اعلام آمار نجومی طلاق در کشور + آمار ازدواج

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 28 آذر

متاسفانه در چند سال اخیر آمار طلاق در کشور به طرز فجیعی افزایش داشته است ، در ادامه آمار نجومی طلاق و ازدواج را خدمت شما گزارش می دهیم. در این خبر شهرهایی که بیشترین و کمترین آمار طلاق و ازدواج را داشته اند اعلام خواهیم کرد.

اعلام آمار نجومی طلاق در کشور + آمار ازدواج, پورتال خبری فرهنگی گهر

آمار زیر مربوط به سال ۹۷ می باشد که از ثبت احوال استخراج شده است

 ۵۴۹ هزار و ۸۶۱ واقعه ازدواج و ۱۷۴ هزار و ۶۹۸ واقعه طلاق سال ۹۷  در کشور به ثبت رسیده است  که در این میان میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷.۵ سال  و زنان ۲۳.۴ سال گزارش شده است و میانگین سن مردان در طلاق‌های ثبت شده  ۳۶.۹سال و میانگین سن زنان به هنگام طلاق  ۳۲.۱ سال ثبت شده است.

 

ابوترابی با اشاره به این که در  میزان عمومی (ناخالص)ازدواج به ازای هر هزار نفر، ۷نفر است اظهار کرد: استان‌های خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، لرستان و خوزستان دارای بالاترین میزان ازدواج  و استان‌های سمنان، البرز، تهران، بوشهر و اصفهان دارای پایین‌ترین میزان ازدواج در سال ۹۷ بودند.

 

وی با اشاره به اینکه میزان عمومی(ناخالص) طلاق ۲.۲ به ازای هر هزار نفر جمعیت است گفت: استان‌های خراسان رضوی، تهران، کردستان، قم، گیلان ، اردبیل دارای بیشترین میزان طلاق و استان‌های سیستان‌وبلوچستان، چهارمحال‌بختیاری، ایلام ، خراسان جنوبی، هرمزگان و بوشهر دارای پایین‌ترین میزان عمومی طلاق در سال گذشته بوده‌اند.

 

سخنگوی سازمان ثبت احوال در پاسخ به این سوال که علت روند رو به کاهش ازدواج و ولادت چیست؟ اظهار کرد: گذار متولدین دهه ۶۰ از سن ازدواج و فرزند آوری تقریبا عامل اصلی روند کاهش ازدواج و ولادت است اما در طلاق شاهد سکون روند طلاق هستیم، زیرا این موضوع مرتب توسط دستگاه‌های مربوطه از جمله شورای اجتماعی کشور رصد می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه  روند تغییر نام و نام خانوادگی در کشور رو به کاهش است  گفت: خانواده‌ها در سال‌های اخیر در انتخاب نام دقت بیشتری می‌کنند. در سال ۹۷ شاهد تغییر نام خانوادگی ۱۷۵ هزار و ۹۵۷ نفر بودیم.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي