اعلام نرخ رسمی خرید و فروش زنان توسط داعش

اعلام نرخ رسمی خرید و فروش زنان توسط داعش

گروه تروریستی داعش با انتشار سندی نرخ رسمی خرید و فروش زنان به اسارت گرفته شده مسیحی ، ایزدی و دیگر زنان به غنیمت گرفته شده این گروه در مناطق تحت تسلط این گروه تروریستی در عراق و سوریه را منتشر کرد.

در این سند که در یک وب سایت متعلق به گروه داعش منتشر شده قیمت زنان برده در رده های سنی مختلف به طور رسمی به واحد پول دینار (واحد پول داعش) در مناطق تحت تسلط این گروه اعلام شده است.

در این سند آمده است: مردان می توانند تا 3 کنیز خریداری کنند. همچنین شهروندان سوریه و ترکیه بدون محدودیت می توانند از بازار فروش برده داعش خرید کنند.
بخشنامه منتشره داعش که ممهور به مهر کادر رهبری این گروه تروریستی است

اعلام نرخ رسمی خرید و فروش زنان توسط داعش
اعلام نرخ رسمی خرید و فروش زنان توسط داعش

نرخ اعلام شده برای زنان و دختران کنیز در سند ابلاغ شده به شرح زیر است:

-دختران از 1 تا 9 سال ( 200 هزار دینار داعش معادل حدود 600 هزار تومان)

-دختران 10 تا 20 سال ( 150 هزار دینار معادل 450 هزار تومان)

-دختران و زنان 20 تا 30 ساله ( 100 هزار دینار = 300 هزار تومان)

-30 تا 40 ساله ( 75 هزار دینار = 225 هزار تومان)

– 40 تا 50 سال (50 هزار دینار معادل 150 هزار تومان)

گفتنی است بنا به اعلام مقامات عراقی هم اکنون داعش به دلیل بحران اقتصادی نرخ های فروش زنان و دختران در اختیار خود را کاهش داده است تا بتواند با فروش آنها منبع درآمدی کسب کند.

این سند منتشر شده از سوی داعش به تاریخ ذی الحجه سال جاری قمری (1435) = اکتبر 2014 است. هم اکنون منطقه تحت تسلط داعش در عراق و سوریه به تنها بازار بزرگ برده داری در جهان تبدیل شده است.

طبق کنوانسیون های بین المللی و حقوق بشر مدرن ، انسان ها اعم از زن و مرد آزاد آفریده شده و دارای حقوق طبیعی انسانی و بسته به منطقه محل زندگی شان دارای حق شهروندی می باشند. بر اساس موازین حقوق بشر هیچ کسی حق ندارد انسانی را تصاحب کند و یا انسان را همچون کالایی تجاری در بازار به فروش بگذارد.

در ماده چهارم اعلامیه جهانی حقوق بشر درباره منع برده داری چنین آمده است: “هیچ‌کس را نباید در بیگاری بردگی نگاه داشت؛ برده داری و تجارت برده باید در تمامی اشکال آن ممنوع گردد.”

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه