اعتصاب بازار تهران

دسته بندي : گوناگون
تاريخ : 4 تیر

اعتصاب بازار تهران بدلیل نوسانات عجیب ارز

بالاخره بازار تهران تعطیل شد

با تورم دو برابر ارز در عرض هفته ی گذشته و عدم همکاری دولت در این خصوص، امروز کلیه بازارهای تهران تعطیل شد.بازار بزرگ تهران ـ بازار قطعات یدکی ـ بازار چارسو ـ بازار علاالدین و …

پیش از ظهر امروز تعدادی از راسته پارچه‌فروشان پیش قدم شدند و کرکره مغازه‌های خود را پایین دادند اما کمی بعد بخش‌های دیگر بازار نیز به آنان پیوستند.
کسبه بازار می‌گویند در اعتراض به گرانی و وضعیت ارز امروز مغازه‌های خود را بسته‌اند.
برخی منابع غیر رسمی خبر می‌دهند که امروز در بازار تنش‌هایی هم ایجاد شده است ولی هنوز منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده و طبق گزارش خبرنگاران حاضر در بازار، پلیس در محل حاضر است و بازاریان نیز با حفظ آرامش اعتصاب کرده‌اند.
این اعتصاب در حالی است که عصر روز گذشته کسبه بازار موبایل ایران و پاساژ علاءالدین نیز دست از کار کشیدند و نسبت به گرانی نرخ دلار اعتراض کردند.

اعتراض به دولت

اعتصاب بازار تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

تعطیلی بازار چارسو

اعتصاب بازار تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

یکی از کاسبان علا الدین نوسان قیمت دلار و بستن گمرک را دلیل این تعطیلی عنوان کرد و گفت: به دلیل نوسان قیمت دلار و بالا رفتن قیمت اجناس، مغازه داران ترجیح می دهند که جنس خود را نفروشند. 

افراد با تجمع مقابل مغازه ها خواهان رسيدگي به وضعيت بازار و تصميم گيري براي تثبيت نرخ ارز هستند.
تجمع اين افراد به شکل پراکنده و آرام گزارش شده است.
يکي از اين بازاريان در گفت وگو با خبرنگاری گفت: صبح امروز کسبه مغازه هايشان را باز کردند اما برخي از آنها به علت شرايط نرخ ارز مغازه ها را تعطيل کردند.
وي که داخل مغازه خود نشسته بود اظهارداشت: برخي بازاريان همکاران خود را براي تعطيلي تشويق مي کردند.
به گزارش این خبرنگاری، شماري از مغازه هاي بازار موبايل علاء الدين نيز ديروز در اعتراض به همين مسائل براي چند ساعت مغازه هايشان را تعطيل کردند.
اعتصاب بازار تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر
برخي منابع، قيمت ارز در بازار آزاد را طي روزهاي گذشته افزون بر هشت هزار تومان اعلام کرده اند و اين درحاليست که امروز رئيس کل بانک مرکزي از ايجاد بازار ثانويه ارز در کشور خبر داد و گفت: در اين بازار صادرکنندگان خُرد غيرنفتي مي توانند براي تامين ارز کالاهاي گروه سوم، ارز خود را عرضه کنند.
ولي الله سيف، نرخ مبنا براي واردات کالاهاي گروه دوم را همان نرخ ارز رسمي دانست و گفت: يکي از مباحث جدي اين روزها در بازار، تبديل نرخ کالاهايي است که با بهاي۴۲۰۰ تومان وارد کشور مي شوند اما با قيمت هاي بالاتر نرخ گذاري مي شوند.
وي ادامه داد: بانک مرکزي براي کنترل قيمت ها و شفاف سازي در بازار، قرار است ارزهايي که با مبناي ۴۲۰۰ تومان به واردکنندگان تخصيص داده را در سامانه اي به اطلاع عموم برساند تا هر کسي کالايي وارد مي کند که قيمت آن منطقي نيست و با اين رقم مغايرت دارد، بتواند اعتراض کند و نهادهاي نظارتي همچون سازمان تعزيرات نظارت کنند.
اعتصاب بازار تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

اعتراض بازاریان تهران ـ امروز ۴ تیر ماه -۱۳۹۷

یک روز پس از اینکه فروشندگان موبایل در بازار چارسو و علاءالدین در تهران در اعتراض به افزایش بی‌رویه نرخ ارز و گران شدن تلفن همراه اعتراض کرده بودند، امروز دوشنبه چهار تیر ماه ۹۷ بازاریان تهران نیز در اعتراض به رکود حاکم بر بازار نوسان بی‌ضابطه نرخ ارز، کمبود مشتری و گرانی کالا دست از کار کشیدند.

بنا به گزارش ، ابتدا پارچه‌ فروشان و بازاریان راسته بازار بزرگ و چارسوق و سرای قیصریه اقدام به بستن مغازه‌های خود کردند و پس از آن سایر بازاریان نیز با بستن مغازه‌ها دست از کار کشیدند.

اعتصاب بازار تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي