انتشار مطلب درباره “ضراب” و “گوندش” در ترکیه ممنوع شد

دسته بندي : بین الملل,⭐ اخبار
تاريخ : 4 بهمن

انتشار هر گونه خبر در مورد “رضا ضراب” و “ابرو گوندش” ممنوع شد. وکلای رضا ضراب، تاجر ایرانی الاصل، متهم اصلی پرونده فساد مالی ترکیه و همسر ابرو گوندش خواننده مشهور این کشور از دادگاه خواستند تا هر گونه انتشار خبر درباره این زوج ممنوع اعلام شود.

دادگاهی در  استانبول نیز با درخواست این زوج با صدور حکمی موافقت کرده است:« انتشار هر گونه یادداشت و گفت وگو و تفصیل خبر در روزنامه‌ها وسایت های خبری و تلویزیون درباره پرونده رضا ضراب ممنوع شد.»

انتشار مطلب درباره “ضراب” و “گوندش” در ترکیه ممنوع شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
همچنین دادگاه شرط دیگری را نیز مطرح کرد که انتشار مطلب درباره  پرونده رضا ضراب فقط باید خبری باشد یعنی از طرف دادگاه مورد تایید باشد و  از هرگونه حدس و گمان  و تحلیل دور باشد.

بر طبق رای این دادگاه انتشار هر گونه خبر تصویری، شنیداری یا مکتوب، انتشار گزارش مطبوعاتی یا اینترنتی درباره رضا ضراب و ابروگوندش تا پایان این روند ممنوع شد. این وکلا انتشار اخبار در مورد ضراب وابروگوندش را در حالی كه تحقیقات در حال انجام است نقض آزادی شخصی این دو نفر و نقض سری بودن تحقیقات و تدابیر قضایی دانستند.

این رای دادگاه در حالی صادر شده که رسانه های ترکیه تمام زندگی ضراب را زیر نظر گرفته اند. روزنامه جمهوریت چندی پیش در گزارشی نوشته  بود حال روحی ابرو گوندش با دستگیری همسرش خوب نیست. گوندش اکنون شرایط مناسبی را سپری نمی‌کند و زندگی‌اش به دلیل بازداشت ضراب و اتهام هایی که در رابطه با فعالیت‌های تجاری او در رسانه‌ها منتشر شده، مختل شده است و از احتمال جدایی این دو خبر داده بود.

همچنین پس از انتشار نوار صوتی شنودهای تلفنی پلیس ترکیه از رضا ضراب، ابرو گوندش دیگر برای دیدار با همسرش به زندان نرفته است. او در هر فرصتی به دیدار همسرش در زندان متریس در استانبول می‌رفت.

همسر میلیاردر گوندش متهم شده که برای تسهیل تجارت در دبی، از “فحشا” استفاده می کرده است. بر اساس فایل صوتی منتشر شده، یکی از این زنان در اختیار خود ضراب بوده است.

ابرو قبل از افشای فساد اخلاقی شوهرش در حالی که در یک برنامه تلوزیونی زنده گریه کرده و گفته بود «روزی که با رضا ضراب ازدواج کردم به هم قول دادیم که در روزهای تلخ و شیرین زندگی در کنار هم باشیم. او پدر فرزندم است و نمی‌خواهم دخترم از این وضعیت لطمه ببیند.»

رضا ضراب  پس از بازداشت در اعتراف‌های اولیه خود از بابک زنجانی میلیادر ایرانی که در زندان به سر می‌برد به عنوان رئیس خود یاد کرد. زنجانی نیز طی انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در فیس بوک این ادعای ضراب را رد کرد و نوشت که من تنها یکبار ضراب را دیده‌ام.

همچنین رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز که پس از بازداشت ضراب تحت فشار بود و با استفعا و برکناری تعدادی از کابینه خود روبه رو شد، از او حمایت کرد و ضراب را “خیر” نامید.

 

منبع: تدبیر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي