اعلام زمان واریز سهميه بنزين مرداد ماه

دسته بندي : عمومی
تاريخ : 27 تیر

خبرگزاری مهر: همزمان با تثبیت سهمیه و قیمت بنزین خودروهای شخصی، خدماتی و عمومی، با مصوبه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت سهمیه بنزین مردادماه امسال موتورسیکلت‌ها با پلاک قدیمی از ۲۵ به ۱۰ لیتر کاهش می‌یابد.

اعلام زمان واریز سهميه بنزين مرداد ماه, پورتال خبری فرهنگی گهر

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت نفت خواستار کاهش ماهانه ۱۵ لیتری سهمیه بنزین برخی از موتورسیکلت‌ها در مرداد ماه سالجاری شده است.

بر این اساس، سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای آن دسته از موتورسیکلت‌های با پلاک قدیمی از ابتدای مردادماه سالجاری از ۲۵ به ۱۰ لیتر در ماه کاهش می یابد.

کاهش ۱۵ لیتری سهمیه بنزین این موتورسیکلت‌ها در قالب اجرای طرح ساماندهی سهمیه سوخت توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام شده است و به نظر می‌رسد ستاد هدفمندی یارانه‌ها با طرح پیشنهاد ستاد سوخت برای کاهش سهمیه بنزین موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی موافقت کرده است.

یک مقام مسئول در وزارت نفت  با بیان اینکه اجرای این طرح از ابتدای مردادماه سالجاری قطعی شده است، اظهار داشت: در صورت تجدیدنظر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اعلام آن به وزارت نفت، امکان به تعویق افتادن این طرح به بعد از ماه مبارک رمضان وجود دارد.

عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیشتر در جمع خبرنگاران درباره ساماندهی موتورسیکلت‌ها با اشاره به اینکه حدود ۷.۸ میلیون موتورسیکلت کارت سوخت دارند، گفته بود: ممکن است بخشی از این موتورسیکلت‌ها وجود نداشته باشند و در حال حاضر نیز حدود یک میلیون دستگاه توقیف است و ما باید در این بخش ساماندهی دوباره‌ای را انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه برنامه ریزی شده است تا موتورسیکلت‌هایی که از زمان توقیف آنها سه تا شش ماه می‌گذرد و دارای بیش از ۱۰ سال عمر است و مالک آن به سراغ رفع مشکل موتورسیکلتش نمی‌رود را اسقاطی تلقی کنیم و کارت سوخت آن را نیز باطل کنیم، تصریح کرده بود: از دارندگان موتورسیکلت‌های توقیفی کمتر ۱۰ سال خواسته می‌شود تا به سیستم‌های تغییر پلاک مراجعه و مشکلات موتورسیکلت خود را حل کنند.

به گفته این مقام مسئول، طرحی به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه شده است که در صورت تصویب، سهمیه‌ای به موتورسیکلت‌های بنزین سوز جدید تعلق نگیرد.

قیمت و سهمیه بنزین مرداد خودروها تثبیت شد

سهمیه و قیمت بنزین خودروهای شخصی و عمومی برای مرداد ماه سالجاری تثبیت شده است و تا ۳۱ تیر ماه به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود.

بر این اساس برای پنجمین ماه سالجاری بنزین سهمیه‌ای خودروهای شخصی ۶۰ لیتر و با نرخ نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

همچنین مرداد ماه سالجاری، برای موتورسیکلت‌ها (به استثنای موتورهای پلاک قدیمی) ۲۵ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای و برای خودروهای شخصی ۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد (۷۰۰ تومانی) پیش بینی شده است.

در همین حال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

همچنین در مرداد ماه سالجاری تغییری در سهمیه گازوئیل خودروهای سنگین به وجود نیامده است و نحوه اختصاص سهمیه گازوئیل این خودروها همچون ماه‌های گذشته انجام می‌شود.

پیشتر شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت از به تعویق افتادن طرح افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی از جمله بنزین و گازوئیل در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي