اعتراض هاتف علیمردانی به تخلف سینماگران در اکران فیلم های نوروزی

تاريخ : 15 فروردین

ماجرای اعتراض  هاتف علیمردانی به تخلف سینماگران در اکران فیلم های نوروزی را در این بخش از سایت گهر برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

اعتراض هاتف علیمردانی به تخلف سینماگران در اکران فیلم های نوروزی, پورتال خبری فرهنگی گهر

هاتف علیمردانی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم “آباجان” درباره فروش فیلم و تخلف سینماداران گفت:
متاسفانه تخلف بارز چند سینما باعث شد تا فیلم‌‌های اجتماعی اکران شده در نوروز آنگونه که شایسته است دیده نشوند . با این وصف و عدم توجه به فیلم‌های اجتماعی شاهد کم رونقی تولید فیلم اجتماعی در سال جاری خواهیم بود. فیلم “آباجان” تنها پنج سالن دراختیار دارد که سانس کامل به فیلم اختصاص دادند و با این اوصاف  فیلم روزانه ٧٠ میلیون تومان فروش داشته برخی از روزها نسبت به فیلم “کوچه بی نام” که یک اثر اجتماعی پرفروش بود، فروش بیشتری داشتیم.

وی ادامه داد:
در روز دوازدهم فروردین ماه که مصادف با سالروز شهادت بود و کمدی‌ها اجازه نمایش تا ساعت ١٨ نداشتند،  فروش فیلم در پردیس ملت  ١٥ میلیون بود. جالب است که سینماها امکان نمایش فیلم کمدی را نداشتند اما حاضر نبودند فیلم‌های اجتماعی را هم اکران کنند. اگر نگاه درستی به آمار فروش فیلم‌های اجتماعی در نوروز داشته باشیم خواهیم دید که فروش سه فیلم ٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان بوده که نشان از مهجور ماندن فیلم‌ها است.

علیمردانى در ادامه گفت:
از هفته گذشته کمپین سینمای مستقل را تشکیل دادیم و تلاش می‌کنیم تا از فیلم‌های مستقل به درستی حمایت کنیم در شرایطی که متاسفانه سینماداران از سینمای مستقل توجه نمی‌کنند. در راستای حمایت از سینمای مستقل سینماهای کورش، آزادی، چهارسو و ملت به خوبی عمل کردند و اولین اقدام کمپین تقدیر از سینماداران این سینماها خواهد بود.

علیمردانی در خاتمه درباره تخلف سینماها گفت:
امروز در شورای صنفی نمایش حاضر شدم و اعتراضم را اعلام کردم. اگر این رویه به عادت تبدیل شود به هیچ وجه سینمای اجتماعی دوام نخواهد آورد.امیدوارم این رویه اصلاح شود و ما بتوانیم سینمای اجتماعی در خور توجه را ادامه دهیم. اگر رویه سینماداران تغییر کند نتیجه‌اش را خواهند دید. چرا “آباجان” با موضوعی که دنبال می‌کند باید با ١٠ سالن اکرانش را آغاز کند؟ با این اوصاف ٧٠٠ میلیون تومان فیلم فروخته است و سالن‌های این فیلم صندلی خالی ندارد اگر سینماداران سانس به فیلم اختصاص دهند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي