اقداماتی در مورد خرخر خفیف

تاريخ : 25 مرداد

اگر خر خر کردن ناشی از بیماری قفسه سینه نباشد، براحتی با رعایت اقداماتی قابل درمان است. خرخر کردن ها با هم متفاوتند ،پس معالجه آن نیز فرق خواهد کرد .مشخص است کسی که چاق است اگر لاغر شود در خرخرکردن او نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

اقداماتی در مورد خرخر خفیف, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر خرخر شدید باشد و با وقفه تنفسی نیز همراه باشد معمولا با این مراقبت ها مشکلات برطرف نمی شود و ممکن است نیاز به جراحی باشد.
اقداماتی را که در موارد خرخر خفیف به بیماران توصیه می کنیم به شرح زیر است:
اگر بیمار دچار اضافه وزن است در جهت کاهش وزن خود اقدام کند.
● ترک مصرف سیگار: استعمال دخانیات خود باعث خرخر میشود

▪ اصلاح وضعیت خواب: در حالت طاق باز خرخر تشدید می شود. اگر فردی که خرخر می کند عادت دارد طاق باز بخوابد باید کاری کنیم که حتما به پهلو بخوابد. برای این کار روش هایی وجود دارد مثلا به پشت پیراهن وی جیبی دوخته و داخل این جیب وسیله ای مثل توپ تنیس قرار داده می شود. وقتی بیمار طاق باز بخوابد توپ ناراحتش می کند و نتیجتا فرد به طور ناخودآگاه غلت زده و به پهلو خواهد خوابید.

▪ استفاده از گشادکننده سوراخ بینی: این کار برای کسانی که علت خرخرشان انسداد بینی است و انسداد بینی آنها به نحوی است که با عمل جراحی قابل اصلاح نیست یا این که بیمار تمایلی به عمل ندارد. این گشادکننده وسیله ای است که سوراخ های بینی را از هم باز کرده و باعث خواهد شد، انسداد هنگام خواب کمتر شده و مریض راحت تر باشد. این وسایل را می توان از داروخانه ها تهیه نمود.

▪ استفاده از ماسک: ماسک برای کسانی است که قادر به استفاده از گشادکننده ها نیستند. عملکرد ماسک بدین صورت است که هوا با فشار بیشتری وارد بینی شده و این فشار مسیر داخل بینی را باز می کند. اشکال ماسک این است که ممکن است تحمل آن برای بیمار راحت نباشد.
جراحی: روش نهایی در درمان خرخر جراحی است. اگر کسی با اقدامات گفته شده نتیجه نگرفت مرحله آخر جراحی است.

▪ جراحی: این عمل با دو روش ساده و رایوفرکونسی قابل انجام است. نام این عمل فارنگوپالاتواولوپلاستی است. در این عمل لوزه ها برداشته شده و چین قدامی و خلفی لوزه به یکدیگر دوخته می شود. سپس زبان کوچک مقداری کوتاه می شود و نهایتا کام نرم در چند نقطه با استفاده از رادیو فرکونسی یا کوتر تحریک می شود. این کار باعث سفتی و جمع تر شدن کام نرم می شود. معمولا این عمل به میزان زیادی کمک کننده است و مشکل بیمار را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

 

 منبع: hidoctor.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي