اعلام هزینه مومیایی کردن جسد در ایران

تاريخ : 18 اردیبهشت

اعلام هزینه مومیایی کردن جسد در ایران

 

پزشکی قانونی به شکل نوین آن در ایران از حدود ۹۰ سال پیش به صورت اداره‌ای وابسته به وزارت دادگستری فعالیت خود را آغاز کرد. با توسعه روش‌های کشف جرم و افزایش نیاز مجامع قضایی به خدمات پزشکی قانونی به اداره کل تبدیل شد و در سال ۱۳۷۲ با تصویب مجلس شورای اسلامی، سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان سازمانی مستقل و زیر نظر رئیس قوه قضائیه تأسیس شد.

 

ایران ناز: هم اكنون پزشكي قانوني در مورد مرگ‌های ناگهانی طبیعی در بالغین و کودکان، مرگ در زندان، تشخیص هویت، تروماتولوژی (ضرب و جرح)، سلاح گرم و انفجارات، خفگی‌ها، غرق‌شدگی‌ها، تروماهای حرارتی (سوختگی، سرمازدگی، گرمازدگی)، برق‌گرفتگی و صاعقه‌زدگی، حاملگی و سقط جنین، نوزادکشی، کودک‌آزاری، مسائل جنسی در پزشکی قانونی، کلیات سم‌شناسی، الکل‌ها، داروهای مخدر و توهم‌زا، آفت‌کش‌ها، سموم گازی و سموم دارویی، مرگ در محيط كار و غيره آزمايش، تحقيق و اعلام نظر كرده و نتايج آن را بر اساس طبقه بندي به مراجع قضايي يا رسانه ها اعلام مي كند.

 

بر اساس این گزارش انجام آزمایشات و نتیجه رسمی آن هزینه هایی را در برخواهد داشت که هر ساله تعرفه این هزینه ها از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور رسما اعلام می شود. امسال هم تعرفه ها نشان می دهد برخی از تعرفه ها با افزایش قیمت همراه بوده است. بعنوان نمونه یک کارشناسی پزشکی قانونی در کمیسیون تخصصی ۱۴۰ هزار تومان هزینه دارد که در سال گذشته ۱۲۰ هزار تومان بود و اگر این کمیسیون کارش به کمیسیون مجدد برسد باید ۱۸۰ هزار تومان پرداخت شود که این هزینه سال گذشته ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

 

همچنین بر اساس اعلام نرخ تعرفه های سال ۹۴ می توان گفت که این تعرفه ها افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی داشته است.

 .

اعلام هزینه مومیایی کردن جسد در ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

 

 

در اعلام تعرفه های پزشکی قانونی موضوع مومیایی اجساد هم آمده که شاید این تصور ایجاد شود که مگر اجساد را در ایران مومیایی می کنند؟ کارشناسان پزشکی قانونی می گویند مومیایی کردن این اجساد نیاز به تزریق مواد شیمیایی ندارد و تنها از طریق ضد عفونی کردن جسد انجام می شود.

 .

اعلام هزینه مومیایی کردن جسد در ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

 

البته بیشتر مومیایی اجساد برای انتقال جسد از ایران به سایر کشورها انجام می شود که هزینه تعرفه آن ۲ میلیون تومان است، در سال گذشته این هزینه ۱.۵ میلیون تومان بوده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي