اموزش ایمپلنت ستاتیرا

تاريخ : 25 بهمن

ایمپلنت روشی در دندانپزشکی که با توجه به پیشرفت علم بسیاری از دندانپزشکان دوره کوتاه مدت روشهای ایمپلنت را می گذرانند و این خدمات را در مطب خود ارائه می دهند.

البته کتابهای زیادی در این باره به صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارد.

اموزش ایمپلنت ستاتیرا, پورتال خبری فرهنگی گهر

اموزش ایمپلنت ستاتیرا 

اما چه کسانی می‌توانند ایمپلنت کنند؟

خاکباز متخصص جراحی فک و صورت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل درباره این‌که چه افرادی می‌توانند ایمپلنت انجام دهند توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش ایسنا، وی از انجام جراحی ایمپلنت در دانشکده دندانپزشکی بابل با هزینه کمتر از مراکز خصوصی خبر داد.

خاکباز  گفت: دندانی به پیچ ساخته شده از جنس تیتانیوم که در استخوان فک کاشته می‌شود و جایگزین دندان از دست رفته می‌شود ایمپلنت می‌گویند که می‌تواند یک پارچه و یا دو تکه باشند.

وی با اشاره به این‌که هنگامی که دندان‌ها از میان می‌رود، ناحیه استخوان فک که این دندان‌ها را نگه می‌دارد شروع به از میان رفتن می‌کند، ادامه داد: ایمپلنت به حفظ این استخوان و ظاهر فک کمک می‌کند و پس از کشیدن یا در کل نبودن دندان، دندان‌های اطراف جابجا و به سمت حفره‌های خالی دندان کج می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: از دست دادن دندان می‌تواند بر کیفیت جویدن غذا و نوع غذاهایی که شما امکان خوردن آن‌ها را دارید، تأثیر داشته باشد. برخی که دندان‌های آن‌ها از بین رفته است رژیم غذایی ضعیف دارند و به این ترتیب ممکن است سلامت کلی آنها تحت‌تأثیر قرار گیرد.

دکتر خاکباز خاطرنشان کرد: میوه‌ها و سبزیجات خام نیازمند جویدن بیشتر هستند. از همین‌رو کسانی که با جویدن مشکل دارند ممکن است از مصرف آن‌ها خودداری کنند و سایر انتخاب‌ها، چون مخلوط کردن، پوره کردن و آب گرفتن نیز همواره قابل استفاده نیستند.

وی افزود: از دست دادن دندان‌ها می‌تواند وضعیت گاز گرفتن آن‌ها را تغییر دهد، تغییر در وضعیت گاز گرفتن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات خاص برای مفصل فک شود که در اصطلاح تخصصی به آن مفصل گیجگاهی یا تحتانی نیز گفته می‌شود.

خاکباز گفت: از دست دادن دندان‌ها می‌تواند وضعیت صحبت کردن و طرح لبخند شما را تحت‌تأثیر قرار دهد و به این ترتیب اعتماد به نفس شما را کاهش دهد.

این متخصص خاطرنشان کرد: بدن انسان ایمپلنت دندان تیتانیوم را به‌عنوان اجسام خارجی پس نمی‌زند و هنگامی که آن‌ها در استخوان کاشته می‌شوند، استخوان در یک فرآیند به نام الصاق استخوانی اطراف آن رشد کرده و گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که لثه‌های سالم داشته باشد و استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت در فک آن‌ها وجود داشته باشد کاندیداهای مناسبی برای کاشت ایمپلنت محسوب می‌شوند.

متخصص جراحی فک و صورت خاطرنشان کرد: بعضی افراد که استخوان فک خود را از دست داده‌اند نیز می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند، اما ابتدا لازم است استخوان از بین رفته با استفاده از روش‌های درمانی مناسب تجدید و ترمیم شود.

دکتر خاکباز ادامه داد : وجود همه دندان‌ها در دهان می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و با ایمپلنت شما دیگر نگران توجه دیگران به دندان‌های از میان رفته خود نخواهید بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: هم‌اکنون جراحی کاشت ایمپلنت در نواحی بی‌دندانی فک، تحت پوشش چند سازمان (ارگان) محدود قرار داشته و طبیعتاً در شرایط آزاد در مراکز دانشگاهی(کلینیک عصر دانشکده دندانپزشکی بابل) با هزینه‌ای به مراتب کمتر از مراکز خصوصی هم ‌کنون در حال انجام است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي