیک آمریکا روز شنبه با ارسال ایمیل‌هایی به مردم این کشور توصیه کرده است که اگر می‌خواهند «باراک اوباما» بتواند تا پایان دوره 4 ساله‌اش رئیس‌جمهور بماند، باید در انتخابات سال 2014 کنگره به دموکرات‌ها رأی دهند.

پایگاه «دیلی‌کالر» گزارش داده است که انتشار این ایمیل شائبه‌ای را در مورد قصد احتمالی جمهوری‌خواهان برای رسیدن به کرسی‌های کافی در کنگره و اعلام عدم کفایت اوباما، ایجاد کرده است.

ایمیل‌ها که با اشاره به اظهارات برخی اعضای حزب جمهوری‌خواه، نسبت به احتمال احضار اوباما و رأی عدم اعتماد به وی، در صورت روی کار آمدن تعداد بیشتری از نمایندگان جمهوری‌خواه، هشدار داده‌اند.

در بخشی از این ایمیل آمده است: جمهوری‌خواهان واقعا از این ایده خوششان آمده. به این جمهوری‌خواه‌ها نشان بدهید که خیلی اشتباه می‌کنند و برای اوباما کنگره‌ای فراهم کنید که هوای او را داشته باشد.

از سال 2009 که «باراک اوباما» روی کار آمد، هنوز هیچ نماینده‌ای مسئله ر‌أی عدم کفایت را مطرح نکرده و درخواستی هم در این راستا به کمیته قضایی مجلس نمایندگان ارائه نشده است. «جورج بوش» رئیس‌جمهور سابق هم با موضوع عدم کفایت مواجه بود، اما زمانی که در سال 2006 دموکرات‌ها اکثریت را در مجلس نمایندگان به دست آورند، «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان اعلام کرد بحث عدم کفایت روی میز نیست. «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق هرچند برای عدم کفایت به کمیته قضایی معرفی شد، اما از سوی این کمیته تبرئه شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه