اصول دعوا کردن زن و شوهر !

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

اصول دعوا کردن زن و شوهر !

اصول دعوا کردن زن و شوهر !, پورتال خبری فرهنگی گهر

این طوری دعوا کنید!

خواهش می کنم وقتی این مطلب را می خوانید، عصبانیت خودتان را کنترل کنید و فوری گوشی تلفن همراهتان را که همزمان با این نوشته آن را هم مدام می خوانید، برندارید و زنگ بزنید روزنامه و زیرآب ما را بزنید و از نان خوردن بیندازیدمان!

 

صد بار در این صفحه نوشته ایم که زن و شوهر خوبی برای هم باشید و این قدر به هم گیر ندهید و روی اعصاب هم نباشید و از این قبیل؛ ولی از آن جا که بعضی از شما اصلا گوشتان بدهکار عرایض ما نیست، ما از رو رفتیم، القصه، نشستیم و از خودمان، فکرهای روشنی در وکردیم که یکی این بود که بگوییم خب، نازنینان! شما اگر حرف گوش نمی کنید و تا تَقّی به توقی می خورد با هم دعوا می کنید، اصلا بلدید چطور دعوا کنید؟! واقعا بلدید؟! معلوم است دعوا کردن هم مهارت می خواهد و شما هم خیلی بهتر از من و چند نفر دیگر می دانید که دعوا نمک زندگی است و اگر نباشد به جان عزیزتان اصلا زندگی نمی چسبد به کام آدم یعنی تا نمک زندگی نباشد کام آدم شیرین نمی شود! ولی برای این که اندازه نمک را باید نگه داشت وگرنه کار دست آدم می دهد، تصمیم گرفتیم پیمانه ای به دست تان بدهیم تا نمک را به مقدار لازم به کار ببرید و خدای ناکرده در این فقره حساس، دچار اسراف نشوید. این که شما در دعوا با همسرجان چه کار بکنید که هم گربه هایی را که دم حجله رژه می روند به دست مبارکتان به قتل برسانید و هم پس لرزه های بعد از خربزه خوردن یا همان دعوای با همسر، حالتان را بد نکند، قلق دارد. در این مطلب به همین چیزها می پردازیم و تاکید می کنیم دعوا، نمک زندگی است ولی نمک به اندازه اش خوبه!

 

سر چیزی دعوا کنید که ارزش داشته باشد 

خدایی اش دعوا سر دستپخت حاج خانوم و زبان مادرشوهر و … هم شد دعوا؟ حیف شما نیست سر این مسائل تکراری دعوا کنید. هر چه باشد دعوایی گفتند، خشونتی گفتند، نمی شود که سر کوچک ترین مسائل با هم بگو مگو کنید، این که اسمش دعوا نیست، خیلی که بشود به آن درجه داد تا پایان دبیرستان می آید بالا، بروید سراغ اختلاف نظرهای جدی درباره مهم ترین بخش های زندگی تان! یا درباره رویکرد تربیتی فرزندانتان و…

 

یک چیزی نگویید بعد نشود آن را جمع کنید 

دعوا هم می کنید طوری دعوا کنید که طرف تهدید کرد که می رود دادگاه شکایت می کند، خیالی نباشد و مثل آب خوردن از کنارش بگذرید! نه این که کلی سابقه ناسزا گویی، توهین، تهمت و از این چیزها که اصلا برازنده شما نیست به پایتان ببندند و هیچ حقی هم نداشته باشید، خیلی اُفت دارد واقعا!

 

مثل عقده ای ها رفتار نکنید 

مثل کسانی نباشید که تا پای دعوا به میان می آید، هر چیزی از هر زمانی یادشان می آید، می ریزند وسط یا به همه فک و فامیل طرف مقابل نیشی می زنند و نسبتی می دهند، باور کنید خیلی بی کلاسی است. خیلی تمیز و مرتب و متشخصانه درباره موضوع اختلاف تان حرف… نه ببخشید دعوا کنید.

 

نشان بدهید خیلی دموکراتید! 

با رعایت حق طرف مقابل تان، نشان دهید که چه موجود روشن فکری هستید و دموکراسی را حسابی رعایت می کنید. این طوری افراد بیشتری رغبت پیدا می کنند با شما دعوا کنند، تازه کلی هم معروف می شوید!

 

بگویید در مغز مبارک تان چه چیزهای در رفت و آمد است 

از این افرادی نباشید که فقط داد می زنند و ناسزا می گویند و هر چیزی گیرشان آمد این طرف و آن طرف پرت می کنند، آخرش هم معلوم نیست چه مسئله کوفتی این طوری از این رو به آن رویشان کرده است. دعوای فاخر آن است که بفرمایید توی سرتان چه می گذرد دقیقا؟ به عبارتی جواب منطقی برای این سوال داشته باشید: «چته تو؟!»

 

بساطتان را جمع کنید! 

خوشتان بیاید یا نیاید، بساطی را که پهن کرده اید باید جمع کنید! نمی شود که ریخت و پاش های شما را اطرافیان جمع کنند. ولی خب بهتر است حالا که خشم تان فرو ریخته و بی بال و پر شده اید و هر چی توی دل و مغزتان کپک زده بود در این دعوای زن و شوهری ریختید روی دایره و به سلامتی قصد دارید به الاغ سواری شیطان پایان دهید، با ملایمت چهارطرف بساط را بگیرید و خوش و خرم به این بازی پایان بدهید.

 

بله درست است، بازی… امیدواریم همیشه در زندگی نقش های زیبا و خوبی بازی کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه