اشتباه اپل اسرار شرکت را به باد داد

تاريخ : 18 اردیبهشت

اشتباه اپل اسرار شرکت را به باد داد, پورتال خبری فرهنگی گهر

در جریان به روزرسانی سیستم عامل OS X شرکت اپل یک اشتباه سهوی برنامه نویسی موجب شد تا کلمات عبور ذخیره شده برای اولین نسخه FileVault افشا شود.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این کلمات عبور دسترسی به کدهای برنامه نویسی نرم افزار FileVault را ممکن کرده اند که فناوری منحصربه فرد اپل برای رمزگذاری اطلاعات محسوب می شود.

کارشناسان امنیتی می گویند این بی دقتی خطرناک به شدت به ضرر اپل تمام شده و تبعات امنیتی فراوانی را برای این شرکت و کاربران رایانه های مک به ارمغان می آورد.

به روزرسانی یاد شده برای نسخه ۱۰.۷.۳ سیستم عامل مک تابدان حد با سهل انگاری انجام شده که کلمه عبور نسخه های قدیمی نرم افزار FileVault به راحتی در آن در حال مشاهده است و حتی کاربران آماتور هم با اندکی دقت می توانند آنها را پیدا کنند. متخصصان امنیتی به کاربران توصیه کرده اند هر چه سریع تر با به روزرسانی نرم افزار FileVault و استفاده از آخرین نسخه آن مانع از سواستفاده هکرها و ویروس نویسان از سهل انگاری اپل شوند.

اپل نرم افزار FileVault را در دو نسخه عرضه کرده است. نسخه قدیمی رمزگذاری محتوای پوشه ها را استفاده از استاندارد ۱۲۸ بیتی Advanced Encryption Standard یا (AES) ممکن می کند و در نسخه به روزشده موسوم به FileVault 2 که همراه با سیستم عامل OS X Lion عرضه شده کل محتوای هارد دیسک به سادگی قابل رمزگذاری است.

 

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گــهــر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي