اصول و راهنمای دکوراسیون اتاق نوزاد

تاريخ : 6 فروردین

اصول و راهنمای دکوراسیون اتاق نوزاد را برای شما همراهان خوب گهر در این مطلب آماده کرده ایم.

اصول و راهنمای دکوراسیون اتاق نوزاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

پیدا کردن بهترین طراحی اتاق نوزاد مناسب با نیازهای سال های اولیه زندگی و فضایی برای رشد و شکوفایی استعدادهای مهمان تازه وارد شما قطعا آسان نیست، به همین منظور امروز در اینجا می خواهیم ایده ها و نکات طلایی را برای دکوراسیون اتاق نوزاد در اختیار شما بگذاریم با ما همراه باشید.
شاید شما جزو آن دسته از عزیزانی هستید که به زودی یک مهمان تازه وارد به جمع صمیمی خانواده شان اضافه می شود و کم کم درحال تدارک دیدن فضای زندگی جدید او هستید.
انتخاب رنگ اتاق نوزاد
پیش از انتخاب هر وسیله ای باید به انتخاب رنگ اتاق نوزادتان فکر کنید. برای انتخاب رنگ معمولا به جنسیت نوزاد توجه می شود به طور مثال رنگ های صورتی و گلبهی برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و رنگ های آبی و تم خاکستری بیشتر برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر انتخاب می شود، اما توجه داشته باشید که برای سال های اولیه زندگی نوزادتان انتخاب رنگ به جنسیت زیاد بستگی ندارد انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش در عین حال شاد می تواند برای دکوراسیون اتاق نوزاد شما بسیار مناسب باشد.

انتخاب گهواره اتاق نوزاد
پس از انتخاب رنگ نوبت به انتخاب گهواره مناسب برای اتاق نوزاد می رسد. توجه داشته باشید که رنگ گهواره ی شما تا حد زیادی بستگی به رنگ غالب فضای اتاق کودک شما دارد اما چون رنگ های انتخابی این فضاها معمولا ملایم است انتخاب انواع رنگ سفید و شیری برای گهواره ها بسیار مناسب است توجه داشته باشید که ایده ی مقرون به صرفه برای انتخاب گهواره ها در طراحی اتاق نوزاد می تواند گهواره هایی باشد که با باز کردن بخشی از آن ها تبدیل به تخت خواب می شود بنابراین مدت زمان بیشتری را می توانید از این گهواره ها استفاده نمایید پس در انتخاب گهواره ها به این موارد هم توجه کنید.

گهواره اتاق نوزاد
اگر برای طراحی اتاق نوزاد از تم سفید استفاده کرده اید می توانید از یک رنگ متضاد و گرم برای گهواره ها استفاده کنید و جلوه ی بهتری به فضای دکوراسیون اتاق کودک خود ببخشید.

تخت اتاق نوزاد
نکته ی دیگر که در انتخاب گهواره و یا تخت خواب نوزاد باید به آن توجه کرد قابلیت تغییر ارتفاع تخت خواب است که بتوانید در شرایط مختلف آن را برای کودکتان تغییر دهید و به سادگی از آن لذت ببرد این قابلیت در اکثر تخت خواب ها وجود دارد پس به سادگی می توانید تختی با این قابلیت برای نوزاد دلبندتان انتخاب نمایید حضور اکسسوری های متحرک بالای تخت دلبندانتان می تواند آرامش بیشتری را در زمان حضور در تختشان برای آن ها فراهم کند.

انتخاب صندلی ننویی اتاق نوزاد
وقتی نوزادی به دنیا می آید به حضور نسبتا مداوم مادر در سال های اولیه زندگی خود نیاز دارد بنابراین بهتر است فضایی را برای حضور بی دغدغه ی مادر در نظر بگیریدو این فضا شامل یک صندلی ننویی و پوف مقابل آن می شود که با کمک آن ها می توانید ساده تر مراتب آسایش دلبندتان را فراهم کنید می توانید برای دیزاین اتاق نوزاد خود به صورت کاربردی تر در کنار صندلی ننویی شلف هایی را برای جای دادن کتاب هایش در نظر بگیرد و فضای منحصر به فردی را در اتاق کودک خود در نظر بگیرید.
صندلی ننویی برای اتاق نوزاد
این صندلی ننویی می تواند جای خودش را به یک صندلی تابی آرام بخش در کنار پنجره بدهد و فضای خاصی را برای آرامش مادر و کودک فراهم کند.

انتخاب فضای تعویض نوزاد
همان طور که گفته شد در طراحی اتاق نوزاد باید به نیازهای اولیه ی او بیشتر توجه کنید، به طور مثال در نظر گرفتن فضایی برای تعویض کودک شاید در بسیاری از طراحی ها در اولویت نباشد اما باید در اولویت قرار گیرد و بخش مناسبی از اتاق نوزاد به این فضا اختصاص داد. این فضا می تواند روی دراور مخصوص لباس های او باشد و یا یک میز شلف مانند باشد که سایر لوازم نوزاد را روی آن قرار دهید، یک ایده ی بامزه برای دیزاین اتاق نوزاد می تواند آویزان کردن لباس های بامزه او با دیوار باشد.

دکوراسیون اتاق نوزاد
با اضافه کردن یک رنگ پر جنب و جوش به فضای اتاق نوزاد خود می تواند یک نقطه ی کانونی در آن ایجاد کنید و ظاهر منحصر به فردی به آن ببخشید. با انتخاب این رنگ ها می توانید توجه نوزاد خود را به رنگ ها جلب کنید و ساده تر رسیدگی به او را انجام دهید

طراحی اتاق نوزادان دو قلو
اگر مهمانان تازه وارد شما دو قلو هستند پس فضا را باید برای هر دو آن ها آماده کنید همان طور که در تصویر می بینید به خوبی فضا را برای هر دو کودک تدارک دیده اند انتخاب یک رنگ ملایم مناسب برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر و دختر اگر جنسیت فرزندان متفاوت است باید مانند تصویر هوشمندانه باشد و دیزاین اتاق نوزاد باید به صورت قرینه صورت گیرد تا شرایط آسایش برای هر دو کودک فراهم شود.

انتخاب نورپردازی اتاق نوزاد
با انتخاب یک نورپردازی ملایم و منحصر به فرد می توانید فضای آرامش بخش و رمانتیکی برای کودک دلبندتان فراهم کنید. تلفیق این نور پردازی با یک پرده ی حریر می تواند آرامش تاثیر گذاری را برای خواب دلبندتان فرآهم کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي