اطلاعاتی در مورد مضرات و خواص دارچین

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 3 آذر

همانطور که می دانید دارچین دارای خواص فراوانی است اما بعضی از افراد که مبتلا به بیماری هایی هستند باید با احتیاط این ماده غذایی را مصرف کنند. در این مطلب اطلاعاتی در مورد مضرات و خواص دارچین را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

اطلاعاتی در مورد مضرات و خواص دارچین, پورتال خبری فرهنگی گهر

در حالی که چندین مطالعه علمی این مهم را ثابت کرده اند که دارچین می تواند باعث بهبود سطوح قند خون شود و ادعا می کنند که می تواند حرکت قند در جریان خون را با کم کردن حضور انسولین در بدن کنترل نماید، اما این تمام واقعیت در مورد دارچین نیست!!

 

واقعیت اثر دارچین در بدن

واقعیت آن است که اثر دارچین در کنترل قند خون در کوتاه مدت بروز نمی کند، بلکه در یک مطالعه علمی بر روی افراد داوطلب مبتلا به دیابت مشخص شد که خوردن یک تا شش گرم دارچین در روز به مدت چهل روز مداوم (یعنی مصرف روزانه حدود نصف قاشق چایخوری) می تواند این اثر را برای بدن به همراه داشته باشد. پس در صورتی می توان دارچین را عامل کنترل قند خون در افراد دیابتی دانست که اولا به طور منظم نصف تا یک قاشق چایخوری آن روزانه و به مدت حداقل یک و نیم ماه مصرف شود؛ در غیر اینصورت نتیجه معنی داری از مصرف دارچین در کنترل قند خون نمی توان انتظار داشت.

 

خطر دارچین برای افراد دیابتی مبتلا به نارسایی های کبدی

نکته بعدی که متخصصان سلامت در مورد دارچین عنوان می کنند، آن است که مصرف منظم دارچین برای افراد مبتلا به نارسایی ها و یا اختلالات خاص کبدی مجاز نمی باشد. چون مصرف مرتب آن می تواند فشار زیادی بر سیستم کبدی وارد نماید. از آنجایی که افراد دیابتی ممکن است دچار مشکلاتی مانند کبد چرب، نارسایی های کیسه صفرا و یا سایر اختلالات کبدی هم باشند و یا سابقه این مشکلات را داشته باشند، بنابراین  دارچین برای این افراد نه تنها اثرات مفیدی در پی ندارد، بلکه می تواند بسیار مضر باشد.

 

اثر تخریبی دارچین بر عملکرد داروها

دارچین می تواند با عملکرد برخی از داروها یا مواد گیاهی که ممکن است افراد دیابتی مصرف نمایند، در تضاد باشد. برای نمونه مصرف دارچین در افرادی که داروهای حاوی کروم می خورند، یا از سیر در رژیم غذایی خود زیاد استفاده می کنند، اختلال ایجاد می کند.

 

توصیه آخر در مورد مصرف دارچین

قبل از مصرف منظم دارچین در رژیم غذایی به عنوان یک ماده دارویی برای درمان قندخون ،حتما باید با یک متخصص تغذیه در مورد مصرف یا عدم مصرف آن به عنوان یک دوای درد مشورت نمایید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي