اعجاب دانشمند آمریکایی از اعجاز علمی قرآن + فیلم

دسته بندي : علمی,مذهبی,⭐ اخبار
تاريخ : 11 اسفند

اعجاب دانشمند آمریکایی از اعجاز علمی قرآن

اعجاب دانشمند آمریکایی از اعجاز علمی قرآن + فیلم, پورتال خبری فرهنگی گهر

اعجاب دانشمند آمریکایی از اعجاز علمی قرآن

یک دانشمند آمریکایی با توجه به اکتشافات علمی خود و آیات ۱۲ الی ۱۴ سوره مبارکه مومنون به نتایج جالب توجهی رسیده است.

مشاهده فیلم در ادامه مطلب

یکی از قوی‌ترین ادله بر اثبات اعجاز قرآن، «تحدی» قرآن کریم است. یعنی بشریت «جن و انس»  را برای نوشتار خود دعوت به  همانندآوری کرده است. بنابراین یکی از ارکان معجزه قرآن تحدّی است. دعوت خداوند از همه جهانیان و شکاکان برای مقابله با قرآن است.

دلیل این تحدی این است که نوع کلام از نوع کلام بشر نیست که با گذشت زمان کهنه شود بلکه کلام خالق بشر است که  همیشه تازه است. قرآن کتابی است که  معانی بلند و سخنان حکیمانه و دانش‌های مختلف در آن جمع شده است و دانشمندان هرگاه سطح معارفشان بالا رود می‌توانند به گوشه‌ای از حقایق آن با توجه به تخصص علمی خود دست پیدا کنند.

به عنوان نمونه آیات ۱۲ تا ۱۴ سوره مومنون خداوند متعال در رابطه با چگونگی شکل‌گیری انسان از ابتدای پیدایش در رحم مادر تا به دنیا آمدن شرح مفصلی داده است؛ «وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِینٍ»، «ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِی قَرَارٍ مَّکِینٍ»، «ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَکَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ». معنی آیات این است که ما انسان را از عصاره‌ای از گِل آفریدیم، سپس آن را نطفه‌ای در قرارگاهی استوار قرار دادیم،  آنگاه نطفه را علقه گرداندیم و آن علقه را به صورت پاره گوشتی درآوردیم، سپس آن پاره گوشت را استخوان‌هایی ساختیم و به استخوان‌ها گوشت پوشاندیم. سپس آن را با آفرینشی دیگر پدید آوردیم. آفرین باد بر خدا که بهترین آفرینندگان است.

علامه طباطبایی در رابطه با تفسیر این آیات می‌فرماید: ما نوع بشر را ابتدا از گل آفریدیم، یعنی حضرت آدم (علی نبینا و آله و علیه السلام) از گل و آن گاه نسل او از نطفه آفریده شده‌اند، و چون خلق به معنای تقدیر و اندازه‌گیری است، معنای صحیح آن است که می‌فرماید: ما انسان را در آغاز از فشرده و خلاصه‌ای از اجزای زمین که با آب آمیخته بود اندازه‌گیری کردیم. و (نطفه ) به معنای آبی اندک است، می‌فرماید: سپس ما انسان را نطفه‌ای کردیم که در رحم تمکن و استقرار دارد و پس از آن مراحل رشد جنین انسان را ذکر می‌کند که ابتدا به صورت خونی بسته و بعد از آن به صورت تکه گوشتی لهیده و پس از آن به صورت استخوان درمی‌آید و به دنبال آن خداوند، استخوان را با گوشت می‌پوشاند و صورت جنین بشر را پیدا می‌کند. (انشاء) یعنی احداث و تربیت چیزی و خداوند برای آنکه دلالت کند بر اینکه، آنچه در این مرحله ایجاد می‌شود، حقیقت دیگری است غیر از آنچه در مراحل قبلی بود، یعنی مرحله‌ای که آن جنین انسانی که صرف ماده‌ای مرده و جاهل و عاجز بود، به صورت موجودی زنده درمی‌آید که دارای ذات و صفات و خواص مغایر با سابقش است و این همان زمانی است که خداوند روح را در کالبد جنین انسان می‌دمد. در آخر فرمود مبارک باد خدا که بهترین خالقان است، و خداوند مبارک (با برکت ) است چون اختصاص به خیر کثیر دارد و تمام موجودات را ایجاد کرده و اجزای آنها را ترکیب می‌کند و به واسطه آن خیر، بر همه خلائق جود و افاضه کی‌کند و خدا بهترین خالقان است.

اما آنچه مورد توجه یکی از دانشمندان آمریکایی قرار گرفته است، مرحله دوم شکل‌گیری جنین است که مرحله «علقه» است. کلمه «علقه» به انگلیسی سه معنی «معلق شده»، «زالو» و «لخته خون» است که ارتباط جالبی با حقیقت علمی علقه در رحم مادر پیدا می‌کند که دانشمند آمریکایی به توضیح آن می‌پردازد:

 

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي