اصول انتخاب و خرید کاناپه

تاريخ : 7 دی

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

اصول انتخاب و خرید کاناپه

اصول انتخاب و خرید کاناپه, پورتال خبری فرهنگی گهر

راهنمای خرید کاناپه

همه ما بعد از یک روز کاری، زمانی که به منزل برمی‌گردیم، نیازمند استراحت هستیم. دوست داریم بر روی یک مبل راحتی لم بدهیم و به فعالیت های دوست داشتنی مان بپردازیم. مطالعه کتاب موردعلاقه‌مان، تماشای تلویزیون، چک کردن پیام‌ها در فضای مجازی و یا بازی با انواع لوازم الکترونیکی، نیاز ما را برای داشتن یک فضای راحت چندین برابر می‌کند. خلق یک نشیمن گرم و دوست‌داشتنی می‌تواند رویای آرامش را برایمان تحقق ببخشد. تهیه یک دست کاناپه راحتی برای این قسمت، ایده فوق العاده ای است. در این مطلب قصد داریم نکات مهمی در تهیه مبل راحتی جلوی تلویزیون را بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

 

انتخاب محل مناسب

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید مبل راحتی، حتما محلی مناسب برای قرارگیری آن انتخاب نمایید، البته دقت کنید که مبل راحتی را در جایی قرار دهید که به تلویزیون اشراف کامل داشته باشد. زاویه دید شما اهمیت زیادی در خسته نشدن چشم در هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیون دارد. بهترین زاویه دید چشم نسبت به صفحه تلویزیون، مستقیم یا کمی پایین‌تر از دید مستقیم است. رطوبت چشم نباید موقع نگاه کردن به برنامه‌ها کاهش یابد؛ درنتیجه باید در خرید مبل به ارتفاع آن توجه ویژه داشته باشید و ارتفاع مبل را با توجه به محل قرارگیری تلویزیون انتخاب کنید.

 

 

جنس پارچه و روکش

نکته بعدی، انتخاب جنس روکش مناسب برای مبل است. جنس پارچه ای می تواند یکی از بهترین انتخاب ها به حساب آید. جنس های چرمی و فوم، شدت تعریق بدن را در زمان طولانی بیشتر می کنند و علاوه بر آن در فصل سرما خنک تر از بقیه روکش ها هستند. جنسی انتخاب نمایید که برایتان آرامش و راحتی به همراه داشته باشد. بهتر است که پارچه به کار رفته در مبل از موادی تشکیل شده باشد که اصطکاک کمتری ایجاد نماید.

 

میزان راحتی

نکته دیگر در انتخاب مبل، میزان راحت بودن آن است. مبلی انتخاب کنید که بتوانید در زمان تماشای برنامه موردعلاقه‌تان به‌راحتی بر روی آن دراز بکشید و هم‌زمان نیز خستگیِ ناشی از یک روز کاری را از تن بیرون کنید. اندازه طول کاناپه باید با قد شما هماهنگ باشد تا در زمان استراحت، پایتان آویزان نشود. درصورتی‌که محدودیت فضا دارید می‌توانید طول مبل را کوچک‌تر و متناسب با فضا سفارش دهید و از پاف جلو مبلی استفاده نمایید. در این حالت باید عرض پاف را مناسب با عرض مبل تهیه کنید تا علاوه بر کارایی، از زیبایی بصری نیز برخوردار باشد. توجه کنید که مبل شما در این حالت نباید دسته داشته باشد.

 

انواع کاناپه

کاناپه‌های متنوعی به این منظور، طراحی و تولید شده‌اند. شما باید مناسب با سلیقه و بودجه خود، طرح موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

کاناپه دسته دار: برای کاناپه‌های جلوی تلویزیون از مبل‌های دسته‌کوتاه استفاده کنید. این انتخاب، قرار دادن سر و یا پا را در حالت درازکش دچار مشکل نمی‌کند.

 

مبل دسته یک‌ طرفه: این مبل، نسبت به مبل دو طرف دسته، انتخاب مناسب‌تری برای فضاهای کوچک به حساب می‌آید. وجود دسته، مقداری از فضای راحتی را می‌گیرد. شاید این موضوع برای خانه‌های بزرگ مهم نباشد، ولی برای متراژهای کوچک اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

ماساژور: درصورتی که مشکل هزینه ندارید و قصد دارید فضایی شاهانه در خلوت نشیمنتان خلق کنید، پیشنهاد می‌کنیم از مبل‌های ماساژور استفاده کنید. این مبل‌ها می‌توانند در زمان تماشای برنامه موردنظرتان، خستگی یک روز کاری را از تنتان خارج نمایند.

 

پاف جلو مبلی: از گزینه‌های مهم در سفارش راحتی جلوی تلویزیون، تهیه یک پاف با ارتفاع کمی پایین‌تر از مبلتان است. درصورتی‌که مشغول به تماشای برنامه موردعلاقه‌تان هستید، می‌توانید با قرار دادن پاهایتان بر روی پاف از آویزان بودن آن جلوگیری کنید.

 

طرح و رنگ پارچه

اگر کاناپه را مقابل دیوار قرار می‌دهید، پیشنهاد می کنیم از پارچه ای ساده و بدون طرح استفاده کنید. در این حالت دستتان در انتخاب طرح و رنگ پوشش دیوار و پرده، باز است. در صورتی که مبل را در وسط قرار می دهید می توانید انتخاب آزادانه‌تری در طرح و رنگ روکش آن داشته باشید. در نهایت همیشه رنگ های خنثی مانند بژ، فیلی، کرم و قهوه‌ای می‌توانند انتخاب دلپذیرتری باشند. شما می توانید از کوسن ها با طرح و رنگ پرمایه برای جلوه بخشیدن به فضا استفاده کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي