افزایش اپلیکیشن های اسپم در ویندوز استور

وب‌سایت iStartedSomething انتقادی را از اکوسیستم ویندوزفون به عمل آورده است که اخیرا به یکی از نقاط اشتراک بسیاری از کاربران ویندوزفون تبدیل شده است. این مشکل مربوط به اپلیکیشن‌های اسپمی است که شمار آن‌ها اخیرا در ویندوز استور بسیار افزایش یافته است.

 افزایش اپلیکیشن های اسپم در ویندوز استور, پورتال خبری فرهنگی گهردر واقع موارد ذکر شده اپلیکیشن‌های تحت وبی هستند که از آیکون و حتی نام برخی از اپلیکیشن‌های شناخته شده بهره برده و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می‌کنند.

یکی از بهترین مثال‌های موجود برای چنین مواردی، جستجوی اپلیکیشن رسمی فیس بوک در زبانی غیر از انگلیسی است که در اینصورت اپلیکیشن ثانویه‌ و غیررسمی فیس‌بوک که محبوبیت فراوانی نیز دارد، پدیدار می‌شود. این اپلیکیشن نظرات تقلبی فراوانی نیز همراه خود دارد که آن را تبدیل به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کرده است.

فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز در چنین موردی مملو از اپلیکیشن‌های غیر رسمی و اسپم است که محبوبت فراوانی نیز دارند و در ابتدای صف جستجو قرار می‌گیرند که می‌توان این فروشگاه را از این منظر به‌ نوعی ضعیف‌تر از فروشگاه گوگل‌‌پلی عنوان کرد، چراکه حداقل در فروشگاه گوگل‌پلی اپلیکیشن‌هایی با نام و لوگوی مشابه اپلیکیشن رسمی بسیار کمتر است.

 

منبع: زومیت

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه